Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuw, wat nu?

jdruwe
Forum-lid

jdruwe 17 jul 2011 00:40

Hey, ik heb met een paar vrienden beslist te gaan fietsen
Dit omdat we na enkele jaren "stil te liggen" weer willen sporten.

Ik zoek een koersfiets die goed past binnen mijn beginnersprofiel
Deze fiets: http://www.decathlon.be/NL/triban-3-173343922/" onclick="window.open(this.href);return false; zag ik op de site van decathlon,
ik weet totaal niet of deze voldoet of niet (we gaan proberen +- 100-150 km/week te rijden)

Alvast bedankt

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 17 jul 2011 08:39

Deze fiets is niet goed. Punt.

Wat verwacht voor 350 euro? Een beetje nadenken zal je doen beseffen dat je voor dit geld niet veel soeps koopt. Een goede beginnersfiets begint bij 800 euro. Goede fietsen kosten nu eenmaal iets meer. Waar is deze fiets wel goed voor? Leuk om mee te beginnen en elke week 50-80 km te fietsen. Na een jaar wil je een echt fiets waar niet constant wat mee aan de hand is. Na een jaar is de fiets nog 50-100 euro waard. Dus het is een slechte investering qua geld. Het is een goedkope manier om te ontdekken of je wielrennen leuk vindt.
Live fast; die young. mijn blog

goosman
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar goosman 17 jul 2011 09:50

Eens met Rob74. Links laten liggen die fiets. Spaar beter nog even door of kijk eens voor een tweede hands fiets. Kijk ook eens op andere draadjes van beginners, daar staan een heleboel suggesties in de goede richting. Succes !
Chi va piano, va sano e va lontano !

Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010

http://goosman41.blogspot.com

jdruwe
Forum-lid

jdruwe 17 jul 2011 16:49

Jullie hebben gelijk , mijn budget ligt bij een maximum van 1000 EUR
Kennen jullie enkele goede fietsen vermelden (ik heb er totaal geen verstand van)?
Deze leek me al "degelijk" http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/ro ... series/1_2" onclick="window.open(this.href);return false;

Alvast bedankt!

swoosh
Forum-lid

swoosh 17 jul 2011 17:03

En is dat het budget voor alleen de fiets of is dat het budget voor fiets, schoenen, en kleding?

Zoals gezegd. Er staan hier heel wat tiopics van mensen die soortgelijke vragen hebben geschreven als jij.
Dat is een goede bron om jezelf wijzer te maken en tijdens het lezen een idee te krijgen welke fietsen er voor jou in aanmerking komen.
Mocht je dan wat specifiekere vragen hebben, die beantwoorden we graag.
Afbeelding

jdruwe
Forum-lid

jdruwe 17 jul 2011 17:08

swoosh schreef:En is dat het budget voor alleen de fiets of is dat het budget voor fiets, schoenen, en kleding?

Zoals gezegd. Er staan hier heel wat tiopics van mensen die soortgelijke vragen hebben geschreven als jij.
Dat is een goede bron om jezelf wijzer te maken en tijdens het lezen een idee te krijgen welke fietsen er voor jou in aanmerking komen.
Mocht je dan wat specifiekere vragen hebben, die beantwoorden we graag.
Ik heb het forum al bekeken, dit bedrag is enkel voor de fiets

ikkeenjij36
Forum-lid

ikkeenjij36 17 jul 2011 19:06

hoi ik ben geen expert maar heb t zelfde probleem gehad voir iets minder budget,ik ben uitgekomen bij een cube leuke beginnersfiets voor 800 met setje nwe wielen erbij aanbieding van de fm hier ook had ik nog de keus tussen een raleigh actiemodel if een trek 1.2 zelfde specificaties en prijsklasse maar de fiets moet vooral jou bevallen dat is toch wel het belangrijkste criteria lijkt mij
veel succes met je zoektocht en hou ons op de hoogte

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 17 jul 2011 19:32

Laat je eerst goed opmeten, een te groot of te klein frame vergald al snel het plezier in fietsen. Daarnaast kun je voor 1000 euro al prima fietsen vinden, bv Sensa, Cube. Let wel dat je set goede wielen erbij koopt, de standaard meegeleverde wielen zijn meestal niet geschikt voor zware mensen.

swoosh
Forum-lid

swoosh 17 jul 2011 19:52

Precies breng eerst je maat in kaart en andere specifieke eisen.
Wil je diep zitten of juist iets minder. (de hoogte van het balhoofd is hierbij belangrijk, niet iedere fiets is hier hetzelfde in)
Ben je zwaar? (denk dan aan goede wielen)
etc etc

Je max budget heb je al gesteld. Maar mischien loop je tegen een overjarig model of andere leuke aanbieding. Die normaal buiten je budget zou vallen. Dit betreft dan meestal een specifieke maat. Het weten wat bij je past helpt je daarbij.

En als je al die topics hier hebt doorgelezen dan stuit je toch met regelmaat op fietsen binnen je budget? Met vaak voor en nadelen genoemd. Die kunnen wel of misschien geen betrekking hebben op jou.Hoe kan het dat je dan geen lijstje met fietsen hebt.

Open een word document en elke fiets binnen je budget en net daarboven kopieer je de naam en alleen belangrijke info betreffende uitrusting en opmerkingen over in dat doc. Plak desnoods de directe url naar de beste aanbieder erbij. Heb je gelijk relevante prijzen, adviesprijzen kan je niks mee. Zo krijg je al gauw een shortlist. Een fiets uitzoeken is toch een leuke bezigheid zou ik denken?!
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 17 jul 2011 19:59

Swoosh, ik had het niet beter kunnen verwoorden.

jdruwe
Forum-lid

jdruwe 17 jul 2011 20:18

scottpch schreef:Laat je eerst goed opmeten, een te groot of te klein frame vergald al snel het plezier in fietsen. Daarnaast kun je voor 1000 euro al prima fietsen vinden, bv Sensa, Cube. Let wel dat je set goede wielen erbij koopt, de standaard meegeleverde wielen zijn meestal niet geschikt voor zware mensen.
Bedankt voor het advies! Ik kga me laten opmeten deze week
Is deze fiets van trek goed of niet http://www.trekbikes.com/be/nl/bikes/ro ... h2_compact" onclick="window.open(this.href);return false;
of zou ik hoger moeten mikken (moet ik echt andere wielen nemen met een gewicht van 73kg?)

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 17 jul 2011 20:29

Hoger mikken, tenminste de 1.5. De 2300 onderdelen van de 1.1 zijn niet veel soeps, evenals de sora ond. van de 1.2.
De wielen zou je evt. na 1 of 2 jaar kunnen upgraden, met jouw gewicht zijn het redelijke wielen, niet meer dan dat.. Meestal wanneer het fietsen je bevalt, ruil je na 2 jaar je hele fiets in voor een duurdere bike.

Plaats reactie