Tour de France 2011
-
- Forum-lid
- Contact
De tijdslimiet lag ergens tussen de 32 en 35 minuten. Als ik kijk bij de uitslag op Cyclingnews.com is er een kleine groep (inclusief Rojas) met 31m17s binnen de tijd aangekomen, de grote groep daarachter kwam op 35m40s binnen. Dat lijkt me geen kwestie van onwil of expres 'lui' zijn. Veel tijdrijders en sprinters in de laatste groep: een half peloton elimineren zou de weekend etappes er niet interessanter op maken...
prima dat je ze in koers laat, maar cavendish mag natuurlijk nooit meer winnaar zijn van dit klassement. Hij moet blij zijn dat hij nog mee mag doen en parijs kan halen. Uitsluiting van de nevenklassementen zou ik inderdaad een gepaste straf vinden
Wordt er tijdens deze TdF met Shimano di2 gereden?
k Heb t geprobeerd te zien vandaag maar dat lukt me niet. (gezocht naar een batterij op het frame maar niet gevonden en dan nog alleen bij de teams die met Shimano rijden, lastig)
Benieuwd of deze groep het vertrouwen van de renners die met Shimano rijden heeft of dat ze met een niet-elektrische groep rijden.
(heb trouwens hier op t forum geprobeerd te zoeken naar di2 maar dat pakt ie niet, te weinig letters)
k Heb t geprobeerd te zien vandaag maar dat lukt me niet. (gezocht naar een batterij op het frame maar niet gevonden en dan nog alleen bij de teams die met Shimano rijden, lastig)
Benieuwd of deze groep het vertrouwen van de renners die met Shimano rijden heeft of dat ze met een niet-elektrische groep rijden.
(heb trouwens hier op t forum geprobeerd te zoeken naar di2 maar dat pakt ie niet, te weinig letters)
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
Ik beschuldig Voeckler ook niet direct, is meer met een knipoog, telkens als hij in beeld is begint hij te blazen, likken, holletjes uit de ogen kijken enz.puffdaddy schreef:Juist, dat had ik ook al eens gezegd:eelcoz schreef: En die Voeckler, je zou er bijna wat van gaan denken...
Ik mag het niet zeggen, maar doe het lekker toch: Zouden ze Voeckler ook goed onderzoeken op stimulerende middeltjes?
Hij kan ineens wel heel veel en kijkt zo holletjes uit zijn ogen.
Ik bedoel meer te zeggen of dat de Fransen even streng zijn met de controle nu er een Fransman bovenaan staat.
Net als dat eelcoz schreef:
eelcoz schreef:Ik ben overigens wel benieuwd wat er gaat gebeuren in de tijdrit met Voeckler, mocht hij dan nog steeds kansrijk zijn. Gert Jakobs voorspelde al dat dat een grote zooi gaat worden met motoren die vlak voor 'm rijden etc.
Laatst gewijzigd door Puffdaddy op 21 jul 2011 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Bikers are not alone
-
- Forum-lid
Volgens mij Di2.scepticus schreef:Met wat voor groep reed Andy vandaag?joppnl schreef:Wordt er tijdens deze TdF met Shimano di2 gereden?
Je hebt natuurlijk verschillende type renners met elk hun kwaliteiten/gebreken: spurters, tijdrijders, klimmers, klassementrijders, ...
Een klassementrijder kan het zich in een vlakke etappe echter niet permitteren om 1 minuutje achter de spurters binnen te komen en dient bijgevolg de ganse dag attent te koersen en de laatste kilometers vaak de nodige risico's te nemen.
De niet-klassementrijders kunnen er daarentegen tijdens een klimrit een dagje-uit van maken.
(Dit is misschien wat scherp gesteld en er zullen er best bijzijn die afzien als de beesten, maar dat geldt lang niet voor alle 88 vandaag.)
Om dat (een beetje) in te perken zijn reglementen (tijdlimiet).
Echter, bij een grote groep achterblijvers KAN de organisatie (na overleg) beslissen om de tijdgrenzen te verleggen.
En dit is weer een punt voor discussie vatbaar: er kan willekeur optreden. Wanneer wel/wanneer niet/...
Het is inderdaad op zijn minst raar dat iemand die vandaag een 'extra' rustdag (opnieuw: relatief) heeft genomen, morgen met frisse benen zijn kopman kan bijstaan of -indien het parcours er zich toe zou lenen- volop voor de ritwinst gaan.
Een eerlijke straf zou inderdaad bv. kunnen zijn dat Cav uit de nevenklassementen wordt geschrapt.
Een klassementrijder kan het zich in een vlakke etappe echter niet permitteren om 1 minuutje achter de spurters binnen te komen en dient bijgevolg de ganse dag attent te koersen en de laatste kilometers vaak de nodige risico's te nemen.
De niet-klassementrijders kunnen er daarentegen tijdens een klimrit een dagje-uit van maken.
(Dit is misschien wat scherp gesteld en er zullen er best bijzijn die afzien als de beesten, maar dat geldt lang niet voor alle 88 vandaag.)
Om dat (een beetje) in te perken zijn reglementen (tijdlimiet).
Echter, bij een grote groep achterblijvers KAN de organisatie (na overleg) beslissen om de tijdgrenzen te verleggen.
En dit is weer een punt voor discussie vatbaar: er kan willekeur optreden. Wanneer wel/wanneer niet/...
Het is inderdaad op zijn minst raar dat iemand die vandaag een 'extra' rustdag (opnieuw: relatief) heeft genomen, morgen met frisse benen zijn kopman kan bijstaan of -indien het parcours er zich toe zou lenen- volop voor de ritwinst gaan.
Een eerlijke straf zou inderdaad bv. kunnen zijn dat Cav uit de nevenklassementen wordt geschrapt.
Vrijwel alle renners in ploegen die Shimano gebruiken fietsen met Di2joppnl schreef:Wordt er tijdens deze TdF met Shimano di2 gereden?
Evans...
Sanchez...
Boom...
Leopard Trek...
Team Sky...
FDJ...
HTC-Highroad...
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 22 jul 2011 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Klopt, ook bijv. Evans rijdt ermee.
Lijkt mij trouwens dat Evans met een Ritchey classic bend rijdt zoals hij bij Omega Lotto gewend was maar nu vanwege sponsorbelangen met Easton stickertjes...
fietsen doe ik net als een prof,