Krasjes in witte lak wegkrijgen - hoe?
Ik heb een witte Cervelo S2. Daar zitten inmiddels een paar ondiepe krasjes in die dan zo lelijk zwart worden. Is er een goede manier op dat weg te krijgen, poetsen wil niet erg lukken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid
Je moet even poetsen met Commandant 4(groen blik). Je poetst de krasjes zo weg. Voor een goede nabehandeling oppoetsen met MER(blauwe bus) Dit is een soort wax . Hierdoor wordt de lak erg glad wat de poetsbeurten daarna erg makkelijk maakt. Bij veel autobedrijven worden zo veel krassen weggewerkt bij de deurklinken. Nagels en ringen zijn meestal de boosdoeners. Heb nu ook een witte fiets, maar ik denk dat het ook de laatste witte zal zijn!!!!!!!!!
Er was eens....................................en fietste lang en gelukkig
Kijk wel uit met Commandant 4 (Car Cleaner), want dat kan agressiever zijn dan je denkt. Als je iets te lang/hard doorwrijft bestaat het risico dat je op het kale frame zit (even gechargeerd gezegd). Ik gebruik zelf bij dit soort klusjes liever Commandant 5 (Car Polish).
Inderdaad daarna lekker in de was zetten met Mer --> is echt wereldspul!
Inderdaad daarna lekker in de was zetten met Mer --> is echt wereldspul!
-
- Forum-lid HC
Wanneer de kras niet door de lak heen is, heb je geen lakstift nodig. Gewoon een lichte polisher voor krasjes gebruiken en evt. met wax nabehandelen. Commandant nr 4 is al te heftig, nr 5 is inderdaad beter.
Pedro's Bike Lust
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
-
- Forum-lid HC
Ik denk dat het nergens mee gaat lukken. Als je dezelfde krasje hebt als ik, lees hele kleine barstjes.
Das onvermijdelijk met een wit carbonnen frame.
Een oppervlakte krasje idd met comendant 4 en dan een goede autowas erover
Das onvermijdelijk met een wit carbonnen frame.
Een oppervlakte krasje idd met comendant 4 en dan een goede autowas erover
- oldandslow
- Forum-lid
Ik heb eens ooit de truc gehoord om krassen uit brillenglazen en telefoonschermpjes te halen met glansspoelmiddel voor de vaatwasser, met redelijk succes. Dat lijkt me dan in dit geval ook te kunnen werken. Ik heb zelf geen witte fiets, maar ik zal het eens testen op de blanke lak van mijn fiets.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works