Fietsgemiddelden!
Gemiddelden zeggen niet zoveel.... Zo heb ik afgelopen zondag nog zo'n 112km gereden met 43,6km/h gemiddeld maar heb ik genoeg tochten gereden met gemiddeldes onder de 25km/h en vergelijkbare afstand waarbij ik het veel zwaarder had....
Nu lijkt die eerste gemiddelde natuurlijk bizar, is hij ook maar je weet de omstandigheden niet... (wel gewoon op racefiets hoor)
Nu lijkt die eerste gemiddelde natuurlijk bizar, is hij ook maar je weet de omstandigheden niet... (wel gewoon op racefiets hoor)
-
- Forum-lid HC
Wat is daar zo bizar aan?
bert01 schreef:Gemiddelden zeggen niet zoveel.... Zo heb ik afgelopen zondag nog zo'n 112km gereden met 43,6km/h gemiddeld
Nou, wat waren de omstandigheden dan?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
iemand die begint te fietsen en over een vlakke 60 kms een gemiddelde van 28 haalt is goed, 30 is sterk en met + 32 heb je echt talent.scottpch schreef:Probeer ook op souplesse te fietsen, dan kun je het langer volhouden en belast je de gewrichten(knieen) wat minder.
Minder dan 28 is normaal bij een beginnen de fietser.
-20???? Stop met dromen!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Daar is al een topic over: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=37932" onclick="window.open(this.href);return false;. Daar staan genoeg indicaites/sterke verhalen/en overige zaken. En mensen die pochen over hun gemiddelde, ach, dat zijn we gewend.
- mispoes-ext
- Forum-lid
En die gemiddelden worden natuurlijk ook flink opgeleukt door de forumfactor.
Just my 2 cents: Het enige moment waarop je gemiddelde ertoe doet is tijdens een wedstrijd. Verder is het totaal oninteressant en onbelangrijk. Een gemiddelde snelheid wordt veel te veel beinvloed door externe factoren om uberhaupt ook maar een indicatie te kunnen geven van je vorm/conditie/talent/whatever.
Just my 2 cents: Het enige moment waarop je gemiddelde ertoe doet is tijdens een wedstrijd. Verder is het totaal oninteressant en onbelangrijk. Een gemiddelde snelheid wordt veel te veel beinvloed door externe factoren om uberhaupt ook maar een indicatie te kunnen geven van je vorm/conditie/talent/whatever.
http://www.sjaspatat.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Gemiddelde hangt van zoveel factoren af kun j niks zinnigs over zeggen. Ik doe vaker een vast parcours met weinig stoppunten en dan kan ik de vooruitgang bijhouden.
- plantagenet
- Forum-lid
Ben nu toch wel nieuwsgierig naar die 'omstandigheden'. Zo'n gemiddelde klinkt als een gemiste kans voor de Tour de France.bert01 schreef:".... Zo heb ik afgelopen zondag nog zo'n 112km gereden met 43,6km/h gemiddeld....."
"Nu lijkt die eerste gemiddelde natuurlijk bizar, is hij ook maar je weet de omstandigheden niet... (wel gewoon op racefiets hoor)"
Edit: lees net de laatste pagina van dit topic......was dus een wedstrijdrit
Weer of geen weer....één van twee is er altijd