Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

ksyrium elite

multiman
Forum-lid

multiman 27 okt 2010 21:41

Heb mij gisteren ook een Ultimate CF 9.0 besteld en heb hetzelfde idee. Had ok liever Campa Eurus of Mavic Ksyrium SR gehad. Ga ze dus gebruiken voor in de winter op de rollen en ga mij tegen het voorjaar nog een wielset kopen. Denk in de richting van een hoge :)

feysie
Forum-lid

feysie 31 okt 2010 19:14

L'H Vallas schreef: Jammer dat ik er alleen van de Ksyrium Elite wielen bijkrijg...
Vind het zulke net-niet wielen. Zijn 'te zwaar'om als echte klimwielen te boek te staan waarvoor ik ze eigenlijk wil gaan gebruiken.
Ik had eigenlijk de Ksyrium SL wielen met die rode spaak of anders campa wielen.

Ksyrium Elite is op een volledige wielset ongeveer 65 gram zwaarder dan Ksyrium SL. Dit is geen groot verschil.
Vraag is dus hoeveel meer je wil betalen om 65 gram te winnen...

wtosser
Forum-lid

wtosser 31 okt 2010 20:09

Feysie schreef:
L'H Vallas schreef: Jammer dat ik er alleen van de Ksyrium Elite wielen bijkrijg...
Vind het zulke net-niet wielen. Zijn 'te zwaar'om als echte klimwielen te boek te staan waarvoor ik ze eigenlijk wil gaan gebruiken.
Ik had eigenlijk de Ksyrium SL wielen met die rode spaak of anders campa wielen.

Ksyrium Elite is op een volledige wielset ongeveer 65 gram zwaarder dan Ksyrium SL. Dit is geen groot verschil.
Vraag is dus hoeveel meer je wil betalen om 65 gram te winnen...

+1

Ksyriums zijn per definitie net-niet wielen. Maar daardoor prima allround presteerders (zolang je geen spaakbreuk oploopt, maar dat geldt voor elk systeemwiel).

dual
Forum-lid

dual 31 okt 2010 23:50

Waarom zijn het net-niet wielen??
Ik (88 kg) rij er al twee jaar probleemloos op (zie ook boven). En ik (persoonlijk dus) vind ze zeker niet lelijk.
nulla tenaci invia est via

wtosser
Forum-lid

wtosser 01 nov 2010 00:03

Ze zijn niet aero, ze zijn niet licht, ze zijn niet extreem stijf, ze zijn niet goedkoop en ze zijn niet duurzaam. Ik zeg nergens dat het slechte wielen zijn, ze blinken alleen nergens in uit. Dat is niet erg, zou er geen probleem mee hebben om een paar te hebben als trainingsset.

Over smaak valt niet te twisten, dat doe ik dan ook niet.

cdale
Forum-lid

cdale 01 nov 2010 01:02

Ik rijd al twee jaar probleemloos rond met een Ksyrium Elite (2008) setje.
Blinkt werkelijk nergens in uit, maar is tot op heden ook probleemloos.

Ben niet al te zwaar BTW.

marcjanssen
Forum-lid

marcjanssen 17 nov 2010 23:57

Hey ik ga ook een canyon kopen en zat er aan te denken om er fulcrum racing 0 wielen in te gooien als ik de mavic een beetje voor normale prijs van de hand kan doen. Ik heb de fulcrum echter alleen uitgezocht op uiterlijk en omdat ik dacht dat het wel een goed merk is. Weet iemand waar ik de stijfheids waarde kan vinden ef kan iemand mij vertellen hoeveel beter deze wielen zijn.

gr marc

rbr
Forum-lid

Gebruikersavatar rbr 18 nov 2010 08:27

Iets van dag en nacht? Heb zowel de Elite, Kyserium SL en Racing Zero in dezelfde fiets gehad. Elite niets bijzonders, te duur voor wat je krijgt. Kyserium SL vind ik niet exttreem veel beter dan de Elite. De Racing Zero is voor mij echt een stuk beter dan de Mavic's. Wielen lijken stijver dan de Kyseriums en de wielen lopen merkbaar lichter dan de SL's.
Twitter: @rbruijns

marcjanssen
Forum-lid

marcjanssen 18 nov 2010 12:38

Dat de racing zero beter zijn is natuurlijk ook een beetje af te leiden aan het prijsverschil. Hoe zijn de elite dan bijvoorbeeld ten opzichte van de racing 3?

Gr marc

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 19 nov 2010 16:13

Mavic zijn mooie wielen, alleen zijn er best een groot aantal mensen die er diverse problemen mee hebben.

Ik heb twee sets SLR's en XL's, beide na 8000km body probleem door de nylon lager. Nu overigens opgelost met de kit van de hubdocter, maarja feitelijk zou mavic dit ook kunnen. ik heb ze gevraagd waarom dit systeem en ze geven geen antwoord en draaien er omheen.

daarnaast gaan bijna alle wielen bij winter/slechtweer/offroad gebruik kraken/tikken omdat de spaken vast gaan zitten in de nippels.

het zijn best stijve wielen die goed rijden en redelijk licht zijn. maar ook wel wat overpriced.

Zo lopen zeer licht op de naven en het afstel systeem voor de speling bij de duurdere wielen is fenomenaal. Maar het kan gewoon beter zonder meer inspanning/geld neem de da7850 c24 goekoper en lichter dan verglijkabre mavics

oudesluisdt
Forum-lid

oudesluisdt 19 nov 2010 19:05

Ik heb ook een 9.0 SL en heb de Ksyrium's verkocht aan een nieuweling bij mij uit het dorp voor een matsprijsje. Twee vliegen in één klap.

materialist
Forum-lid

materialist 19 nov 2010 21:08

Recht teure Laufräder - gemessen an ihrer miserablen Torsionssteifigkeit. Die Torsionssteifigkeit liegt weit abgeschlagen auf dem letzten Platz im Testfeld.

Oei oei

http://www.roadbike.de/laufraeder/test- ... latt.9.htm
Do kin der mar druk mei weze

Plaats reactie