Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 12 jul 2011 09:19

Jakobs is een joker, ik moet kostelijk om hem lachen :D

Ik vind het programma best redelijk. Vooral Danny Nelissen zegt best aardige dingen. Persoonlijk vind ik dat Derksen helemaal niet zulke domme dingen zegt, maar goed ik ben dan ook een Derksen-fan.

Avondetappe kijk ik niet. Het is me ten eerste te laat en ten tweede krijg ik al rode vlekken bij alleen maar het ZIEN van EGO. Ik heb vernomen dat hij dit jaar beter te pruimen is, maar dat telt voor mij niet, hij moet weg, die ouwe zeur.

off-topic

M.b.t. Tour du Jour... houdt zo'n Tacx virtual reality rekening met het gewicht van de renner?

frank zappa
Forum-lid

frank zappa 12 jul 2011 09:29

Vive le velo is soms een beetje te serieus, de meeste gasten zijn wel aardig. Prima programma, kabbelt een beetje voort.

Avondetappe is beter nu Smeets meer zijn mond houd, Zonneveld heeft verstand van zaken en relativeert waar Smeets doordraaft.

Tour du Jour is bagger, zeker als Derksen en vooral Boskamp er bij zitten. Ik vind het toch wel een voorwaarde als de presentator
verstand van zaken heeft.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 12 jul 2011 09:52

Misschien leest Mart wel dit forum, omdat hij inderdaad rustiger is en de mensen vaker laat uitpraten :)
Bikers are not alone

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 jul 2011 10:05

Tour du Jour is een WIELERPROGRAMMA!! Dat betekend dat je niet de laatste 15min over het spelletje moet gaan zitten praten.
Zitten best leuke items tussne, maar de geouwehoer over voetbal en de 1-2jes tussen Derksen en Gene zijn heel storend.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 12 jul 2011 10:08

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 07 dec 2011 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Kentaur
Forum-lid

Kentaur 12 jul 2011 11:50

Wel, ik heb nu eens een paar avondetappes bekeken (normaal gezien kunnen dat soort zwetsprogramma's me absoluut niet boeien: voor post-koers-cafépraat kan ik zelf wel zorgen, dus ook het geleuter van Vannieuwkerke laat ik met graagte aan mij voorbijgaan), en ik moet zeggen dat Mart me hierin meevalt: voor zover ik heb gezien, stelt hij zich ten dienste van het programma, en niet omgekeerd (wat hem toch steevast wordt verweten), en ook de gasten - die de ene dag al wat gelukkiger zijn gekozen dan de andere - mogen zowaar hun ding zeggen. Of is het omdat hij met pensioen gaat, dat Mart zich wat bescheidener opstelt? Straks gaan jullie hem nog missen! :)

Kentaur
Forum-lid

Kentaur 12 jul 2011 14:14

...aanvulling: net het Smeets-interview in Humo gelezen, en daar is hij (oef! geruststelling) wel weer zijn heerlijk pedante zelf; klaarblijkelijk de enige op aarde die de persoon Lance Armstrong ècht kent en begrijpt! :)

arjenv
Forum-lid

arjenv 12 jul 2011 15:44

Ik kijk zowel tour du jour als de avondetappe en vind beide prima. Tour du jour moet je natuurlijk in een heel ander perspectief kijken als de avondetappe, het is veel meer een amusementsprogramma in plaats van een serieus praatprogramme.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 13 jul 2011 19:18

TdJ heeft potentie, maar men heeft een paar "denkfoutjes" gemaakt denk ik.
- Derksen: nodig hem een keer uit als fanatiek wielerliefhebbende BN-er, maar niet als regelmatige tafelheer. Schoenmaker blijf bij je leest
- Derksen cq. voetbalnieuws: eergisteren was het laatste kwartier voetbalnieuws. Het is een FIETSPROGRAMMA!!!!. Wellicht zal het vanavond ook wel over Been gaan.
- Te lang: anderhalf uur vullen met een leuke show, elke dag is een helse opgave. Ze hadden het zich makkelijker gemaakt als het slechts 1 uur zou zijn.

Gene groeit in zijn rol vind ik, valt mij 100% mee! En de potentie is er wel, zeker ook geholpen door het prettige uitzendtijdstip.
Less is bore

eelcoz

eelcoz 13 jul 2011 19:44

Ik vraag me alleen af waarom het nu weer allemaal op 'debielenniveau' moet. Het itempje met Yohan Gene is bijvoorbeeld te stompzinnig voor woorden. Hetzelfde geldt voor de interviewtjes van 'Jakhals Erik'. Om over de 'bijdragen' van Gert Jakobs maar helemaal te zwijgen. Danny Nelissen moet daar in z'n eentje het niveau op peil proberen te houden.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 13 jul 2011 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.

stokie
Forum-lid

stokie 13 jul 2011 19:50

Ik moet eerlijk zeggen dat de TdJ me sinds de eerste uitzending steeds meer is gaan meevallen. Het is inderdaad een entertainment programma en geen infotainment, zoals de avondetappe, dat een stuk serieuzer is.

Ik ga me steeds meer ergeren aan de avondetappe. Die vreselijke henk lubberding aan tafel... En dan mart smeets: "Dit dames en heren is Annemiek van der vleuten, zij is vanavond te gast".
"Annemiek, jij rijdt voor Holland boeit, hier zien we wat beelden". Echt bespottelijk. De beste man krijgt tonnen uitgekeerd om fatsoenlijke weetjes tentoon te spreiden en er een fatsoenlijke uitzending van te maken. Maar wat me opvalt is dat deze man eigenlijk heel weinig van het fietsen weet. Hij weet alleen de 'bekendere' feitjes, maar van meer is Mart niet op de hoogte.. echt triest

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 13 jul 2011 19:53

daniel1975 schreef:Dat hakken op RG is in de mode blijkbaar? Al eens heel goed naar die valpartij gekeken? HIJ KON DAAR NIETS AAN DOEN!!! En zat ook niet helemaal achterin.
Er wordt nergens geschreven dat die val Gesinks eigen schuld was maar als je achterin zit heb je meer kans op valpartijen dan voorin. Hij zat niet HELEMAAL achterin maar zeker niet van voren !
Evans, Hushovd en de Schleckies zitten wel vaak voorin en die zijn bij mijn weten nog niet gevallen!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Plaats reactie