Tour de France 2011
ik snap de ruzie en de discussie niet echt
er komt heel veel wielertalent aan de komende jaren gaat het nog heel leuk worden
Verder ben ik van mening dat als hoogherland niet was aangereden een etappe had kunnen pakken en moraal had kunnen hebben / houden en serieus voor de bollentrui kunnen gaan
er komt heel veel wielertalent aan de komende jaren gaat het nog heel leuk worden
Verder ben ik van mening dat als hoogherland niet was aangereden een etappe had kunnen pakken en moraal had kunnen hebben / houden en serieus voor de bollentrui kunnen gaan
Is het probleem in onze communicatie soms dat je niet begrijpt wat mondialisering is? Dan moet je eens voor het gemak kijken naar het aantal nationaliteiten dat in 1981 deelnam en dit vergelijken met 2010. Landen die niet meedoen kunnen niet winnen, landen die wel meedoen kunnen wel winnen, als slechts een paar landen meedoen is de kans dat je wint groter dan als een heleboel landen meedoen, helemaal als de landen die vroeger nauwelijks met wielrennen bezig waren het nu een stuk serieuzer aanpakken.marconi schreef:Juist en waar zijn de Nederlandse winnaars ? Omdat het gemondialiseerd wordt zouden de Noren en Luxemburgers helemaal niet kunnen voorkomen in 2011 als je het aantal wielrenners in die landen met die in Nederland vergelijkt.timo2.0 schreef:Aanvulling op mijn stelling dat "marconi" niet zou moeten vergelijken met de gouden jaren van het Nederlandse wielrennen vanwege de mondialisering van het fietsen...
1981: 10x een Belg, 7x een Nederlander, 5x een Fransman, 1x een Zwitser en 1x een Ier
2011: 5x een Brit, 4x een Noor, 2x een Spanjaard, 2x een Belg, 2x een Duitser, 1x een Amerikaan, 1x een Fransman, 1x een Luxemburger, 1x een Portugees, 1x een Australiër
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
@Marconi. Nah, we zijn er dus uit eindelijk? TdF voorbij. Einde 'discussie'? Pfffff. Sorry, maar dit gaat toch echt nergens over afgezien van wie wat bedoelt en hoe en waar.
Nou die Erik Dekker's en van Bon's van weleer zijn er dus even niet. Had ook wel korter gekunt dit alles of niet?
Nou die Erik Dekker's en van Bon's van weleer zijn er dus even niet. Had ook wel korter gekunt dit alles of niet?
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Misschien hier een slotje op en beginnen met een topic over la Clásica San Sebastián die volgende week zaterdag wordt gehouden?
Is meestal ook een prooi voor een van de Tour-vedetten.
Is meestal ook een prooi voor een van de Tour-vedetten.
Die zijn er wel maar waar de Dekkers en Van Bons in ontsnappingen zaten die het peloton voorbleven kunnen de Booms, Terpstra's, Hoogerlands en Westra's het niet bolwerken tegen de ploegen van Cavendish, Farrar en Petacchi. Ligt dat aan de Nederlanders? Nee, want de Fransen, Belgen, Italianen, Spanjaarden en al die anderen in die ontsnappingen redden het ook niet.zorroi schreef:Nou die Erik Dekker's en van Bon's van weleer zijn er dus even niet. Had ook wel korter gekunt dit alles of niet?
-
- Forum-lid
Ben nog wel benieuwd naar de meningen over de winnaar van de Tour de France 2011: Cadel Evans! Zelf had ik liever net zoals Stokie in een eerdere post aangaf een wat flamboyantere wielrenner als winnaar gezien (bijv. Andy Schleck) maar kan ook prima leven met Cadel Evans.
En jullie?
En jullie?
Nee hoor, ik zou alleen niets slechts over RG en de Rabo meer durven zeggenNou, zo werd een andere forummer betiteld door een rondjesomdekerkrijder omdat ie iets schreef dat deze coureur niet beviel. Deze forummer voelde zich zo geschoffeerd dat hij van het forum verdwenen is.
Mijn mening zoals het over het mentaal sterk zijn van dezelfe RG laat ik liever aan echte wielerkenners uit Belgie over
Die zien hem tenslotte veel vaker het gehele jaar door zwaar gestresseerd aan de start staan en ik snap er volgens diverse heren hier toch niets van.
Dus kijken we terug op een geweldige TDF 2011 voor de Rabo en kan dit volgend jaar misschien niet beter.
Er zijn wel vaker renners die mentaal geleerd hebben uit voorgaande tours, kijk maar naar de winnaar van dit jaar, dus gewoon blijven hopen en zeker niets verwachten en teleurgesteld zijn.
Ik verhuis binnenkort toch naar Belgie, laat ik me meteen naturaliseren en heb volgend jaar een leuke start in mijn eigen Luik

Welke etappe dan? In de rit waarin hij werd aangereden had hij in z'n gevecht om de bergpunten al teveel energie verloren om het tegen de leep koersende Sanchez op te kunnen nemen en de ploeg van Cavendish voorblijven of Boason Hagen of Hushovd voorblijven lijkt mij ook een utopie. Hoogerland heeft fans vanwege zijn "aanvallende rijden" maar als klimmer komt hij te kort om de Bollentrui serieus te verdedigen (teveel dubbele punten op de echte bergen).drummie71 schreef:Verder ben ik van mening dat als hoogherland niet was aangereden een etappe had kunnen pakken en moraal had kunnen hebben / houden en serieus voor de bollentrui kunnen gaan
Kun jij vertellen waar je die idiote, zwaar overtrokken sarcastische mening op baseert? Niet op dit topic want helemaal niemand op dit forum zegt dat de Tour de France 2011 van Rabo "geweldig" was. Wel zeggen diverse forumleden dat de tegenvallende Tour van de Raboploeg het gevolg is van enorm veel pech. Als Gesink niet geblesseerd raakt, Mollema geen griep krijgt en Boom het net wel redt in plaats van 2 km voor de finish teruggepakt te worden door de sprintersploegen dan is het hosanna en is het Nederlandse wielrennen en de bankploeg in het bijzonder geniaal want zo gaat dat bij de Nederlandse "fans" die met de waan van de dag meehuilen met de wolven.petje75 schreef:Dus kijken we terug op een geweldige TDF 2011 voor de Rabo en kan dit volgend jaar misschien niet beter.
ik snap de ruzie en de discussie niet echt