Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Sensa Romagna vs Cannondale CAAD 10

Mannez
Forum-lid

Mannez 28 jul 2011 16:33

Beste fietsers!

Na enig speurwerk op dit forum en me te hebben laten voorlichten en opmeten bij de FM heb ik mijn keuze (mede ingegeven door het feit dat veel fietsen in mijn maat niet meer leverbaar zijn (1,98 m, bbl 96, arml 77) weten terug te brengen tot de volgende twee fietsen:

Sensa Romagna
Volledig 105 en voor 1049 euro.

Cannondale CAAD 10
Volledig 105 en 1400 euro

Voor de goede orde, ik ben een compleet beginnend (wielren)fietser en met een budget van € 1000 a € 1100,-. De Sensa valt hier dus prima binnen. Nu valt de CAAD 10 hierbuiten, maar heb hem wel in mijn overweging mee genomen vanwege de juiste maat en positieve verhalen hierover. Qua gevoel neig ik iets meer naar de CAAD, maar 400 euro kan veel van dat gevoel goedmaken zeg maar. :D

Nu aan jullie als ervaringsdeskundigen de vraag: hoe verhoudt die Sensa zich tot de Cannondale en aan welke heb ik de beste koop? De FM heeft mij van geen van beide volledig kunnen overtuigen om voor één van de twee te gaan en heb in mijn omgeving helaas geen Sensa/ Cannondale rijders.

Alvast dank!

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 28 jul 2011 17:00

Ik heb geen ervaring met Sensa maar ik weet dat de caad's van Cannondale erg goed zijn aangeschreven. Omdat je gevoel iets meer naar de Cannondale gaat kun je wellicht een voor jou acceptabel bod doen.
De verkoper wil toch ook graag van zijn voorraad af nu langzaam de nieuwe modellen er aan komen.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

Faluro
Forum-lid

Faluro 28 jul 2011 19:24

Niemand ervaring met Sensa?? Want ik ken het merk ook niet maar zie nu wel dat ze erg interessante prijzen hanteren..

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 28 jul 2011 19:30

Zoek functie van het forum eens proberen. Genoeg info over Sensa.
What makes the boat go faster?

MooMoo
Forum-lid

MooMoo 28 jul 2011 20:25

Ik heb even de maten voor je onder elkaar zet, weet niet of je dat zelf al gedaan had ;)

CAAD 10

Maat - Bovenbuis - balhoofdbuis
58 - 57,5cm - 17,5cm
60 - 59,0cm - 19,0cm
63 - 60,0cm - 22,0cm

Waarbij het me opvalt dat a) ze tot grote maten gaan b) de maat 63 behoorlijk hoger is maar amper langer.

Romagna

Maat - Bovenbuis - balhoofdbuis
60 - 56,6cm - 19,0cm
62 - 57,6cm - 21,0cm

De Romagna is bij een vergelijkbare hoogte een stuk korter. Deze zal dus wat comfortabeler zitten, mits je je lichaam nog wel op de fiets kwijt kunt natuurlijk. Ik vind de Romagna bij de grote maten eigenlijk opvallend kort. Bij de kleine maten is het namelijk helemaal geen comfort fiets. Als jij met je lengte van 19,8 echt lekker zit op de CAAD 10 dan gaat die vlieger bij de Romagna denk ik niet op, ze wijken behoorlijk af.

Voor de rest lees ik erg goede verhalen over het CAAD 10 frame, al weet ik zelf totaal niet of dit waar is of niet. Kijk ook even naar welke wielen er in beide fietsen zitten.

Mannez
Forum-lid

Mannez 28 jul 2011 22:28

Klopt, ik had inderdaad ook al even naar de maten gekeken. Wat ik alleen nog niet helemaal snap is de balhoofdmaat. Ik neem aan dat hoe hoger die maat is, of beter gezegd hoe langer, des te rechterop je zit, niet waar?

De bovenbuismaat bij Sensa valt mij ook erg tegen. Komende zaterdag nog maar eens een proefritje maken op die Caad en dan moet dat hem denk ik maar worden. Ik weet zelf namelijk nog niet helemaal of ik liever wat rechterop zit of wat sportiever. En daarbij komt, € 400 euro verdeeld over een aantal jaren fietsplezier valt ook wel weer mee.

(ja ja, ik moet mezelf ook ngo een beetje zien te overtuigen, haha)

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 28 jul 2011 22:46

Welnu, de Romagna is dus ook niet in jouw maat leverbaar, 57,6cm is duidelijk te kort. De CAAD10 in 63 zou moeten passen. Mooie, goede fiets met veel meer uitstraling en die 400 euro ben je zo vergeten ;) Nou ja.. het is in elk geval beter dan een fiets kopen die niet past.

Mannez
Forum-lid

Mannez 29 jul 2011 08:56

Precies. Ik ben wel al om. :) Liever iets meer uitgeven voor een fiets die past dan voor een fiets die net niet past en je moet gaan prutsen met een langere stuurpen oid. Daarnaast is het frame volgens mij ook beter van die Cannondale en is het dus de moeite om, op termijn, een upgrade te doen qua wielen e.d.

Plaats reactie