Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fiets blijkt oude te zijn dan de dealer verteld heeft

Faluro
Forum-lid

Faluro 30 jul 2011 00:48

Carrinthe schreef:Het is inderdaad een mooie fiets. Vind de FSA crank ook veel mooier dan de standaard Ultegra crank. Heb je nog overwogen om het binnenblad te laten vervangen door een 39? Ik ben ook heel benieuwd wat voor korting je krijgt op deze fiets. Nu je gemerkt heb dat de Trek al beter fietste dan de Synapse en de CAAD nog zoveel beter is ben je vast wel blij dat je alsnog besloten heb deze terug te brengen. We zijn benieuwd naar het vervolg.
Ja zeker weten. De fiets ziet er gewoon veel mooie uit, en rijdt ook nog eens een stuk beter en voelt net zo licht aan. Echt waanzinnig licht voor een alu frame.
Carrinthe schreef: Overigens, wanneer je na de aanpassing nog steeds het gevoel hebt dat de maat toch te klein is dan moet ik bovenstaande reacties wel gelijk geven, geld terug en kijken of je de CAAD 10 ergens anders een maatje (63) groter kan kopen. Lullig misschein voor de FM maar het is jou geld (en geen klein bedrag) en jij moet er jaren van genieten. Ik bedoel, als je nu iets anders koopt (Trek) dan hou je toch het gevoel achteraf,... had ik nu maar,...
Klopt de Trek wordt het zeker niet. Of de CAAD10 of helemaal niets..
Carrinthe schreef: ps. Ik weet niet hoe je fietsenplan werkt, maar wanneer je alleen maar een kopie van je factuur hoeft in te leveren,...... maak een kopie van de Synapse factuur en lever deze in op je werk. Vraag geld terug van de huidige FM (wanneer de maat toch niet goed te krijgen is) en je hebt de vrijheid om je fiets overal te kopen,... dan moet het mogelijk zijn de CAAD in maat 63 te vinden. Het is maar een idee,..

Helaas werkt het fietsplan niet zo, heb vandaag nog gesproken met P&O ons bedrijf is aangesloten met TSR. Dit is een samenwerkingsverband tussen verschilende bedrijven en fietsenwinkels in mijn regio. Vlgs p&o is het niet mogelijk om een nota in te leveren het moet echt bij 1 van de aangesloten fietsewinkes gekocht worden wil ik aanspraak kunnen doen op ons fietsplan helaas :cry:

Maar in theorie zou de fiets goed moeten zijn als de afmetingen van stuur zadel trappers etc hetzelfde zijn als die bij de Trek, toch? We gaan morgen gewoon weer een stukje fietsen. Vast staat dat ik niet voor de Trek ga. Mocht het de aanpassing geen verbetering zijn dan vraag of ze nog een andere optie's hebben anders geld terug en dan hopen dat ik bij andere aangesloten fietsenwinkels wel kan slagen... (en dat zijn er niet veel, die racefietsen verkopen)

justeltjo
Forum-lid

justeltjo 30 jul 2011 07:56

Je zou zoieso vandaag al even rond kunnen bellen bij de andere fietsenmakers of daar een grotere CAAD staat. Dan kan je dat nog mee laten wegen in je beslissing. Het is zeker een mooie fiets, maar IMHO vind ik dat er "veel" aan versleuteld moet worden. Zo zal meneer Cannondale het niet bedoeld hebben, neem aan dat hun geometrie ergens op gebaseerd is. Die ga je nu dus wel bewust veranderen.

Maar heel veel succes met je keuze vandaag!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 30 jul 2011 08:45

Als ik je een raad mag geven: doe geen concessie aan de juiste houding en framemaat. De C'dale 60 cm past niet als je moet goochelen met een mtb stuurpen + het beïnvloed stuureigenschappen negatief. Het gevoel "Toen de beurt aan de CAAD10, merkte gelijk dat de zithouding wat extreme was(meer voorovergebogen diepe houding) maar bij het eerste aanzetten vloog de fiets als een speer vooruit 8-) Zo soepel en gemakkelijk de kracht van je benen overgebracht wordt naar het asfalt, gewoon fenomenaal!" wat je beschrijft zit tussen je oren. Alleen ervaren fietsers kunnen het verschil merken. En meestal is dit meer toe te wijzen aan de wielen / banden dan aan de fiets/frame zelf. Denk eraan dat als je tochten van + 100km maakt de houding en maat bij elkaar moeten passen anders krijg je onherroepelijk pijn en eventuele blessures.
What makes the boat go faster?

Faluro
Forum-lid

Faluro 30 jul 2011 09:49

Ervaren ben ik niet, maar dat het gevoel tussen me oren zal zitten verbaasd me toch wel. Heb vlak achter elkaar op 3 verschillende racefietsen gefietst en kon het verschil toch erg goed merken.. Maar ook al is het gevoel, gevoel en beleving is toch ook een belangrijke factor in de mate van plezier die aan een fiets beleefd. Ga er zo weer naartoe en voor de zekerheid proberen en neem mee dat door de andere stuurpen de rij-eigenschappen negatief beinvloed kan worden.

Faluro
Forum-lid

Faluro 30 jul 2011 09:53

Maar ik vraag me af of de van de caad uberhaupt wel een geschikte framemaat voor me is. Zo staat bij de 60 het stuur al iets te ver weg. Dan zal dat bij de 63 nog een tikkeltje erger zijn. Of is de lengte van de bovenbuis gelijk aan die van de 60?

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jul 2011 10:06

Faluro schreef:Maar ik vraag me af of de van de caad uberhaupt wel een geschikte framemaat voor me is. Zo staat bij de 60 het stuur al iets te ver weg. Dan zal dat bij de 63 nog een tikkeltje erger zijn. Of is de lengte van de bovenbuis gelijk aan die van de 60?
De bovenbuis is 60 cm, dit is 1 cm langer. Als je een stuurpen van 1 cm korter neemt dan is dit lengteverschil al gecompenseerd.
Je balhoofdbuis is echter 3 cm langer, dan staat je stuur dus al 3 cm hoger.

Alle maten => http://www.cannondale.com/bel/2011/bike ... 10-ultegra
I know myself like no one else
Nothing to defend

Faluro
Forum-lid

Faluro 30 jul 2011 10:20

Net ff rond gebeld en het blijkt echt zo te zijn dat alle CAAD10 van 60 en 63 niet meer geleverd kunnen worden door Cannondale en daarbij is de nieuwe CAAD van 2012 is weer een stukje duurder geworden :(

ik ga de fiets nu zo goed uitproberen en kijken of de zithouding goed is ofniet.

Faluro
Forum-lid

Faluro 30 jul 2011 10:27

lcsmt schreef:
Faluro schreef:Maar ik vraag me af of de van de caad uberhaupt wel een geschikte framemaat voor me is. Zo staat bij de 60 het stuur al iets te ver weg. Dan zal dat bij de 63 nog een tikkeltje erger zijn. Of is de lengte van de bovenbuis gelijk aan die van de 60?
De bovenbuis is 60 cm, dit is 1 cm langer. Als je een stuurpen van 1 cm korter neemt dan is dit lengteverschil al gecompenseerd.
Je balhoofdbuis is echter 3 cm langer, dan staat je stuur dus al 3 cm hoger.

Alle maten => http://www.cannondale.com/bel/2011/bike ... 10-ultegra

Maar is het aanpassen van de stuurpen zo iets ongebruikelijk? of komt het wel vaker voor?

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 30 jul 2011 10:39

Wanneer je voor de Cannondale gaat moet je 1 maatje groter nemen, wordt je drop ook minder en zit het al een stuk beter. Dan hoef je de stuurnok niet om te draaien en kun je een iets kortere nemen. Rationeel gezien was de Trek de betere fiets, emotioneel echter niet en je moet ook je hart mee laten spreken bij de keuze die je maakt. Je moet er jaren mee vooruit en een fiets die je puur rationeel koopt kan dan ook een miskoop blijken.
Succes met je keuze.

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 30 jul 2011 11:09

Faluro schreef: Maar is het aanpassen van de stuurpen zo iets ongebruikelijk? of komt het wel vaker voor?
Mijn broer heeft het op zijn Colnago ook gedaan. Het staat iets minder mooi, maar het werkt prima.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 30 jul 2011 11:17

1: Koop de Trek niet. > Deze zit nu al niet lekker tussen je oren, deze wil je niet en hier ga je niet gelukkig van worden.
2: Koop de Caad10 mt 60 niet. > Deze maat past niet bij je lichaamsmaten, zo hoort een fiets er toch niet uit te zien! (ze geven niet voor niets aan dat deze fiets op een normale wijze niet aan jou geometrie kunnen aanpassen, enkel met kunstgrepen)
3: Vraag Jan of hij bij een collega dealer of waar dan ook op aarde geen mt63 kan overnemen, het stuur zal iets verder staan maar ook hoger hierdoor zul je minder diep zitten. Met een iets kortere stuurpen zal dit op een normale wijze op te lossen zijn.
4: Indien stap 3 niet beschikbaar is, is er maar een passende oplossing. Zie op dit moment van de koop af, je zinnen zijn gezet op een Caad10 in de juiste maat.

Maak een deal met Jan en koop een Caad10 mt63, ook al wordt dit model 2012. Blijf zolang tot de Caad geleverd wordt op je Synapse uit 2006??? fietsen en ruil hem om als hij de Caad10 binnen heeft. Dit lijkt me de enige juiste oplossing.
Succes!
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Faluro
Forum-lid

Faluro 30 jul 2011 11:39

Ben nu een stukje aan het fietsen moet zeggen dat de zithouding veel beter us en geen last heb van mn rug.
Nu vraag ik me nog wel steeds af of een 63 maat wel beter gaat zitten. Dit omdat het stuur dan verder naar voren komt plus wat lage dan de fiets waar ik nu op fiets. Dus ik weet het echt niet meer, deze plus stuurmod of het nieuwe model in maat 63????

Plaats reactie