Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 18 jul 2011 16:41

miangelo68 schreef:Nou hier ben ik dan.

Heb 30juni en 1 en 2juli de Zero7 mogen rijden in de bergen rond Asiago (Italie 2uur vanaf Venetie)
Ik moet zeggen dat ie echt super rijdt. Ik rijdt zelf maatje S, dus stijfheid zal nooit echt een probleem zijn voor mij.
Hij voelde dan ook stijf, licht en comfortabel aan. De vormgeving van het frame is minder spectaculair dan een Cento1,
maar de prestaties maken alles goed. Ik heb m zelf ook al besteld.
Wilier geeft ook bij elke Zero7 een certificaat met het exacte gewicht van het frame. Maatje M moet onder de 799gr wegen.
Mooi detail is ook weer speciaal voor de Zero7 ontworpen voorbouw, stuur en zadelpen van FSA.
Zou je wellicht fotos kunnen plaatsen van je wilier 07 die je hebt kunnen testen, voor zover je deze hebt uiteraard?
bedankt!

mslingerland
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 31 jul 2005 12:38
Locatie: Abu Dhabi, UAE

mslingerland 18 jul 2011 16:43

alejandro schreef:
collina schreef:op 26 en 27 juni gaan we deze testen in Italia, ik hou jullie op de hoogte.
miangelo68 schreef:Volgende week trouwens de nieuwe zero7 testen in Italie!!
Waar blijven die Test Verslagen?

Niet dat de Zero.7 voor mij zelf een optie is (een 188mm balhoofdbuis voor een maatje XXL/61 is voor mij toch echt te weinig).
Benieuwd ben ik uiteraard wel!

Zou je aub je lichaamsafmetingen kunnen posten? Wellicht dat ik hiermee een vergelijking met de mijne kan maken?!

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 18 jul 2011 19:47

miangelo68 schreef:Nou hier ben ik dan.

Heb 30juni en 1 en 2juli de Zero7 mogen rijden in de bergen rond Asiago (Italie 2uur vanaf Venetie)
Ik moet zeggen dat ie echt super rijdt. Ik rijdt zelf maatje S, dus stijfheid zal nooit echt een probleem zijn voor mij.
Hij voelde dan ook stijf, licht en comfortabel aan. De vormgeving van het frame is minder spectaculair dan een Cento1,
maar de prestaties maken alles goed. Ik heb m zelf ook al besteld.
Wilier geeft ook bij elke Zero7 een certificaat met het exacte gewicht van het frame. Maatje M moet onder de 799gr wegen.
Mooi detail is ook weer speciaal voor de Zero7 ontworpen voorbouw, stuur en zadelpen van FSA.

Klopt het de Zero 7 (voorlopig) alleen als complete fiets verkrijgbaar is/zal worden en (nog) niet als losse frameset?

basko
Forum-lid
Berichten: 438
Lid geworden op: 05 mar 2009 08:28

basko 19 jul 2011 06:26

miangelo68 schreef: Ik heb m zelf ook al besteld....
.
Zoals je zelf zegt: stijfheid is in maatje S niet echt een probleem, maar in grotere matenlaten we zeggen....XXL ;) ?

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 19 jul 2011 22:30

matijs schreef:Beste allen!

Mijn oog is gevallen op de Wilier Grand Turismo. Deze wil ik volgend jaar aanschaffen, maar nu hoor ik van meerdere kanten verhalen over Wilier en dat zij dit jaar voor mindere kwaliteit carbon hebben gekozen....

Nu wil ik graag onderscheid maken tussen 'broodje-aap-verhalen' en werkelijkheid, dus daarom aan jullie kenners de vraag; wat is hiervan waar, en wat merk ik daarvan?

Groet Matijs!
Volgens mij is dat alleen het geval bij de Izoard.
Met de komst van de GT (erboven) en het vervallen van de Mortirolo (eronder) is de Izoard gewoon iets naat beneden geschoven in productrange.
Om duidelijk aan te geven dat er, ondanks het vrijwel identieke uiterlijk (behalve de vork), wel degelijk iets gewijzigd is, is er de toevoeging 'XP' aan de naam Izoard.
Wat dat betreft dus absoluut geen spraken van 'cashen' obv de goede naam die de Izoard in voorgaande jaren absoluut (en terecht) heeft opgebouwd.

Gebruikersavatar
alejandro
Forum-lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 26 mei 2007 21:30
Locatie: Utrecht

Gebruikersavatar alejandro 19 jul 2011 22:59

mslingerland schreef:
alejandro schreef:
collina schreef:op 26 en 27 juni gaan we deze testen in Italia, ik hou jullie op de hoogte.
miangelo68 schreef:Volgende week trouwens de nieuwe zero7 testen in Italie!!
Waar blijven die Test Verslagen?

Niet dat de Zero.7 voor mij zelf een optie is (een 188mm balhoofdbuis voor een maatje XXL/61 is voor mij toch echt te weinig).
Benieuwd ben ik uiteraard wel!

Zou je aub je lichaamsafmetingen kunnen posten? Wellicht dat ik hiermee een vergelijking met de mijne kan maken?!
Lengte: 191cm
Binnenbeenlengte: 94,5cm

Maar eigenlijk zegt dat nog niet eens zo veel; dat ik niet (nog enigzins comfortabel) zo diep kan zitten, wil niet zeggen dat jij dat ook niet kunt!
Een Zero 7 is nu niet bepaald een 'instapfiets'. Vergelijk dus gewoon met je huidige fiets.
Mijn Cento Uno, waar ik 'perfect' op zit, heeft:
20 cm balhoofdbuis
1,5cm conische A-Head Spacer
1 cm spacer
12cm stuurpen (vrij normale lengte, dus een vrij normale hefboomwerking)

De stuurpen zit dus 2,5cm boven de bovenste balhoofdlager = prima
Bij een Zero 7, zou dat 3,7cm worden en dat in combinatie met een nog meer lichtgewicht vork (aanname, maar zeer waarschijnlijk, omdat gewichtsbesparing het primaire doel is van de Zero 7).
Sinds enige jaren houd ik een limiet van 3cm aan; hoewel anderen misschien zonder problemen (of zonder nadenken) 4cm voor lief nemen.

P.S.
Ik weet niet of het de juiste term is, maar met een 'conische A-Head Spacer' bedoel ik onderstaande.
Eigenlijk een combi van het afdekkapje van je bovenste balhoofdlager en een spacer.
Afbeelding[

Gebruikersavatar
miangelo68
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:10

Gebruikersavatar miangelo68 19 jul 2011 23:30

matijs schreef:Beste allen!

Mijn oog is gevallen op de Wilier Grand Turismo. Deze wil ik volgend jaar aanschaffen, maar nu hoor ik van meerdere kanten verhalen over Wilier en dat zij dit jaar voor mindere kwaliteit carbon hebben gekozen....

Nu wil ik graag onderscheid maken tussen 'broodje-aap-verhalen' en werkelijkheid, dus daarom aan jullie kenners de vraag; wat is hiervan waar, en wat merk ik daarvan?

Groet Matijs!
Het carbon type van de GT blijft inderdaad gewoon ongewijzigd.

Gebruikersavatar
miangelo68
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:10

Gebruikersavatar miangelo68 19 jul 2011 23:34

basko schreef:
miangelo68 schreef: Ik heb m zelf ook al besteld....
.
Zoals je zelf zegt: stijfheid is in maatje S niet echt een probleem, maar in grotere matenlaten we zeggen....XXL ;) ?
Daar hadden ze hem in max XL en zelfs de mannen die daarop reden waren tevreden. Dalen ging super alleen met aanzetten voelde hij niet heel stijf aan geloof ik.

Gebruikersavatar
miangelo68
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:10

Gebruikersavatar miangelo68 19 jul 2011 23:39

Afbeelding

De Wilier Zero7 die ik in Italie getest heb ;)

robiris
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 20 jan 2008 17:08

robiris 20 jul 2011 18:27

Whow gaaf ding. Rijd zeker wel geweldig?
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten

Gebruikersavatar
miangelo68
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:10

Gebruikersavatar miangelo68 20 jul 2011 22:39

alejandro schreef:
miangelo68 schreef:Nou hier ben ik dan.

Heb 30juni en 1 en 2juli de Zero7 mogen rijden in de bergen rond Asiago (Italie 2uur vanaf Venetie)
Ik moet zeggen dat ie echt super rijdt. Ik rijdt zelf maatje S, dus stijfheid zal nooit echt een probleem zijn voor mij.
Hij voelde dan ook stijf, licht en comfortabel aan. De vormgeving van het frame is minder spectaculair dan een Cento1,
maar de prestaties maken alles goed. Ik heb m zelf ook al besteld.
Wilier geeft ook bij elke Zero7 een certificaat met het exacte gewicht van het frame. Maatje M moet onder de 799gr wegen.
Mooi detail is ook weer speciaal voor de Zero7 ontworpen voorbouw, stuur en zadelpen van FSA.

Klopt het de Zero 7 (voorlopig) alleen als complete fiets verkrijgbaar is/zal worden en (nog) niet als losse frameset?
Klopt ja,
De eersten worden volgens mij nu ongeveer bij de dealers geleverd en gaan compleet voor 9000 of 8500 euro over de toonbank. Dit afgemonteerd met Super Record, 386 FSA crankset, speciale Zero7 voorbouw en stuur en Bora wielen. Volgens Veltec kwam mijn losse frame ongeveer in september, maar de Italianen kennende, zal dit wel oktober/november worden.

Gebruikersavatar
miangelo68
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 feb 2008 00:10

Gebruikersavatar miangelo68 20 jul 2011 22:40

robiris schreef:Whow gaaf ding. Rijd zeker wel geweldig?
Rijdt TOP!!

Plaats reactie