Hier weer een nieuwe forumbezoeker (1.90 meter en circa 100 kilo), die wat extra beweging wil en daarvoor een racefiets zoekt als nieuwe hobby.
Budget al omhoog bijgesteld naar zo’n 1000-1150 euro (inclusief de huidige kortingen van 15-20% op uitlopende 2011 modellen), dus doorgaans fietsen van 1150-1400 euro volgens prijslijsten. Qua groep kom ik denk ik bij de Shimano 105 en het frame zal aluminium zijn.
Verder wil ik ivm service en meting bij een dealer in de omgeving Gorinchem kopen. Ergens in de cirkel Rotterdam/Utrecht/Tiel/Den Bosch/Breda dus. Ivm service en onhandigheid geen 2e hands en niet via internet (Canyon/Rose) of stunters zoals Salden/Vos.
Voor ik me laat opmeten en om tafel ga zitten met de FM wil ik mijn shortlist inkorten. De fiets en wielen moeten stevig zijn en ook zo aanvoelen ivm mijn kilo’s. Verder is een comfortabele positie belangrijk, dus niet hélemaal opgevouwen in de meest racy positie. De geometrie tekeningen op de websites kan ik weinig mee als leek.
Ik zal (hopelijk) 2* per week (totaal 60-100 kilometer) fietsen met mooi weer op vlakke/gladde wegen en geen bergen opzoeken. De meeste fietsen zijn eerder al voorbij gekomen in dit forum, maar meestal met andere wensen en eisen.
Bovenaan staan: Eddy Merck AMX-2 / Trek 2.1 of 2.5 / Cannondale Caad 8-105 of Caad 10-105 / Stevens Stelvio of Vicenze / Ridley Compact 1119a of Icarus.
Als alternatieven mocht er een leuke aanbieding zijn: Giant TCR0 of TCR1, Cube Attempt of Streamer, BeOne Mistral Comp, Koga Flyer 105, Jan Janssen Tour de France, Orbea Aqua T105 of TVL, Specialized spreekt me ook aan, maar kom die door de modellen op die site.
Ik wil sowieso even bij Plieger Meerkerk (Ridley, Trek, Eddy Merkx) en Azzuri Breda (Stevens, Cannondale) gaan kijken. Nog meer tips qua FM of aanbiedingen in het oosten van Zuid-Holland, westen van Gelderland, Noordwest Brabant of het zuiden van Utrecht? Iemand ervaring met Wim de Vos in Oosterhout?
Zo, dat is een flinke “ik wil” lijst geworden.
Alvast bedankt voor alle tips. Ik vind dit een leuk forum en zal het regelmatig bezoeken. Voorlopig nog geen tips van mijn kant
O, ja. Is er bij racefietsen ook zoiets als een goede restwaarde bij bepaalde merken? Mocht het serieus bevallen en ik tzt ga upgraden of het juist niets ga vinden en de fiets verkoop.
Stevig en comfortabel voor beginner
Na de gehele markt voor alu fietsen te hebben uitgeplozen is het de Eddy Merkx AMX-2 met 105 groep en Fulcrum 7 wielen geworden. Ik had een goed gevoel bij de fiets (qua stevigheid/looks) en bij de dealer zelf voor een eventueel service natraject.
De keuze werd ook wel uitgedund door beperkte/geen voorraad bij diverse merken van 2011 modellen in mijn maat (60 cm). Trek is tot het laatst meegenomen in mijn overwegingen, maar net iets minder vertrouwen in de Bontrager wielen.
Ik hoop 'm volgende week op te halen en de eerste wielerkilometers te maken.
De keuze werd ook wel uitgedund door beperkte/geen voorraad bij diverse merken van 2011 modellen in mijn maat (60 cm). Trek is tot het laatst meegenomen in mijn overwegingen, maar net iets minder vertrouwen in de Bontrager wielen.
Ik hoop 'm volgende week op te halen en de eerste wielerkilometers te maken.
-
- Forum-lid
Gefeliciteerd met je aankoop! Veel fietsplezier gewenst.