Ervaring met crankstellen van FSA?
Hallo Fietsers,
Bij Cannondale gebruikt men crankstellen van FSA, op fietsen die verder Shimano zijn afgemonteerd. Waarom eigenlijk? Wat is de kwaliteit van deze crankstellen? (Ik bedoel: waarmee te vergelijken?) En zijn er verschillen tussen de FSA SL-K Light Carbon en de FSA Gossamer Pro?
Ze zijn wel mooi trouwens!!
Bij Cannondale gebruikt men crankstellen van FSA, op fietsen die verder Shimano zijn afgemonteerd. Waarom eigenlijk? Wat is de kwaliteit van deze crankstellen? (Ik bedoel: waarmee te vergelijken?) En zijn er verschillen tussen de FSA SL-K Light Carbon en de FSA Gossamer Pro?
Ze zijn wel mooi trouwens!!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13810
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Maat van mij heeft een SLK. Cube doet hetzelfde als C'dale.
Prima crank. De SLK cranks zijn iets lichter als verglijkbare shimano cranks.
Gossamer - 105
SLK - Ultegra
K force - Dura ace
Daarnaast vind ik zeker de SLK erg mooi. Iig mooier dan een ultegra.
Vervanging van je grote blad is ook veel goedkoper als bij shimano als dat uberhaupt een keer voorkomt, want dan heb je toch vaak wel 30 tot 40K onder de wieltjes weg
Wellicht zullen ze voor de fabrikanten inkoop ook goedkoper zijn dan de shimano cranks.
Bij een campa groep of sram groep leveren ze vrijwel altijd de crank van de groep mee.
Prima crank. De SLK cranks zijn iets lichter als verglijkbare shimano cranks.
Gossamer - 105
SLK - Ultegra
K force - Dura ace
Daarnaast vind ik zeker de SLK erg mooi. Iig mooier dan een ultegra.
Vervanging van je grote blad is ook veel goedkoper als bij shimano als dat uberhaupt een keer voorkomt, want dan heb je toch vaak wel 30 tot 40K onder de wieltjes weg
Wellicht zullen ze voor de fabrikanten inkoop ook goedkoper zijn dan de shimano cranks.
Bij een campa groep of sram groep leveren ze vrijwel altijd de crank van de groep mee.
Waarom Cannondale dit doet, weet ik niet. Maar ik vind ze ook een stuk mooier dan de Shimanocrancks.
Ik heb zelf een SLK-light op m'n Cannondale, en dat staat prachtig. Of ze beter of slechter zijn kan ik echter niet beoordelen.
Ik heb zelf een SLK-light op m'n Cannondale, en dat staat prachtig. Of ze beter of slechter zijn kan ik echter niet beoordelen.
Nix mis met Full Speed Ahead !
Chi va piano, va sano e va lontano !
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
Colnago Active B-Stay
Colnago Ace 2010
http://goosman41.blogspot.com
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Hier nog 1 met zeer goede FSA ervaringen. mooi, stijf, goede aftermarket service. prijs-kwaliteit zeer goed!
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Ik heb een FSA Gossamer triple-crankstel op mijn racefiets, en mijn ervaring met FSA is uitstekend. Ook goed te demonteren en te onderhouden.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
is idd omwille van de BB30. En voorts steken er wel meer FSA onderdelen op een canno fiets.
Heb een synapse ultegra. Zeer goed crankstel, en in mooi carbon... de SLK light...
Enkel op de topmodellen plaatsen ze een eigen cannondale crankstel, wat dan wel nog beter zal zijn. Maar laat dat een verschil zijn waar enkel de pro's iets aan hebben.
Heb een synapse ultegra. Zeer goed crankstel, en in mooi carbon... de SLK light...
Enkel op de topmodellen plaatsen ze een eigen cannondale crankstel, wat dan wel nog beter zal zijn. Maar laat dat een verschil zijn waar enkel de pro's iets aan hebben.
Dit probleem had ik ook bij mijn Cdale racefiets. De inserts van de SL/SI crankarmen had ik daar na ca. 15000 km uit getrapt. Crank lagers (FSA Gossamer) van mijn cyclocross waren na één seizoen ter ziele, overigens was dat eenvoudig te verhelpen door nieuwe lagertjes in de bussen te persen en en heb ik de afdichting aangepast.skimons schreef:bij de carbon cranks van FSA willen de alu inserts (oa waar je de pedalen in monteert) nog wel eens los gaan zitten
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Is gewoon een kwestie van inkoopprijs en flexibiliteit van Shimano.
FSA oogt wat mooier en het publiek wil carbon (=beter ??). Technisch is fsa meestal (behalve met haar top lijn) echt op het randje wat betreft duurzaamheid (matige passing, kwalteit gebruikt alu en lagering). Shimano is technisch (behalve haar lagering) en qua toleranties veel beter dan fsa.
FSA oogt wat mooier en het publiek wil carbon (=beter ??). Technisch is fsa meestal (behalve met haar top lijn) echt op het randje wat betreft duurzaamheid (matige passing, kwalteit gebruikt alu en lagering). Shimano is technisch (behalve haar lagering) en qua toleranties veel beter dan fsa.