Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Stuurlint

Gebruikersavatar
bjaslagter
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 mei 2008 15:44
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar bjaslagter 13 jul 2011 16:01

Beste allemaal,

In een overenthousiaste opruimbui heb ik weer wat edities Fiets weggegooid. Uiteraard ben ik nu op zoek naar een van die exemplaren, namelijk die met de stuurlinttest. Wil graag mijn stuurlint vervangen, ik weet nog dat het lint van BBB als beste getest werd, maar welk type dat ook alweer was is mij ontschoten. Zou iemand dat voor mij kunnen opzoeken?

Verder heb ik wat rondgezocht naar stuurlint op dit forum, zag dat men erg enthousiast is over de Fizik Microfiber in het wit. Aangezien ik twijfel tussen zwart en wit ben ik wel benieuwd hoe dit lint zich kwalitatief verhoud met het BBB lint.

Alvast heel erg bedankt!

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 14 jul 2011 09:28

Hoe de kwaliteit van het BBB lint is weet ik niet. Wel weet ik hoe de kwaliteit microtex van Fizik is. Twee weken geleden heb ik namelijk na twee jaar mijn witte microtex lint vervangen. Niet omdat hij versleten was maar beschadigd door een valpartij. Het nieuwe lint was praktisch net zo wit. Betekent dat het oude lint best nog langer had kunnen zitten als ik dat had gewild. Hou er wel rekening mee dat het een vrij dun en relatief glad lint is. Wil je een dikker lint met meer grip en ook nog eens in het wit, dan zul je moeite moeten doen om een lint te vinden dat goed wit blijft. Misschien dat Lizardskin ook een goed alternatief is qua grip maar daar betaal je wel (dik) voor.

woonwerk
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2009 21:54

woonwerk 14 jul 2011 09:46

Ik heb een wit Lizardskin lint gehad...........bleef ongeveer 2 weken wit en was toen al smerig. Het is wel een mooi dik lint en voelt goed aan. Ik heb nu een zwart BBB lint...is ook fijn en veeeeel goedkoper.

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 14 jul 2011 10:09

Je kunt ook dubbel lint wikkelen als het lint heel dun is...
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 jul 2011 10:59

Ik heb het fizik stuurlint zowel in het wit als in het zilver een paar jaar op m'n stuur gehad en blijft er als nieuw uitzien, het verslijt haast niet en blijft mooi op kleur. Ook schoonmaken gaat makkelijk en het witte lint blijft mooi wit.

rainer
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 mei 2009 12:49

rainer 15 jul 2011 15:35

Ik heb nu een 'wit' Lizardskin lint, is helaas niet erg lang erg wit gebleven (moet er wel bij schrijven dat ik geen ervaring heb met wit lint). Wikkelen vond ik lastig, het is wel comfortabel en helaas duur...

Gebruikersavatar
bjaslagter
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 mei 2008 15:44
Locatie: Groningen

Gebruikersavatar bjaslagter 22 jul 2011 10:26

Dank voor alle reacties, ik heb uiteindelijk besloten voor een Fikzik microtex lint te gaan. Het voelt wat minder comfortabel, maar ik ga eens proberen of het bevalt. De "soft" variant schijnt overigens geen aanrader te zijn, wordt snel vies en "raar" qua structuur. Nogmaals bedankt!

Plaats reactie