Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin (etrex vista hcx) valt uit op slecht wegdek

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 31 jul 2011 22:53

Sinds een half jaartje heb ik een Garmin E trex Vista HCX. een outdoor gps die prima past bij hoe ik veel van mijn vrije tijd door breng op de fiets of wandelend. Maar als ik nu over slecht wegdek (klinkers bijvoorbeeld) fiets valt het ding steeds uit. dacht eerst dat het aan de batterijen lag, maar ook met alkaline gaat ie steeds uit. en dat is best vervelend als je de navigatie optie ook echt nodig hebt. nou krijgt ie wat trilling betref best wat voor z'n kiezen op het stuur van een racefiets, maar toch... hij zou er tegen moeten kunnen anders moeten ze er geen stuurhouder bij verkopen.

Ik zal er maar een gevalletje garantie van maken, maar ben wel benieuwd of er mensen zijn die dit herkennen?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
cliors
Forum-lid
Berichten: 659
Lid geworden op: 09 mar 2005 22:16

Gebruikersavatar cliors 02 aug 2011 11:23

Ik heb er zelf ook een, maar gelukkig komt het bij mij niet voor.
Maar ik heb wel begrepen dat het een vaker voorkomend probleem is.
Soms betreft het de batterijen (dit zou opgelost zijn door garmin) die niet goed aansluiten maar het kan ook iets met de connector van de display te maken hebben.
Dus als je nog garantie hebt zou ik er gewoon mee terug gaan en het goed laten nakijken
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

passat
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:19

passat 02 aug 2011 13:23

Heeft te maken met de speling van de batterijen, in het batterij vakje (in het toestel zelf) stukjes schuim plakken zodat de batterij vast tegen het kapje wordt gedrukt, hierdoor trillen de batterijen niet meer en was bij mij het probleem over.

Groeten passat

wijnse
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 dec 2010 16:36
Locatie: Gent

wijnse 02 aug 2011 13:37

Heb weet van iemand met zelfde euvel, omruilen die handel en een edge aanschaffen, dat is echt een fietstoestel, geen hinder op kinderkopjes enzomeer!!!

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 02 aug 2011 22:52

Dank voor de reacties!

Ik ga er eens wat schuim in plakken kan ik hier nog mooi even testen!

@wijnse: omruilen voor een Edge is geen optie. ten eerste heb ik 'm pas van af november en was het toestel te duur om nu gelijk af te schrijven en ten tweede ik gebruik 'm ook bij het wandelen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

passat
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:19

passat 03 aug 2011 10:56

hoor graag van je of het geholpen heeft

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 04 aug 2011 13:11

passat schreef:hoor graag van je of het geholpen heeft
Natuurlijk.

Ik heb het geprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Daar zit het probleem dus niet.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

passat
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jun 2010 22:19

passat 04 aug 2011 14:53

Jammer, was bij mij wel de oplossing.succes verder

faxe
Forum-lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 09 mar 2008 19:06

faxe 07 aug 2011 10:52

Mijn Etrex Vista HCX heb ik dacht ik nu 3 jaar. In die tijd is hij nog nooit uitgevallen bij het mountainbiken. Ook bij heftige afdalingen blijft hij het probleemloos doen. Gebruik oplaadbare GP batterijen.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 07 aug 2011 12:23

Ik ben ook van mening dat het niet hoort, maar als je het simpel op kan lossen dan liever dan het ding terugsturen. maar... hij ligt nu al klaar voor verzending naar de leverancier. overigens laat de rubberrand rondom ook los op sommige plaatsen en hoewel dat wel een bekend probleem is, vind ik dat ook wel een beetje snel. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 11 aug 2011 14:39

Zojuist een mailtje gekregen met de volgende tekst :Het reparatiecentrum van Garmin heeft er alles aan gedaan om het product naar alle tevredenheid te repareren.

En hij is dus weer onderweg naar mij. Best snel geregeld. Maar.. moet nog zien dat bovenstaande zin ook betekend dat het probleem echt is verholpen :)

Ik laat het weten!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 aug 2011 22:13

Vandaag de Garmin weer terug en net even een proefrit gemaakt. Lekker stukje beroerd wegdek uitgezocht en hij bleef het doen! Goed opgelost!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie