Hallo allen,
Na een tijdje voor de fun freewheelen door het bos op de MTB, ben ik nu steeds vaker op de weg te vinden, omdat ik voor het bos simpelweg geen tijd meer heb. Op een MTB is dat ook niet alles, dus ik wil graag over naar een wegfiets.
Ik ben dus druk bezig een nieuwe fiets uit te zoeken. Gewoon voor hobbymatig/recreatief gebruik, maar wel op een redeljk fanatieke manier. Niet te duur (zo'n 1000e) maar ook niet zo goedkoop dat het 'rommel' is, want met wel tijdje meegaan; en niet alleen in ons vlakke Nederland, maar wellicht ook eens in bergachtige gebieden.
Nou heb ik mijn oog laten vallen op twee fietsen
1. Trek 1.5 2011 (triple).
Zie http://www.trekbikes.com/nl/nl/bikes/ro ... series/1_5" onclick="window.open(this.href);return false;
Specs:
Description
Kleuren
Matte Black/Platinum/Silver
Frameset
Frame
Alpha White Aluminium
Vork
Bontrager Approved, carbon vorkbenen
Maten
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62, 64 cm
Frame pasvorm
H2
Wielen
Wielen
Alu naven, Bontrager Approved alu velgen
Banden
Bontrager T2, 700x23 c
Schakelsysteem
Versnellingshendel
Shimano Tiagra STI, 9 speed
Voorderailleur
Shimano Tiagra
Achterderailleur
Shimano Tiagra
Crankstel
FSA Vero, 50/39/30 (triple)
Cassette
SRAM PG-950 11-26, 9 speed
Pedalen
Nylon body met alu kooi
Onderdelen
Zadel
Bontrager Affinity 1, stalen rails
Zadelbuis
Bontrager Carbon, 20 mm offset
Sturen
Bontrager Race VR-C, 31,8 mm
Stuurpen
Bontrager SSR, 10 graden, 31,8 mm
Balhoofd
1-1/8" semi-geïntegreerd, semi-cartridge lagers
Remsysteem
Alu remmen met dubbel draaipunt, met Shimano Sora STI grepen
Accessoires
Handvatten
Bontrager gel tape
Extra
Spatbordbevestigingspunten
2. Bulls Harrier 2 2011
http://www.jonico.nl/contents/nl/p625.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rahmen 6061 lite aluminium, triple butted
Rahmenhöhe 48 / 50 / 52 / 54 / 56 / 58 / 60 / 62 / 64 cm
Farbe blue / white, black-matt
Gabel carbon-aluminium
Schaltwerk Shimano 105 30-speed
Umwerfer Shimano 105
Schalthebel Shimano 105
Kurbelgarnitur Shimano 105, 50 / 39 / 30T
Kassette Shimano 105, 12-25T
Bremsen Shimano 105
Lenker FSA Vero Compact
Vorbau FSA OS-190
Sattelstütze FSA SL-250
Sattel Velo 1125-1
Laufradsatz Shimano WHR-500
Reifen Continental Ultra Sport, 23 mm
Extras Velo Lenkerband
Pedale –
Gewicht ca. 8,9 kg
Zijn dit, volgens jullie kenners, een beetje leuke fietsen voor een beginner? En welke is de beste keuze?
Of zeg je: beide echt niet doen! (en welke dan wel?)
Thnx!
HELP: aanschaf nieuwe fiets
Van Trek is wellicht het frame (iets) beter, maar van de Bulls is de afmontage dan weer een stukje beter... Wat is wijsheid?
Ook zijn bij trek de kabels wat mooier weggewerk, dan bij de Bulls. En ze hebben natuurlijk hun bekendheid mee. Maar de lasnaden zijn bij de trek dan weer niet zo mooi weggewerk als bij de Bulls.
Rose vond ik trouwens niet zo bijzonder. Van Cube wel mooie fietsen gezien, is dat wellicht ook een goede kandidaat om uit te kiezen??
Ook zijn bij trek de kabels wat mooier weggewerk, dan bij de Bulls. En ze hebben natuurlijk hun bekendheid mee. Maar de lasnaden zijn bij de trek dan weer niet zo mooi weggewerk als bij de Bulls.
Rose vond ik trouwens niet zo bijzonder. Van Cube wel mooie fietsen gezien, is dat wellicht ook een goede kandidaat om uit te kiezen??
-
- Forum-lid
http://www.12gotrading.nl/racefietsen/a ... undel_2011" onclick="window.open(this.href);return false;
'aan het material kan het niet liggen '
-
- Forum-lid
Ik zou persoonlijk voor de Trek gaan, over het algemeen toch een merk dat bekend staat om kwaliteit. Hoewel de Bulls ook zeker geen slechte fiets is, ook niet qua afmontage.
Niet zeuren, gewoon doorfietsen