Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Sensa/Focus/Bulls

Dee
Forum-lid

Dee 25 jul 2011 11:50

Hallo.

Ik ben een 32-jarige Belg op zoek naar een nieuwe racefiets. Ben zelf een beginner hoewel ik dagelijks met de fiets naar mijn werk rij (momenteel een Trek 7300FX hybride). Ik heb héél vroeger al eens een racefiets gehad, maar nu spreek ik over mijn kinderjaren :D Mijn lichaamsbouw: 1m83, 73 kg (droog aan de haak), binnenbeenlengte +/- 84 cm. De juiste afmeting laat ik wel bepalen bij de FM.

Mijn budget voor de fiets alleen ligt rond de 1.000 euro, maar ik wil wél minstens Shimano 105 (ben geen materiaal freak maar wil toch iets degelijks). Compact of Triple, daar ben ik nog niet uit. Ik opteer sowieso voor een nieuwe fiets, dus geen 2e hands.

Volgende fietsen vielen mij op:

http://www.sensabikes.com/product_info. ... cts_id=388
http://www.focus-bikes.com/nl/nl/bikes/ ... -20-5.html
http://www.bulls.de/nl/collectie/road/h ... ier-2.html
http://www.bulls.de/nl/collectie/road/d ... con-1.html

Ik heb een goede FM in de buurt die normaal gezien het bovenstaande kan leveren.
De bedoeling is om regelmatig tochten te maken van +/- 75 à 100 km. Voornamelijk vlak en kleine heuvels (Ronde van Vlaanderen achtige heuvels). In de toekomst kunnen er eventueel ook echte cols gedaan worden (Pyreneeen, Alpen).

Alvast bedankt voor de pro's en con's van bovenstaande fietsen.
Cube Aerial - volledige 105 groep

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 25 jul 2011 13:33

Volgens mij ontlopen de fietsen elkaar weinig... Ze zijn tenslotte vergelijkbaar afgemonteerd.

Er zit wel een duidelijk verschil geometrie. De Sensa is redelijk hardcore met een lange bovenbuis en een korte balhoofdbuis. De focus is een beetje gemiddeld. Bulls is erg comfortabel door de korte bovenbuis en lange balhoofdbuis. Ik denk dat daar voornamelijk de verschillen in zitten.

Burner
Forum-lid

Burner 25 jul 2011 13:46

Kijkeens op de site van Math Salden. hij biedt meerdere fietsen aan voor minder of rond de 1000 euro. Ook 105 afgemonteerd.

Heb zelf de Giant TCR1 laatst gekocht. Super fiets om mee te beginnen

Dee
Forum-lid

Dee 25 jul 2011 15:37

Ok, bedankt voor de info.
Heb ondertussen die Giant eens van dichterbij bekeken en heb deze toegevoegd aan mijn lijstje.

Heeft iedereen het eigenlijk zo moeilijk met beslissen :?
Cube Aerial - volledige 105 groep

martijn78
Forum-lid

martijn78 25 jul 2011 20:10

Dee schreef:Heeft iedereen het eigenlijk zo moeilijk met beslissen :?
je moet het je zelf vooral niet te moeilijk maken, je hebt nu een lijstje van fietsen en hier moet je uit gaan kiezen om het niet nog moeilijker te maken.
neem bv de fiets met de beste wielset, en vooral ook die je het mooiste vind. Ook dat telt mee....
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 25 jul 2011 23:27

Dee schreef:Ok, bedankt voor de info.
Heb ondertussen die Giant eens van dichterbij bekeken en heb deze toegevoegd aan mijn lijstje.

Heeft iedereen het eigenlijk zo moeilijk met beslissen :?
haha! Als je alle topic's hier bekijkt ben je volgens mij zeker niet de enige :lol: Had het zelf in ieder geval ook.

Wat voor mij de keuze makkelijker maakte was het feit dat ik van de FM proef mocht rijden op een Giant TCR 1 en een Trek 2.1. Want ook ik vond de Giant echt een pláátje met een goede afmontage en een gunstig prijskaartje. Maar door de proefrit kwam ik er achter dat de geometrie niet voor mij geschikt was, helaas :( De Trek paste mij een stuk beter. Toen ben ik fietsen met elkaar gaan vergelijken die qua geometrie overeenkwamen met de Trek. Op die manier vielen er heel wat fietsen af.

Plaats reactie