Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Fiets Augustus

wieltje
Forum-lid

wieltje 04 aug 2011 08:55

Gisteren lag hij weer in de bus.

De Fiets van Augustus. Wat vind jij ervan?

om maar af te trappen: de fotocollage van de tour was leuk en de vooruitblik naar de fietsen van 2012 vond ik wel aardig. Ik mis wel een conclusie bij de windjacktest. het was zo niet echt een test, maar meer een beschrijving van 12 jackjes. Wel jammer.
Fietsen? Ja, maar hard!

ajhoff
Forum-lid

ajhoff 04 aug 2011 11:21

Wat ik grappig vond om te lezen is de cijfermatige afbraak van de conclusies van Ducrot etc. Zeker na de uitvoerige discussie hierover op het forum. Zo blijkt maar weer eens hoe je gevoel je voor de gek kan houden, ten minste wat aantallen betreft.

pinarello
Forum-lid

pinarello 04 aug 2011 20:16

wieltje schreef:Gisteren lag hij weer in de bus.

De Fiets van Augustus. Wat vind jij ervan?

om maar af te trappen: de fotocollage van de tour was leuk en de vooruitblik naar de fietsen van 2012 vond ik wel aardig. Ik mis wel een conclusie bij de windjacktest. het was zo niet echt een test, maar meer een beschrijving van 12 jackjes. Wel jammer.
Dat laatste vond ik ook. Jammer zo is het een nutteloze "test"

pmx
Forum-lid

Gebruikersavatar pmx 04 aug 2011 21:21

ik vond het meer een opsomming van specificaties, die kan ik zelf ook nog wel vinden. ga er dan mee in een windtunnel staan als je iets wil testen :)

tiest
Forum-lid HC

tiest 05 aug 2011 08:13

wieltje schreef: Ik mis wel een conclusie bij de windjacktest. het was zo niet echt een test, maar meer een beschrijving van 12 jackjes. Wel jammer.
Zo zijn toch 9vd10 testen bij fiets.

ridefreeordie
Forum-lid

Gebruikersavatar ridefreeordie 05 aug 2011 11:25

wat betreft de afbraak van Ducrot: het artikeltje ging over álle uitvallers, niet perse over uitvallers door valpartijen. Die statistieken zijn blijkbaar niet voorhanden. Het kan dus best zijn dat jongeheer Ducrot wel gelijk heeft.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 05 aug 2011 12:20

ridefreeordie schreef:wat betreft de afbraak van Ducrot: het artikeltje ging over álle uitvallers, niet perse over uitvallers door valpartijen. Die statistieken zijn blijkbaar niet voorhanden. Het kan dus best zijn dat jongeheer Ducrot wel gelijk heeft.
Ben nieuwsgierig of je bij het posten hebt gedacht aan de "dubbele"betekenis van het woord, jongeheer?
Ach, ik zeg ook maar wat

mvano
Forum-lid

mvano 06 aug 2011 13:16

tiest schreef:
wieltje schreef: Ik mis wel een conclusie bij de windjacktest. het was zo niet echt een test, maar meer een beschrijving van 12 jackjes. Wel jammer.
Zo zijn toch 9vd10 testen bij fiets.
Jammer genoeg wel ja. Al heb ik dit jaar wel het gevoel dat artikelen regelmatig (nog) wat minder concluderend en scherp zijn dan voorheen.

En los van een algemene conclusie welk product (in dit geval welk jack) het best is, mag er ook in de opmerkingen per jack wel wat scherper worden geschreven en bijv. een rapportcijfer worden toegekend. Het is wel een heel neutrale opsomming van feiten over het jack (en of er ook een mouwloze versie is ;)).

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 06 aug 2011 16:52

Leuk om te zien dat er een clubgenoot van de jeugdafdeling instond met zijn fixie!

Verder heb ik 'm al weer veel te snel uitgelezen/gekeken. Het is meer plaatjes kijken dan tekst. Twee uurtjes (max.) had ik 'm uit.

rinke
Forum-lid

rinke 07 aug 2011 10:27

Ben al een aardig eindje onderweg en moet zeggen dat er een aantal leuke artikelen instaan. O.a. het stukje over ouder worden en presteren was erg interessant!
En.... Om nu eens iets positiefs over Maurits te schrijven. Zowaar had hij een leuk stukje geplaatst waarom ik zelfs een beetje (positief) moest lachen.
Eens een keer geen zelfverheerlijking of sexueel gefrusteerde teksten ;) (Zou hij aan de vrouw zijn.............? ;) )

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2011 11:43

De kritiek over de jacks-test onderschrijf ik ook. Is idd niet meer dan een opsomming.
Verder weer lekker bladerboekje.
Overigens wel erg triest dan Pina de naam Prince aan zo'n basisframe heeft gehangen. Verkeerde manier om een minder frame te verkopen als je het mij vraagt.Prince hoort voor de top in het assortiment te staan!
Less is bore

20veetee
Forum-lid

20veetee 14 aug 2011 14:35

Een bladerboekje idd, dat dekt de lading het beste.

Voor het eerst sinds lange tijd weer eens de Fiets gekocht en was er te snel al weer klaar mee. Te oppervlakkig en te weinig interessante tekst. De test van de windjacks was geen test en het item over de nieuwe fietsen van 2012 (Pino, Deda, JJ en Prorace) was zo dun; je vraagt je af hoe lang er echt geschreven wordt aan zo'n item. Opvallend dat de Pino een "sloom" rijgedrag verweten wordt, terwijl in de alinea daarvoor nog de slechte/zware wielen/banden genoemd worden. Als lezer blijf je dan met de vraag zitten: welke relatie zou daar tussen zijn. Verder onbegrijpelijk dat een ProRace hogere imago cijfers krijgt als een JJ...

In het item over de nieuwe producten voor 2012 (Specialized/Bianchi/Fizik) lijkt het er op dat leden van de redactie op mooie locaties de producten getest hebben. Hoe je dan zo'n item zonder fatsoenlijke foto's en goede tekst in elkaar kan zetten.... (Bijvoorbeeld een close up van dat nieuwe Fizik zadel).

Plaats reactie