Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Terugplaatsen voorwiel

Mannez
Forum-lid

Mannez 01 aug 2011 12:04

Zo, als volslagen newbie in de racefiets wereld heb ik sinds kort een Caad 10. Heerlijke fiets!

Alleen, en nou komt het, bij het terugzetten van het voorwiel na het vervoeren van de fiets van de FM naar huis, lukt het mij niet om het voorwiel weer keurig in het midden te krijgen. :? Dit lukt alleen als ik de voorrem inknijp en het dan vast draai. Alleen zegt mijn intuitie dat dit niet de juiste manier is. Daarnaast zit er bij het inknijpen van de voorrem zodra het wiel er weer in zit, een paar mm speling erin. Dus:

- iemand tips om het voorwiel er weer keurig in te krijgen?
- is het normaal dat er een paar mm beweging in je wiel zit op het moment dat je je rem in knijpt?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 01 aug 2011 12:16

Ik denk eerder dat je voorrem iets verkeerd staat waardoor hij je wiel scheef drukt.

Glenn_J
Forum-lid

Glenn_J 02 aug 2011 02:36

Zet je voorrem helemaal open voor je je wiel erin of eruit doet, dan zou dat geen enkel probleem mogen zijn.

bibske
Forum-lid

bibske 02 aug 2011 09:15

Je voorrem zit maar op 1 punt vast en kan in principe een beetje draaien om dat punt. Bij jou lijkt hij wel erg vast te zitten, zet eerst je wiel erin met de rem open en probeer dan de rem een beetje te verdraaien tot die weer netjes gelijk gaat aangrijpen. Je lijnt dus je rem uit op je wiel nadat het vast zit en niet omgekeerd.

Plaats reactie