Hallo,
Ik zit met een dilemma en mogelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb een Cannondale Caad 3 en kan daar een 10 jaar oude ultegra groep op zetten, die perfect schakelt. Ik heb hier nl zelf al 2500 km mee gereden op een andere fiets of ik zet hier een nieuwe 105 10-speed groep op. Wat is wijsheid?
Wat schakelt beter? Een 10 jaar oude ultegra of een nieuwe 105?
Groet,
Marcel
Oude ultegra of nieuwe 105
De nieuwe 105 zonder enige twijffel...
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
De nieuwe 105 schakelt veel beter.
Aan de andere kant: een 10 jaar oude Ultegra groep levert weinig op als je m verkoopt, en als er pas 2500 km op zit kun je er nog tienduizenden km mee rijden. Daarbij zijn 9-speed cassettes en kettingen goedkoper en slijtvaster dan 9 speed.
Dus wat wijsheid is hangt van je portemonee af, en het beoogde gebruik van de fiets.
Aan de andere kant: een 10 jaar oude Ultegra groep levert weinig op als je m verkoopt, en als er pas 2500 km op zit kun je er nog tienduizenden km mee rijden. Daarbij zijn 9-speed cassettes en kettingen goedkoper en slijtvaster dan 9 speed.
Dus wat wijsheid is hangt van je portemonee af, en het beoogde gebruik van de fiets.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Wat vooral een stuk beter is, is de ergonomie van de 2011 5700, 6700 en 7900 shifters.