Hel van de Heuvelrug (7 aug.)
Gisteren de 100km gereden. Was de 1ste lange afstand na de vakantie weer en dat was goed te merken. Tocht was goed, ik heb weer leuke nieuwe wegen ondekt, vooral in en rondom Leersum. Na de Grebbenberg had ik het wel even moeilijk, toen kon ik goed merken dat de vakantie nog wel in de benen zat. Na een 2-tal wafels bij de 2de stop de laatste kilometers toch nog redelijk goed kunnen doortrappen.
Ik heb de 145 km. gereden en vond het een beetje tegenvallen. Het is zeker een mooie omgeving maar de klimmetjes vielen wel mee.
Eerder deze week een rondje Veluwe gedaan met de Posbank, Italiaanse weg en nog een aantal super mooie klimmen in een mooie rustige omgeving daar heb ik wel meer van genoten. Ik moet wel zeggen dat het heel rustig was met verkeer en andere fietsers. Je rijdt natuurlijk wel veel op smalle fietspaden. Wil je dan een beetje doorknallen dan moet het niet te druk zijn. Maar geen spijt dat ik de rit gefietst heb hoor.
Eerder deze week een rondje Veluwe gedaan met de Posbank, Italiaanse weg en nog een aantal super mooie klimmen in een mooie rustige omgeving daar heb ik wel meer van genoten. Ik moet wel zeggen dat het heel rustig was met verkeer en andere fietsers. Je rijdt natuurlijk wel veel op smalle fietspaden. Wil je dan een beetje doorknallen dan moet het niet te druk zijn. Maar geen spijt dat ik de rit gefietst heb hoor.
Vanuit Utrecht naar de start in Driebergen gereden. Vervolgens de 145/180 route gevolgd met ons Tour for Life groepje tot net voorbij Renkum. Daarna heb ik de groep verlaten en ben naar Breda gereden (via Tiel/Zaltbommel/Almkerk). Pittig windje tegen op de route naar Breda (richting zuidwest, en de wind kwam daar ook vandaan....), al met al 212 km. Toen in Breda genoten van een prima BBQ!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
En de hoogte meters van de 100 km rit??
Vorige week zondag ook meegereden met de 180 km. Het is een gebied waar ik niet veel gefietst heb. Ik vond het een mooie en ook best een pittige tocht (mede door de wind). Nadat ik de weken ervoor in Italie veel hoogte meters had gemaakt, had ik het idee deze tocht met 'gemak' uit te rijden. Dat viel nog tegen.
De organisatie van de route was perfect, alles was duidelijk aangegeven. Hier kan bv. de organisatie van lbl nog een voorbeeld aannemen. De voorzieningen onderweg waren beperkt, maar daar had ik me op voorbereid door zelf voldoende mee te nemen. Ik vind ook niet dat je voor dit inschrijfgeld meer mag verwachten.
De organisatie van de route was perfect, alles was duidelijk aangegeven. Hier kan bv. de organisatie van lbl nog een voorbeeld aannemen. De voorzieningen onderweg waren beperkt, maar daar had ik me op voorbereid door zelf voldoende mee te nemen. Ik vind ook niet dat je voor dit inschrijfgeld meer mag verwachten.
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg