Nemen jullie altijd een fietspompje mee?
Vergeet 't pompje niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Lopen op de schoentjes is niet prettig en ook slecht voor de schoenen.
Ik heb altijd twee binnenbanden mee, een werkende pomp en een stukje canvas. Een buitenband is dan niet nodig.
In mijjn iets langere fietsleventje (500.000??) is het wel eens voorgekomen dat ik niet verder kon. Er zat een te grote scheur in de buitenband. Dan moet je inventief zijn. Had toen geen stukje canvas bij mij, maar wel een bankbiljet. Dat is lekker stevig. Netjes opgevouwen en in de buitenband gelegd. Kon er uitstekend mee thuiskomen
Ik heb altijd twee binnenbanden mee, een werkende pomp en een stukje canvas. Een buitenband is dan niet nodig.
In mijjn iets langere fietsleventje (500.000??) is het wel eens voorgekomen dat ik niet verder kon. Er zat een te grote scheur in de buitenband. Dan moet je inventief zijn. Had toen geen stukje canvas bij mij, maar wel een bankbiljet. Dat is lekker stevig. Netjes opgevouwen en in de buitenband gelegd. Kon er uitstekend mee thuiskomen
-
- Forum-lid
- Berichten: 85
- Lid geworden op: 26 jul 2010 19:47
Ik heb ook altijd een pompje bij me. Daarnaast een klein tasje onder het zadel met daarin een paar bandenwippers, 1 bibandje, meest gebruikte inbussleuteltjes en een geplastificeerd id-bewijs met daarop een tel. nummer van mijn vrouw en mn bloedgroep. Mijn km stand is iets minder (ong. /5) als die van stillekracht. ik heb gelukkig nog nooit, buiten het uitlenen van een inbusje, gebruik hoeven maken van mijn pakketje.
Mijn fietsmaatje had daarentegen een lekke band op het moment dat hij alleen aan de buitenkant van de zeedijk van Urk naar Lemmer fietste. Hij was precies halverwege en heeft toen een kilometertje of wat moeten lopen voordat uberhaupt een auto hem kon oppikken. Hij heeft sindsdien altijd keurig een vervangingssetje bij hem
Mijn fietsmaatje had daarentegen een lekke band op het moment dat hij alleen aan de buitenkant van de zeedijk van Urk naar Lemmer fietste. Hij was precies halverwege en heeft toen een kilometertje of wat moeten lopen voordat uberhaupt een auto hem kon oppikken. Hij heeft sindsdien altijd keurig een vervangingssetje bij hem
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Kunststof bandenlichters beschadigen je velg niet, neem gewoon een CO 2 pompje, 2 patronen, 2 binnenbandjes en een setje bandenlichters mee,dan kan het niet mis gaan. Alles in 1 rugzakje van je shirt, dan heb je geen reistas onder je zadel nodig. De andere 2 zakjes in je shirt gebruik je voor je telefoon, geld en sleutels en wat eetwaren. Werkt perfect.
- ophetkantje
- Forum-lid
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05
Ik fiets al meer dan 20 jaar ieder jaar > 10k km. Heb me tot nu toe altijd gered met 2 binnenbandjes, 2 bandenliichters en een pompje. Heb een tijdje CO2 patronen meegenomen, maar vind dat wat minder praktisch, leg mijn biba het liefst op met een beetje lucht erin, is wat lastiger met CO2. Ook neem ik er maximaal 2 mee (ivm ruimte) wel eens meegemaakt dat eentje niet open wilde gaan in de houder, is er nog maar een over. CO2 lekt een beetje uit je band (kleinere molekulen dan lucht) bij een rit van > 3 uur (of bij een wat langere pauze in een rit) verlies je met CO2 redelijk veel druk. Zeker bij Woon werk en lek op de heenweg is CO2 niet handig, dan staat je band na 9 uur op het werk gewoon ongeveer plat. Dus voor mij nu gewoon een klein zadeltasje met 2 binnenbanden en twee bandenlichters en een pompje in mijn zak, of naast de bidonhouder.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Voordat je de binnenband monteerd, even met de mond wat lucht erin blazen en dan in de buitenband leggen. Wanneer je je fiets op het werk neerzet, neem je toch een verloopnippeltje mee zodat je de band met een gewone fietspomp op kan pompen na einde werktijd. Neemt haast geen plaats in in je tasje en op het werk hebben ze meestal wel een gewone pomp.
Ik neem altijd een reserve binnenband mee, voor noodgevallen (voor het geval ik een tweede keer lek rijd) heb ik nog een paar plakkers bij me.
Mijn pompje vergeet ik ook nooit meer, is mij ooit één keer gebeurd, en direct lek gereden
Oh-ja, heb ook een adaptertje mee voor een autoventiel zodat ik bij een benzinepomp mijn band kan oppompen. (in de praktijk nog niet getest...)
Mijn pompje vergeet ik ook nooit meer, is mij ooit één keer gebeurd, en direct lek gereden
Oh-ja, heb ook een adaptertje mee voor een autoventiel zodat ik bij een benzinepomp mijn band kan oppompen. (in de praktijk nog niet getest...)
Als ik mijn draadbanden eronder heb, 1 pomp en een biba. Bandelichters gebruik ik nooit.
Met mijn tubes heb ik altijd een busje pur reeds in de wielen zitten en een pompje bij me. Mocht het nou verkeerd gaan, heb ik altijd mijn plastic kaartjes bij me en dan op zoek naar de eerste de beste bus of mijn lieftallige echtgenote bellen.
En ach ja.... shit sometimes happens.
Met mijn tubes heb ik altijd een busje pur reeds in de wielen zitten en een pompje bij me. Mocht het nou verkeerd gaan, heb ik altijd mijn plastic kaartjes bij me en dan op zoek naar de eerste de beste bus of mijn lieftallige echtgenote bellen.
En ach ja.... shit sometimes happens.
Road: Cannondale Supersix EVO HM Sram Red (2012)
MTB: Cannondale F29
MTB: Cannondale F29
Parktool heeft daar ook speciale plakkers voor. Wel zo handig, wat steviger dan canvas, en praktischer meenemen dan een vouwband)stillekracht schreef:Lopen op de schoentjes is niet prettig en ook slecht voor de schoenen.
Ik heb altijd twee binnenbanden mee, een werkende pomp en een stukje canvas. Een buitenband is dan niet nodig.
In mijjn iets langere fietsleventje (500.000??) is het wel eens voorgekomen dat ik niet verder kon. Er zat een te grote scheur in de buitenband. Dan moet je inventief zijn. Had toen geen stukje canvas bij mij, maar wel een bankbiljet. Dat is lekker stevig. Netjes opgevouwen en in de buitenband gelegd. Kon er uitstekend mee thuiskomen
http://www.parktool.com/product/emergen ... -boot-tb-2" onclick="window.open(this.href);return false;
De één is een stylist, de ander knakt gewoon z'n fiets in tweeën
LRTV Swift
LRTV Swift
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Of gewoon een stukje van je oude binnenband
Mijzelf is dat tot nu toe een keer of 2-3 gebeurd dat ik onderweg een buitenband moest wisselen. Bij mijn eigen fiets dan. Veel vaker kwam het voor dat ik collega-deelnemers aan tochten moest redden met mijn vouwband.amclassic-fan schreef:Waarom mensen een vouwband mee slepen ontgaat mij. In mijn vrij korte fietsleventje in 100.000+ km's nooit een buitenband dusdanig kapot gereden dat ik er niet meer mee thuis kon komen. De kans dat je een buitenband helemaal kapot rijdt is zo ontzettend klein, de kans dat je een ketting door midden trapt of dat een achter-derailleur afbreekt is groter.giantpeloton schreef:twee binnenbanden, plakset en voor lange ritten een vouwband bij me.
Neem zelf bijna altijd slechts 1 binnenband mee, dat is me alleen wel eens zuur komen te staan. Maar met een paar km op de velg rijden heb ik mezelf altijd wel gered.
Een anecdote: Tijdens het 600km brevet dat ik met pinksteren organiseerde kreeg ik na een paar uur zelfs een telefoontje, een van de rijders achter in het veld had een kapotte buitenband. Hij kon er nog wel even op rijden maar geen honderden kilometers meer. Ik stond op de geheime controle, de vraag volgde dus of ik aan de rijders die nog kwamen kon vragen of er iemand een vouwband in de desbetreffende, incourante, maat had. De rijder in kwestie had er geen. Helaas voor hem, niemand had die maat bij zich. Hij kon dus opgeven. Hij verschijnt niet aan de start van Parijs-Brest, ik ga er dus vanuit dat hij door het vergeten van een vouwband zijn kwalificatie gemist heeft.