Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Probleem met nieuwe Neutron Ultra?

flex
Forum-lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 24 apr 2007 16:24

flex 25 jun 2011 07:46

Ik heb de neutrons en in het begin hoorde ik steeds een tik. Volgens mij kwam dit ook uit de body. Na een kleine 1000 km was dit verdwenen, dus waarschijnlijk overtollig vet waardoor een palletje bleef hangen, zoals het hierboven beschreven probleem.
Whistle

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 26 jun 2011 18:03

Als je het niet zelf durft moet je het vooral niet doen - het is een nieuw wiel en als er serieus iets mis mee is dan is het nu een simpel geval van ondeugdelijk materiaal dus gratis vervangen. Als je de naaf hebt opengedraaid kan dat wellicht gezeik opleveren. Overigens - heb je er gisteren het alternatief van de tuinslang nog opgehad? Droog zul je niet gebleven zijn...

ivarkoster
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 09 apr 2009 16:54

ivarkoster 26 jun 2011 20:51

Haha, ja de tuinslang alternatief is gebeurd. 100 km regen. gelukkig stopte het precies toen ik klaar was...

Ik merk trouwens dat er een hele lichting speling zit op het wiel. Als ik het wiel van tussen de remblokjes probeer te bewegen voel ik een hele lichte speling. Kan dat met de tik te maken hebben?
Wellicht kan het opgelost worden door iets strakker te draaien?

Ik zal morgen de winkel eens bellen waar ik het gekocht heb hoe het zit met de garantie en hoe lang het gaat duren.

ivarkoster
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 09 apr 2009 16:54

ivarkoster 07 jul 2011 11:57

Update:

Heb de wiel laten bekijken door een Campa dealer bij mij in de buurt. Hij heeft de body opengemaakt maar zag niets verkeerds. Of ik nog terug wilde komen met de fiets erbij. Heb thuis het wiel weer onder de fiets geplaatst. Echter was vanaf dat moment de tik weg!

Dus het openmaken en weer in elkaar zetten was voldoende.

JoVB
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jul 2011 21:10

JoVB 08 jul 2011 21:29

Hallo,

Ik heb ook de neutron ultra's,

Wat ik voorhad was dat de veer die de weerstandjes naar buiten duwde gebroken was, daardoor had ik 7 van de 10 keren geen respons van mijn cassette, dus freewheel ook al als je vooruit wou.

Oplossing was een veer te kopen en op de body aan te brengen.
ontvet en nieuwe olie aangebracht en alle problemen van de baan,

Groetjes, Jo

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38470
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jul 2011 10:22

Dit kwaaltje hebben we hier met twee wielsets.
Mijn Shamals heeft EvertseSport open gemaakt, netjes schoongemaakt, en probleem voor 99% opgelost (heel zelden nog eens een tikje).
De Zonda's van mevr75 krijg ik niet voor 100% goed. Teruggestuurd naar Campa via Hopmans (want daar gekocht), maar probleem bleef terugkomen. Zelf ook nog een keer open gemaakt en werd wel iets beter.
Erg slecht van Campa, want verder zijn het absolute topwielen.
Less is bore

ivarkoster
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 09 apr 2009 16:54

ivarkoster 12 jul 2011 11:34

Helaas begint de tik weer terug te komen. Wel minder frequent, maar toch weer aanwezig helaas.

Vrijdag richting de Alpen dus toch maar weer terug naar de fietsen maker :(

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 13 jul 2011 15:25

Speling valt eenvoudig te stellen bij de duurdere campa/fulcrum wielen. Als je echter geen sleutel ervaring hebt kan je het beter laten doen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 13 jul 2011 21:16

Volgens mij zit er geen speling op. Probleem zit hem eerder in de juiste montage van de veer, zelfs bij campa gaat dit soms fout. soms kan wisselen van body een oplossing zijn (ik heb altijd een paar body's op voorraad en vaak is uitwisselen de enige oplossing (zeker als het probleem niet te vinden (dus daniel gewoon een keer de bodies omruilen en kijken wat het resultaat is).
Soms kun je bij het indrukken van de palletjes al een potentieel probleem zijn (veren ze na indrukken niet meteen uit dan doen ze dit gemonteerd ook niet en dan kan een druppeltje olie al een oplossing zijn)

Plaats reactie