Juiste maat racefiets voor mijn zoontje
Hallo,
Vanmorgen een splinternieuwe racefiets voor mijn zoontje binnengekregen ..................... de Focus variado Rookie 24''. Heb netjes aan de verkoper (van een speciaalzaak)binnenbeenlengte etc. etc. doorgegeven. Maar nu ik mijn zoontje op de fiets zie zitten bekruipt mij het nare gevoel dat ie te klein is, hoewel er nog behoorlijk wat ruimte in de zadelpen zit.
Graag hoor ik de mening van de ''experts'' op het forum .............................
Graag jullie hulp.
Gr. Mario
Vanmorgen een splinternieuwe racefiets voor mijn zoontje binnengekregen ..................... de Focus variado Rookie 24''. Heb netjes aan de verkoper (van een speciaalzaak)binnenbeenlengte etc. etc. doorgegeven. Maar nu ik mijn zoontje op de fiets zie zitten bekruipt mij het nare gevoel dat ie te klein is, hoewel er nog behoorlijk wat ruimte in de zadelpen zit.
Graag hoor ik de mening van de ''experts'' op het forum .............................
Graag jullie hulp.
Gr. Mario
Laatst gewijzigd door MaSa op 02 aug 2011 21:43, 5 keer totaal gewijzigd.
- plantagenet
- Forum-lid
Mooie fiets trouwens!
Zadelhoogte: zitten op het zadel en de hak van je schoen (schoen dus aan) op het pedaal zetten. Als je been gestrekt is, is je zadel min of meer op hoogte (beide benen even checken).
Er zijn nog (veel) meer afstelregels, maar die ken ik zo 1-2-3 niet uit mijn hoofd. Zoek anders even op het forum of op internet.
Wat ik zo op de foto's zie lijkt de fiets mij prima op maat. Zeker als je zoon de handen op de shifters houdt, dan zal hij een comfortabele fietshouding hebben.
Zadelhoogte: zitten op het zadel en de hak van je schoen (schoen dus aan) op het pedaal zetten. Als je been gestrekt is, is je zadel min of meer op hoogte (beide benen even checken).
Er zijn nog (veel) meer afstelregels, maar die ken ik zo 1-2-3 niet uit mijn hoofd. Zoek anders even op het forum of op internet.
Wat ik zo op de foto's zie lijkt de fiets mij prima op maat. Zeker als je zoon de handen op de shifters houdt, dan zal hij een comfortabele fietshouding hebben.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Ik had m een maatje groter genomen, zodat ik niet over een half jaar er weer eentje moet kopen. Voordeel van lid worden bij een club met een goede jeugd afdeling, kan je elk seizoen een fiets huren voor ze voor weinig geld, totdat ze een beetje klaar met groeien zijn
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
- Forum-lid
Ik zou enkel zadel wat hoger zetten voor de rest lijkt het mij wel voldoende voor je zoon
Fiets lijkt me te klein, vooral te kort frame.
Meten is weten. Probeer volgend meetprogramma eens.
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO" onclick="window.open(this.href);return false;
Meten is weten. Probeer volgend meetprogramma eens.
http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO" onclick="window.open(this.href);return false;
nou, mijn mening.
momenteel zal de fiets wel goed zijn, wanneer het zadel op de juiste hoogte staat.
maar je wilt natuurlijk wel dat je zoon er volgend jaar ook nog op past.
en dat zou wel eens tegen kunnen vallen.
persoonlijk zou ik dan een fiets nemen die nu iets te groot is,
maar waar hij volgend jaar ook nog op past.......
maarja, zoiets blijft lastig met groeiende mensen
de verkoper kan je naar mijn mening niets kwalijk nemen.
want de maat lijkt NU goed.
momenteel zal de fiets wel goed zijn, wanneer het zadel op de juiste hoogte staat.
maar je wilt natuurlijk wel dat je zoon er volgend jaar ook nog op past.
en dat zou wel eens tegen kunnen vallen.
persoonlijk zou ik dan een fiets nemen die nu iets te groot is,
maar waar hij volgend jaar ook nog op past.......
maarja, zoiets blijft lastig met groeiende mensen
de verkoper kan je naar mijn mening niets kwalijk nemen.
want de maat lijkt NU goed.
.................
Dank voor jullie reacties. We hebben, ook op advies van mijn dealer, besloten de fiets te houden.
Reden is dat mijn zoontje een vrij lang bovenlichaam heeft t.o.v. de benen, qua beenlengte zit het dus redelijk goed. Een andere reden is dat hij nu, zelfs met extreem korte voorbouw, mooi gestrekt zit. Als we nu een grotere maat nemen dan zal zijn zithouding niet goed zijn.
We nemen er genoegen mee dat hij nu, en volgende zomer, met deze fiets kan doen .......................... want dat moet toch wel lukken.
Reden is dat mijn zoontje een vrij lang bovenlichaam heeft t.o.v. de benen, qua beenlengte zit het dus redelijk goed. Een andere reden is dat hij nu, zelfs met extreem korte voorbouw, mooi gestrekt zit. Als we nu een grotere maat nemen dan zal zijn zithouding niet goed zijn.
We nemen er genoegen mee dat hij nu, en volgende zomer, met deze fiets kan doen .......................... want dat moet toch wel lukken.