Cannondale
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
ligt er helemaal aan wat je zoekt, onder de 75 kg is de evo te overwegen (zeker voor ritten boven de 100 km).
Grotere/krachtigere renners die niet steeds lange tochten maken kunnen beter gewoon bij de "gewone blijven". Overigens is de enige evo die de moeite waard is de
carbon black (nude) variant bij de andere weegt de lak zoveel dat het effect deels teniet wordt gedaan.
De evo voelt zachter/slapper aan maar biedt wel wat meer comfort de standaard SS is harder/strakker en voelt veel sneller aan maar je wordt er wel eerder moe op.
Grotere/krachtigere renners die niet steeds lange tochten maken kunnen beter gewoon bij de "gewone blijven". Overigens is de enige evo die de moeite waard is de
carbon black (nude) variant bij de andere weegt de lak zoveel dat het effect deels teniet wordt gedaan.
De evo voelt zachter/slapper aan maar biedt wel wat meer comfort de standaard SS is harder/strakker en voelt veel sneller aan maar je wordt er wel eerder moe op.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Beetje tricky, volgens cannondale is de stiffness to weight ratio van de evo beter in vergelijking met de gewone (maar de gewone is overall op alle punten iets stijver maar omdat de weight hoger is....)
Veel scheelt het niet maar de nieuwe voelt zachter/langzamer en dus is het een verschil van meten en beleving, maar beide zijn goed dus.....
Strikt genomen is de standaard SS (dus niet de high mod) verreweg de beste koop en is de rest overdone (maar dat zal voor iedereen anders liggen)
Veel scheelt het niet maar de nieuwe voelt zachter/langzamer en dus is het een verschil van meten en beleving, maar beide zijn goed dus.....
Strikt genomen is de standaard SS (dus niet de high mod) verreweg de beste koop en is de rest overdone (maar dat zal voor iedereen anders liggen)
Resumerend, correct me where needed:
SS Evo: 695gr (SRAM Red uitvoering 4699 euro)
SS Hi-Mod: 900gr (SRAM Red uitvoering 3999 euro)
Super Six: 1050gr (Ultegra 2599 > upgrade naar SRAM Red +-700 euro?)
Zijn de verschillen in stijfheid bekend? Ik weet dat de Evo een stiffness to weight van142nM heeft, zijn deze cijfers ook bekend van de andere modellen in mijn lijstje?
SS Evo: 695gr (SRAM Red uitvoering 4699 euro)
SS Hi-Mod: 900gr (SRAM Red uitvoering 3999 euro)
Super Six: 1050gr (Ultegra 2599 > upgrade naar SRAM Red +-700 euro?)
Zijn de verschillen in stijfheid bekend? Ik weet dat de Evo een stiffness to weight van142nM heeft, zijn deze cijfers ook bekend van de andere modellen in mijn lijstje?
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=ebda6&r=3&c=2&u=M&g=n&f=bcdejzzzzz&z=a.png)
Aangezien je toch Sram Red wilt, kan je net zo goed de Super Six 105 nemen (1999,- als ik het goed heb) en dan upgraden.djurobski schreef:Resumerend, correct me where needed:
SS Evo: 695gr (SRAM Red uitvoering 4699 euro)
SS Hi-Mod: 900gr (SRAM Red uitvoering 3999 euro)
Super Six: 1050gr (Ultegra 2599 > upgrade naar SRAM Red +-700 euro?)
Zijn de verschillen in stijfheid bekend? Ik weet dat de Evo een stiffness to weight van142nM heeft, zijn deze cijfers ook bekend van de andere modellen in mijn lijstje?
Scheelt je toch een hoop euro's....
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
die 695 voor een evo zou voor een nude carbon in de maat 50 moeten zijn maar wordt enkel geclaimd en cannondale kennende overdrijven (onder eigenlijk) ze gewoon minimaal 100 gram. Ga dus maar uit van 800 gram of iets meer in een niet kabouter maat een 100 gram extra voor een versie met laklaag.
Die Hi mod zit (door mij gewogen) op 945 gram in de maat 60 (maar heel veel meer met lak). Een low mod is even stijf als een hi-mod maar weegt in de kleur carbon black net zoveel als een gelakt hi mod frame.
En volgens mij was het je krijgt minder maar je betaald onevenredig veel meer......
mooie foto overigens van je cannondale havana maar de berijder kijkt iets teveel als Voeckler als er een camera op hem gericht staat![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Die Hi mod zit (door mij gewogen) op 945 gram in de maat 60 (maar heel veel meer met lak). Een low mod is even stijf als een hi-mod maar weegt in de kleur carbon black net zoveel als een gelakt hi mod frame.
En volgens mij was het je krijgt minder maar je betaald onevenredig veel meer......
mooie foto overigens van je cannondale havana maar de berijder kijkt iets teveel als Voeckler als er een camera op hem gericht staat
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Thanks sharkman!
Ik ga denk ik idd voor de low mod, die paar 100 gram ga ik niet merken, mijn zwembandjes zijn (nog) van meer doorslaggevend belang![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik neem dan de 105 uitvoering in het zwart zoals de fiets van Voeckler hierboven (ik mis het heen en weer wapperende tongetje nog) en laat deze dan voorzien van SRAM Red. Dan zou ik rond de 2800 euro klaar moeten zijn denk ik? (afgezien van pedalen).
Ik ga denk ik idd voor de low mod, die paar 100 gram ga ik niet merken, mijn zwembandjes zijn (nog) van meer doorslaggevend belang
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ik neem dan de 105 uitvoering in het zwart zoals de fiets van Voeckler hierboven (ik mis het heen en weer wapperende tongetje nog) en laat deze dan voorzien van SRAM Red. Dan zou ik rond de 2800 euro klaar moeten zijn denk ik? (afgezien van pedalen).
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=ebda6&r=3&c=2&u=M&g=n&f=bcdejzzzzz&z=a.png)