Tour de France 2011
Ik vraag me nog wel steeds af of dit nu puur en alleen door de valpartij is veroorzaakt, of dat z'n conditie toch niet goed genoeg is. Ik kreeg namelijk het idee de laatste dagen voor de Pyreneeen dat hij nog maar weinig last had van de gevolgen van de valpartij.
Even wat anders: Andy is wel een beetje aan het jammeren vandaag. Hij vond de afdaling onverantwoord (alsof de parcoursbouwers van te voren wisten dat het zou gaan regenen) en zegt dat hij vooral daar tijd heeft verloren. Echter, hij werd er bergop ook gewoon afgereden door Evans en Contador. Daarnaast mag hij inderdaad ook wel eens een cursusje afdalen gaan volgen.
Even wat anders: Andy is wel een beetje aan het jammeren vandaag. Hij vond de afdaling onverantwoord (alsof de parcoursbouwers van te voren wisten dat het zou gaan regenen) en zegt dat hij vooral daar tijd heeft verloren. Echter, hij werd er bergop ook gewoon afgereden door Evans en Contador. Daarnaast mag hij inderdaad ook wel eens een cursusje afdalen gaan volgen.
Onverwachte wendingen vandaag.
Zou Contador toch nog de feiten inhalen?
Ik had het niet meer verwacht,eerlijk gezegd.
Cadel ging echt heel diep op het laatst,maar reed hem niet echt los.
Van mij mag Evans nu weleens een Tour winnen.
Zou wel mooi zijn na al dat verguizen door iedereen in de afgelopen jaren.
Het blijft toch een taaie overlever.
Zou Contador toch nog de feiten inhalen?
Ik had het niet meer verwacht,eerlijk gezegd.
Cadel ging echt heel diep op het laatst,maar reed hem niet echt los.
Van mij mag Evans nu weleens een Tour winnen.
Zou wel mooi zijn na al dat verguizen door iedereen in de afgelopen jaren.
Het blijft toch een taaie overlever.
Zij is ook tegen
Helemaal iets anders: Ik zeg heel verrassend Rob Ruijgh vrijdag nummer 1 op Alpe D'Huez.
Zou wel ruig zijn, eindelijk weer eens een Nederlander die daar wint.
Het is een korte etappe, hij lijkt goed in vorm te zijn, is explosief en onbevangen en staat ver genoeg achter in het klassement.
Dus hij zou (misschien) mogen gaan van de "grote" mannen.
Wie tippen jullie als eerste op de Alpe D'Huez?
Zou wel ruig zijn, eindelijk weer eens een Nederlander die daar wint.
Het is een korte etappe, hij lijkt goed in vorm te zijn, is explosief en onbevangen en staat ver genoeg achter in het klassement.
Dus hij zou (misschien) mogen gaan van de "grote" mannen.
Wie tippen jullie als eerste op de Alpe D'Huez?
Bikers are not alone
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Contador en zeker niet Ruijgh. Waarschijnlijk rijden de klassements mannen al hard de Galibier op, aan 1 knecht heb je genoeg om vrij veilig tot in Bourg d'Oisans te komen. Ruijgh rijdt gewoon iedere dag dat 't omhoog gaat aan z'n max, dan kan je niet op eens na 2,5 week nog zoveel beter worden, dat is gewoon niet realistisch.
Ik zeg ook contador..
Ruijgh rijdt voor zijn doen echt top, maar in de tour is het maar een grijze muis. Valt niet aan, rijdt mee op de top van zn kunnen en wordt daarmee keurig top 20 in de tour. Ik zou liever zien dat hij in een etappe als morgen in de aanval gaat. Morgen maakt de kopgroep kans op de etappezege én het is Ruijgh-terrein.
Op de Alp gaat de beste klimmer gewoon winnen. Contador!
Ruijgh rijdt voor zijn doen echt top, maar in de tour is het maar een grijze muis. Valt niet aan, rijdt mee op de top van zn kunnen en wordt daarmee keurig top 20 in de tour. Ik zou liever zien dat hij in een etappe als morgen in de aanval gaat. Morgen maakt de kopgroep kans op de etappezege én het is Ruijgh-terrein.
Op de Alp gaat de beste klimmer gewoon winnen. Contador!
-
- Forum-lid
Ik denk dat de etappe naar Alp d'Huez inderdaad lastig is om te winnen als vluchter. Het is een korte rit dus dikke kans dat er onvoldoende ruimte is om afstand te nemen.
Wat dat betreft is de etappe met finish op de Galibier misschien meer geschikt. Daar kun je wel vroeg weg om zo te proberen om afstand te nemen op de Agnello en de Izoard. Lijkt me een mooie gelegenheid voor Gesink om wat te proberen.
Wat dat betreft is de etappe met finish op de Galibier misschien meer geschikt. Daar kun je wel vroeg weg om zo te proberen om afstand te nemen op de Agnello en de Izoard. Lijkt me een mooie gelegenheid voor Gesink om wat te proberen.
Het begin van de Alpe gaat tegenwoordig zo gruwelijk hard als er een peleton met klassementsrijders en knechten daar start dat het eigenlijk bijna niet meer mogelijk is om daar als "ontsnappers" weg te blijven.
Ook vanwege de lengte van deze etappe zal een vluchtpoging niet met een enorme voorsprong beginnen aan de klim maar het zou een leuke stunt zijn als een nederlander daar iets probeert.
Wie ik tip: Cavendish die was vandaag ook voor een aantal best redelijke klimmers dus hij word beter naarmate de tourweken duren.
Ook vanwege de lengte van deze etappe zal een vluchtpoging niet met een enorme voorsprong beginnen aan de klim maar het zou een leuke stunt zijn als een nederlander daar iets probeert.
Wie ik tip: Cavendish die was vandaag ook voor een aantal best redelijke klimmers dus hij word beter naarmate de tourweken duren.
Het mag in de krant, ik had het een keer juist.Mr_T schreef:Overigens, is de afdaling van vandaag moeilijk genoeg voor een goede daler om tijd te kunnen gaan pakken? Dat is dan namelijk wel iets wat ik zie gebeuren. Zeker als er ook nog neerslag is.
Ik denk niet dat Ruigh op de Alpe d'Huez gaat winnen. Ik denk dat dat toch een beetje te zwaar is rekening houdend met het deelnemersveld. Bovendien gaan de dagen ook tellen. Hij moet gewoon lekker zo blijven rijden en de Tour uit rijden en volgend jaar een paar etappes er uit gaan pikken om aan te vallen en voor de etappe te gaan.
Eerst maar eens kijken hoe het vandaag gaat. Ik neem aan dat Contador zijn aanval wil kopiëren. Zolang hij maar een gat heeft met de Schlecks als hij boven is, wint hij weer tijd. Die Evans gaat een lastige klant voor hem zijn. Maar ik neem aan dat hij die op de Galibier gaat proberen er af te rijden.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ja! Wat hij zegt!amclassic-fan schreef:Gesink is helemaal niet duur, want ook al faalt hij, hij heeft nog steeds veel aandacht van de media. Maar ieder jaar zakt de helft van de (sub)toppers door 't ijs. Iemand als Hesjedal had zich toch ook wel wat anders van de Tour voor gesteld en wat te denken van een Kreuziger.
Mensen denken allemaal maar dat als je, je een doel stelt dat het maar gewoon gebeurd. Dat is niet zo. Presteren op zo'n hoog niveau hangt af van een balans tussen lichaam en geest. Rust, fysiek, omgeving, balans, hoofd etc etc als er iets verstoord is moet je van goede huize komen wil je kunnen presteren.
@rafael, ik geloof dat uitgerekend jij wel kunt begrijpen dat een seizoen niet altijd aan de gestelde doelen voldoet heh...
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Ja, maar er is wel een verschil tussen voor het podium te rijden en uiteindelijk 7de o.i.d. te worden, of rijden zoals nu. In het eerste geval is het gewoon niet gelukt, in het laatste geval is het gewoon mislukt.superrose schreef: Mensen denken allemaal maar dat als je, je een doel stelt dat het maar gewoon gebeurd. Dat is niet zo. Presteren op zo'n hoog niveau hangt af van een balans tussen lichaam en geest. Rust, fysiek, omgeving, balans, hoofd etc etc als er iets verstoord is moet je van goede huize komen wil je kunnen presteren.
Goed, ik schaar mij zeker niet onder de Gesink-afkrakers. Die jongen gaat echt nog wel mooie dingen laten zien, maar dat neemt niet weg dat deze Tour gewoon helemaal mislukt is.
Als hij vrijdag wint, dan is iedereen in euforie en is hij opeens mentaal heel sterk dat het hem gelukt is, etc. Krijgen we dat weer. Neemt niet weg dat ik dat uiteraard erg gaaf zou vinden.
Ruijgh is een klimmer/klassement rijder.... Om hem een grijze muis te noemen, is wel effe de beste nederlander in de Tour de rest van de Nederlanders zakt door het ijs.stokie schreef:Ruijgh rijdt voor zijn doen echt top, maar in de tour is het maar een grijze muis. Valt niet aan, rijdt mee op de top van zn kunnen...
Weet niet of dit zijn Top is, valt inderdaad nu niet aan maar zie hem toch nog wel iets leuk doen daar ik totaal niet het idee heb dat ie aan zijn Max. is.
Maar hij is nog jong en zie hem voor de toekomst heel ver komen......
YFood !!!