FM zegt dat het (alu) Cannondale CAAD10 frame een "carbon-killer" is. Hij bedoelt (denk ik) dat deze fiets weliswaar van alu is (en dus goedkoper is), maar de kwaliteiten en rij-eigenschappen van een carbon-frame heeft.
Verkooppraatjes of niet? Iemand ervaring? TX!
CAAD10 een "carbon-killer"?
- robbebopper
- Forum-lid HC
de eigenschappen van een carbonframe heeft het zeker niet. Dat is ook niet nodig, want het heeft de eigenschappen van een uitstekend (hier op het forum veelgeroemd) aluminiumframe. Dit wil zeggen dat het doorgaans stijver en minder comfortabel is dan een carbonframe. Het is licht, en goed afgewerkt. Een erg goed frame, dat de basis kan zijn van een fiets die zeker niet onderdoet voor de meeste carbonnen fietsen. Je FM overdrijft mijns inziens niet, alhoewel de term carbonkiller iets suggereert dat er niet is.
carbon-killer is overdreven, het is gewoon een goed alu frame die niet onder hoeft te doen voor een carbon frame.
En het is zeker geen oncomfortabel frame, denk zelfs dat diverse carbon frames minder comfort geven....
En het is zeker geen oncomfortabel frame, denk zelfs dat diverse carbon frames minder comfort geven....
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
Ik heb afgelopen weekend m'n eerste racefiets opgehaald. Een Caad 10. De ervaring tot nu toe, na een paar proefritjes bij de FM en een kort tochtje van 15 km is dat de fiets lang niet elk oneffenheidje in de weg doorgeeft (zelfs op klinkers vond ik het goed te doen). Het frame is lekker stijf, elke trapbeweging wordt goed omgezet in snelheid. De 105 groep is voor mij meer als voldoende.
Wat de FM mij ook wist te vertellen (en wat ik hier op het forum gelezen heb) is dat Cannondale als een van de weinige merken zijn alu-frames blijft door ontwikkelen en daarom niet onder doet (en soms zelfs beter is) dan de carbon frames.
Wat de FM mij ook wist te vertellen (en wat ik hier op het forum gelezen heb) is dat Cannondale als een van de weinige merken zijn alu-frames blijft door ontwikkelen en daarom niet onder doet (en soms zelfs beter is) dan de carbon frames.
-
- Forum-lid HC
Je krijgt waar je voor betaald. Goed frame maar voor een topframe/fiets wil je ook een state of the art afwerking en technieken. Laatste "high end" cannondale alu frame was de 7 en daar was ik persoonlijk niet over te spreken (te slap). Caad 10 is beter dan de 8 en is een superbasis voor een goede wedstrijdfiets (en is een betere keuze dan carbon in dezelfde prijsklasse). Wil je high end alu voor weinig dan zul je op zoek moeten naar een overjarige pricipia/Scott/Storck.