Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2011

remcol
Forum-lid

remcol 23 jul 2011 01:29

Okee, officieel is het not done om in de etappe naar Parijs nog aan te vallen; maar stel dat morgen na de tijdrit de marges nog steeds op slechts een paar seconden liggen?

eelcoz

eelcoz 23 jul 2011 09:20

Ik vond het gegoochel met de tijdslimieten al bizar, maar het begint nu nog gekker te worden: Leukemans moet wel naar huis, maar de bus (die opnieuw te laat was) mag blijven. De Tour-organisatie zou zich echt dood moeten schamen voor deze wanvertoning.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 23 jul 2011 09:22

@eelcoz: iemand die niet 1x zelf een aanval heeft geopend of een etappe heeft gewonnen is IMHO GEEN groot kampioen. Andy heeft tenminste lef getoond en alleen al daarom gun ik het hem. Evans heeft gevochten als een leeuw, hulde daarvoor(!!), maar dat maakt je nog geen kampioen.

En het tijdslimietensysteem stinkt als een beerput. Bah!
Less is bore

eelcoz

eelcoz 23 jul 2011 09:30

daniel1975 schreef:@eelcoz: iemand die niet 1x zelf een aanval heeft geopend of een etappe heeft gewonnen is IMHO GEEN groot kampioen. Andy heeft tenminste lef getoond en alleen al daarom gun ik het hem. Evans heeft gevochten als een leeuw, hulde daarvoor(!!), maar dat maakt je nog geen kampioen.
Ik begrijp wel wat je bedoelt met Evans, maar je kunt het hem ook niet kwalijk nemen dat hij de meest efficiente manier zoekt om de Tour te winnen. Zoals Contador gisteren reed, vind ik geweldig om te zien. Gewoon gaan, en rijden maar! Alleen had hij niet zo veel meer te verliezen. Eigenlijk is de meest gedurfde aanval van deze Tour die van Andy Schleck op de Izoard, hoewel hij ook geen keuze meer had. Hij moest wel aanvallen om nog een kans te maken en dat is knap gelukt. Mocht Andy de Tour winnen, vind ik het ook geweldig, en heeft hij 'm zeker meer dan verdiend!

Ik kijk de Tour sinds begin jaren '90, maar deze editie behoort toch wel tot de allermooisten die ik gezien heb. Het leek een slappe hap te worden in de Pyreneeen, maar de 2 Alpenetappes hebben alles goed gemaakt. Geweldige koers!

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 23 jul 2011 09:59

Als Andy de tour wint, dan heeft hij het verdient.
En evengoed geldt dit voor Cadel. Als hij de tour wint, dan heeft hij het gewoon verdient. Simpelweg omdat hij overall harder heeft gefietst dan de rest.

Het gaat bij de tour helemaal niet om de mooiste aanval, de langste aanval of de gedurfste aanval. Het gaat erom dat je de minste tijd nodig hebt gehad om in Parijs te komen. Het zal Evans een rotzorg zijn HOE hij de tour wint, ALS hij maar wint. En dat laatste geldt ook voor Andy.

Wij Nederlanders, met onze bekrompen visie op de sport, vinden altijd maar dat de aanvaller moet winnen. Wat een ongelofelijke grote onzin!! Wij Nederlanders willen ook altijd met mooi voetval kampioen worden; Italianen zal dat een rotzorg zijn. Lelijk spelen maar wel winnen. OK, ik geef toe dat het leuker is om naar een gedurfte aanval te kijken, maar als je als renner veel meer kans maakt op de gele trui door verdedigend te rijden, dan doe je dat gewoon. En als je daarmee wint, hebt je het slim gespeeld.
Live fast; die young. mijn blog

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 23 jul 2011 11:01

Je slaat de spijker op de kop, Rob.
Wanneer Evans de tour wint heeft hij hem zeker niet gestolen. Ik ben alleen benieuwd of Evans nu wel de druk aankan om te moeten presteren nu het eropaankomt.

simen
Forum-lid

simen 23 jul 2011 11:09

scottpch schreef:Je slaat de spijker op de kop, Rob.
Wanneer Evans de tour wint heeft hij hem zeker niet gestolen. Ik ben alleen benieuwd of Evans nu wel de druk aankan om te moeten presteren nu het eropaankomt.
Ook dat moet je beheersen.
Zo simpel gezegd ,maar des te moeilijker uitvoerbaar is het.
Zij is ook tegen

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 23 jul 2011 11:25

De strijd gaat tussen Andy en Cadel.

Andy laat de marge van nu, 57 seconden gewoon bestaan. Ik denk zelfs dat hij gelijkwaardig is aan Cadel deze tijdrit en misschien nog wat uitloopt.

De stimulans van de gele trui daar nog eens bij en Andy wordt gewoon de winnaar van de editie van dit jaar.

eelcoz

eelcoz 23 jul 2011 11:34

daniel1975 schreef:@eelcoz: iemand die niet 1x zelf een aanval heeft geopend of een etappe heeft gewonnen is IMHO GEEN groot kampioen.
Dit klopt trouwens niet, Evans heeft een etappe gewonnen in Bretagne.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 23 jul 2011 11:45

Gok dat Andy het gaat halen (tenzij het extreem gaat regenen want afdalen op een tijdritfiets is lastig en dan zie ik het somber in voor Andy).
Overigens schat ik Evans (ondanks zijn rijstijl die me totaal niet aanspreekt) op het moment nog net iets hoger in dan Andy. Heb maar heel weinig op met rijders die bakken met geld verdienen, amper iets winnen en alles op één koers per jaar richten (maar ook dat ik het moderne wielrennen).
Als Contador in normale doen was geweest = vorm van de Giro (en zich door dopingperikelen niet in allerlei bochten had moeten wringen) waren beide geen enkele match voor hem geweest maar aan de andere kant kun je ook discussieren over het feit waarom hij op het moment überhaupt mee mag rijden.

vantheman
Forum-lid

Gebruikersavatar vantheman 23 jul 2011 12:56

Cancellera tot nu toe het snelst in 57:15 en Westra nu tweede met 58:12.
Ter vergelijking Tony Martin won in de Dauphine librere met een tijd van 55:28 en Westra reed toen 58:29.
Maar vergelijken is moeilijk door de ongelijke weersomstandigheden.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 23 jul 2011 13:04

sharkman113 schreef:Gok dat Andy het gaat halen (tenzij het extreem gaat regenen want afdalen op een tijdritfiets is lastig en dan zie ik het somber in voor Andy).
Overigens schat ik Evans (ondanks zijn rijstijl die me totaal niet aanspreekt) op het moment nog net iets hoger in dan Andy. Heb maar heel weinig op met rijders die bakken met geld verdienen, amper iets winnen en alles op één koers per jaar richten (maar ook dat ik het moderne wielrennen).
Als Contador in normale doen was geweest = vorm van de Giro (en zich door dopingperikelen niet in allerlei bochten had moeten wringen) waren beide geen enkele match voor hem geweest maar aan de andere kant kun je ook discussieren over het feit waarom hij op het moment überhaupt mee mag rijden.
Ik hoop dat je niet Cadel hiermee bedoelt want dit jaar overwinningen in:
tirreno + eindoverwinning, ronde van romandie eindoverwinning en ritwinst in tour.

'k ben geen grote fan van Evans maar dit jaar heeft hij in de tour zijn verantwoordelijkheid genomen in een zwakke ploeg trouwens.
Wat gezegd trouwens van F schleck, Voeckler, Basso en cunego: hebben geen meter kopwerk gedaan, en de vlucht van Andy , chapeau, maar hij had geen andere keus wou hij nog kans maken om te winnen ( alhoewel het wschlk meer bedoeld was om Frank in een riante positie te brengen aan de voet van de galibier).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gesloten