Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

frits veerman
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2011 11:13

frits veerman 07 aug 2011 11:20

goeden morgen even iets over mij ik fiets regelmatig ben 67 jaar maar gelukkig kern gezond en dat wil ik zo lang houden als het mogelijk is

ik rijd mijn hele leven op tubes dat bevalt heel goed veel beter als de draad banden

de man die mijn tubes repareerde is er mee gestopt nu zoek ik iemand anders die dat voor mij wil doen
weten jullie iemand de de tubes repareerd

hoogachtend F.Veerman
Jac Bulls schreef:Zal me ook even voorstellen,

Lees al een tijdje mee op het forum, eindelijk aangemeld.
Ik ben Jac , 43 jr uit Veenendaal,
Rij op een Bulls desert falcon 2 met ultegra groep.
fiets 2a3 x per week s,avonds 40 a 60 km in het weekend 80 a 100km

Willem Focus
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 aug 2011 20:30

Willem Focus 09 aug 2011 23:02

Hallo allemaal,

Ik ben Willem dus, 52 jaar en winkelier van beroep. In mijn vrije tijd fiets ik sinds een paar jaar op een tweedehandse Gazelle Vuelta die ik van een collega (fietsenmaker) voor een prikkie over genomen heb. Zo begonnen om eens te kijken of ik het fietsen leuk zou vinden, en tevens omdat ik destijds alleen in de sportschool kwam en de buitenlucht miste. Langer geleden had ik "hardlopen"als hobby en was dus altijd buiten. Na mijn 2e hernia toch gestopt met lopen, en iets anders gaan zoeken.
Nu ik er achter gekomen ben dat het fietsen een blijvertje is gebleken, ben ik op zoek naar een nieuwe fiets. Zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen. Het lijkt erop dat het een Specialized Roubaix gaat worden. Dit omdat dit één van de meest comfortabele racefietsen zou zijn.
Hoop nog veel plezier te beleven hier!

Groeten....Willem

Gebruikersavatar
Peatsmoke
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 aug 2011 09:30

Gebruikersavatar Peatsmoke 10 aug 2011 16:40

Hoi,

Na een kleine 30 kg gewicht kwijtgeraakt te zijn, mijn pakje Marlboro niet meer nodig te hebben en in het fitnesscentrum in de buurt aan mijn conditie te werken, wil ik (m. 43 jr.) ook op de fiets stappen.
Hoewel ik een leuke fiets van drie jaar oud heb (Gazelle Luzern) wil ik eigenlijk iets voor erbij kopen.
Tijdens mijn zoektocht naar informatie ben ik op dit forum terecht gekomen.

Grt. Mark
An it harm none do what ye will.

RichardZ
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2011 08:36

RichardZ 11 aug 2011 11:45

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, het is denk ik tijd om me voor te stellen.

Richard, 50 jaar, uit Haarlem. Ik rijd alweer een jaar of tien - vijftien op een oude Raleigh racefiets (Reynolds 501, 2 x 6 versnellingen) die me eigenlijk een maatje te klein is. Het ene jaar wat meer dan het andere, de laaste jaren hing hij eigenlijk te verstoffen. Een paar maanden geleden heb ik vrij impulsief een nieuwe Jan Janssen Eclypse gekocht, 3 x 10 Shimano 105 afgemonteerd. Wat een verschil! Rijdt echt helemaal fantastisch. Ben weer helemaal aangestoken door het wielervirus.

Ik lees dit forum vooral op tips voor onderhoud en onderdelen, en ook een beetje voor mijn vriendin die (vind ik) ook hard toe is aan een nieuwe racefiets. Dat vind zij nog niet (dúúr!), maar misschien vinden we een leuk gebruikt exemplaar van een paar jaar oud voor een leuke prijs.

RichardZ

Denzel
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 aug 2011 10:22

Denzel 12 aug 2011 10:33

Goedemorgen allemaal,

Ik ben Dennis, 32 jaar oud en woonachtig in Middelharnis. Een maat van me is onlangs begonnen met wielrennen en heeft mij overtuigd het ook eens te proberen. Ik heb alleen helemaal nog geen fiets en de bijbehorende spullen. Dus ik was het internet aan het afstruinen naar een goed forum en kwam gelukkig deze tegen, waar ik inmiddels al behoorlijk wat topics met adviezen door gelezen heb. :) Voordat ik vragen wilde gaan stellen moest ik me natuurlijk wel eerst even netjes voorstellen, dus bij deze!

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 12 aug 2011 11:37

RichardZ schreef:Richard, 50 jaar, uit Haarlem. Ik rijd alweer een jaar of tien - vijftien op een oude Raleigh racefiets (Reynolds 501, 2 x 6 versnellingen) die me eigenlijk een maatje te klein is. Het ene jaar wat meer dan het andere, de laaste jaren hing hij eigenlijk te verstoffen. Een paar maanden geleden heb ik vrij impulsief een nieuwe Jan Janssen Eclypse gekocht, 3 x 10 Shimano 105 afgemonteerd. Wat een verschil! Rijdt echt helemaal fantastisch.
Hallo Richard, welkom op het forum!
Ik rij op dit moment ook op een 15 jaar oude Raleigh met een 501 frame, maar wel met wel 2 x 7 versnellingen.
Ik vind zelf dat ik toe ben aan een nieuwe fiets, maar heb geen ervaring met een moderne aluminium fiets met een fatsoenlijke groep.
Waarmee merk je het verschil tussen de oude en jouw nieuwe fiets het meest?
Is dat in de snelheid, of de zit op de fiets of ...?
Ben ik wel erg benieuwd naar.

RichardZ
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2011 08:36

RichardZ 13 aug 2011 19:47

Waarmee merk je het verschil tussen de oude en jouw nieuwe fiets het meest?
Is dat in de snelheid, of de zit op de fiets of ...?
Ben ik wel erg benieuwd naar.
Het is niet dat die oude Raleigh slecht reed, in tegendeel.
Maar de verschillen:
De Raleigh, ooit tweedehands gekocht, was niet helemaal de goede maat voor mij. Ik heb dat proberen aan te passen met een andere stuurpen, remgrepen, een ander zadel, waarbij ik niet zeker weet of het daarmee veel beter is geworden. De nieuwe Jan Janssen voelt als een maatpak.
De Raleigh had nog commandeurs aan het frame. Nu schakel ik met de remhandel. Supermakkelijk om het juiste verzet te vinden. Ik fiets veel in de duinen, schakelen lukt ook in de klim. Moest ik met de Raleigh niet proberen.
Tenslotte: ik haal snelheden waar ik op de Raleigh alleen maar van droomde.....

RichardZ

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 14 aug 2011 10:12

Mooi om te lezen dat de Jan Janssen zo'n verbetering oplevert t.o.v. de Raleigh.
De Raleigh rijdt zeker niet slecht, maar ik merk nu soms wel dat ik tegen de grens rijd. Het frame is niet echt heel stijf en een versnelling meer kan ook geen kwaad.
De Eclypse is een mooie fiets zo op de foto's op het net, het maakt de keuze voor een nieuwe fiets niet makkelijker.

RichardZ
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 10 jun 2011 08:36

RichardZ 16 aug 2011 10:58

Rikh,

Volgens mij komt het "wow" gevoel vooral door het feit dat het een nieuwe fiets is. Bij een andere fiets van een ander merk had ik waarschijnlijk de zelfde sensatie gevoeld.

Succes met het zoeken. Enne..... de Eclypse is niet alleen op het plaatje een erg mooie fiets ;)

Gebruikersavatar
KogaKimera
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 aug 2011 21:43

Gebruikersavatar KogaKimera 16 aug 2011 19:50

Hallo allemaal!

Ik ben Harm, 29 jaar, uit het altijd gezellige Brabant. Na een tijdje op een (naar schatting ouder dan ikzelf ben) oude stalen Gazelle te hebben gereden, heb ik mezelf gisteren een nieuwe Koga Kimera Alloy Ultegra cadeau gedaan.

Gisteren alleen nog maar ff kunnen proefrijden en vandaag een lange dag gewerkt. Maar morgen een vrije dag, dus tijd zat om de Koga in te wijden 8-)
Koga Kimera alloy ultegra 2011

Gebruikersavatar
Mikey Mike
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 13 jul 2011 20:36

Gebruikersavatar Mikey Mike 20 aug 2011 13:53

Na een tijdje meelezen stel ik me ook maar even voor.

Ik ben Michael 27 en kom uit Apeldoorn, heb vroeger veel op een stalen Giant gefietst, deze was op een gegeven moment helaas op. Na drie jaar geen fiets gehad te hebben heb ik een aantal maanden geleden besloten weer een fiets te kopen, het moest wel een tweedehandsje zijn aangezien het budget niet al te groot was en ik geen Sora oid afgemonteerde fiets wou hebben.
Het volgende criterium was dat het een Wilier moest zijn.
Afbeelding

Na regelmatig de fora en martkplaats e.d. te hebben afgespeurd kon ik 4 weken geleden een Wilier Escape ophalen.
Afbeelding

deze is afgemonteerd met een mix van Campa
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zadel is een Selle Italia Q-bik,
Afbeelding

en er zitten Miche wieltjes onder.
Afbeelding

Ik heb hem zelf nog afgemaakt met computer, HF meter.
Afbeelding

en bidonhouders.
Afbeelding

Hier fiets ik nu in de omgeving Apeldoorn heerlijk op rond.

Daarnaast heb ik 9 september een afspraak bij Adrie van DIemen (http://www.webtrainer.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) om een fietsmeting te doen, een inspanningstest te gaan doen en ik krijg een personalcoach volgens het webtrainer principe, eerst om conditie op te bouwen en gewichtsverlies maar mijn langere termijn doel is toch om cyclo's en klassiekers te gaan rijden.

mennovaneijk
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 aug 2011 14:26

mennovaneijk 21 aug 2011 19:23

ik ben menno, 32. Ik heb een maand geleden mijn eerste racefiets gekocht. Voor die tijd al veel tijd op dit forum doorgebracht. ik had al besloten om naar rose te rijden voor eej fiets, maar liep tegen een bulls model 2010 op. Deze aanbieding was te goed om te negeren. Ik rijd nu dus in flevoland rond op een bulls harrier.

het doel is lekker bezig zijn en af en toe een toertocht. Hopelijk in de toekomst nog een keer in de alpen, al heb ik met mijn 116 kg en 2mtr niet echt een klimmerspostuur :)

Plaats reactie