Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
12 aug 2011 09:21
ophetkantje schreef:Beste plantagenet. Mijn Sidi's "plakken" niet meer na 2 1/2 seizoen. Hoe kun jij deze ervaring nu wel of niet delen? \
Juist om aan te geven dat er ook ander ervaringen zijn schrijf ik al "weet niet of ik daar uniek in ben".
???Deze snap ik niet??? (zal wel aan mij liggen)
OT: Bij mijn Sidi's (met gesp) plakt inmiddels het middelste klittebandje ook voor geen meter meer (na 5 jaar en enkele duizenden km's). Als je veel fietst, is zo'n gesp dus wel handig. Klitteband heft nou eenmaal de eigenschap dat het 'plakvermogen' na tig keer openen en sluiten minder wordt. Maar misschien is het tegen die tijd sowieso wel nodig om je schoenen te vervangen..

Laatst gewijzigd door
53x11 op 12 aug 2011 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
ophetkantje
- Forum-lid
ophetkantje
12 aug 2011 09:30
53x11, Ik snap het quoten hier niet altijd, zo ook in dit geval. Als iemand zijn ervaringen wil delen prima, maar waarom plantagenet mijn post gebruikt snap ik niet, vandaar mijn reactie. Waarom mijn ervaring afvallen met de zinssnede; "deze ervaring deel ik totaal niet", terwijll je een ervaring niet kunt delen als je er niet bij bent geweest. Een mening niet delen is iets heel anders. Maar wellicht ben ik hier wat te kritisch in, omdat ik vind dat hier zo onzinnig gequot wordt. Dus wellicht ligt het meer aan mij dan aan jou dat je het niet snapt.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
12 aug 2011 11:51
ophetkantje schreef:53x11, Ik snap het quoten hier niet altijd, zo ook in dit geval. Als iemand zijn ervaringen wil delen prima, maar waarom plantagenet mijn post gebruikt snap ik niet, vandaar mijn reactie. Waarom mijn ervaring afvallen met de zinssnede; "deze ervaring deel ik totaal niet", terwijll je een ervaring niet kunt delen als je er niet bij bent geweest. Een mening niet delen is iets heel anders. Maar wellicht ben ik hier wat te kritisch in, omdat ik vind dat hier zo onzinnig gequot wordt. Dus wellicht ligt het meer aan mij dan aan jou dat je het niet snapt.
Stukje begrijpend lezen denk ik. Jij beschrijft jouw ervaring, plantagenet heeft niet die ervaring en beschrijft de zijne. Hij hoeft er iedere keer als jij je schoentjes aantrok toch niet bij geweest te zijn om te mogen constateren dat hij andere ervaringen met klittebandsluitingen heeft? En bovendien: het gaat om f*kking KLITTEBAND, niet echt een halszaak lijkt me.
Toch nog een beetje on-topic: weet iemand of de leest van alle Sidi's hetzelfde is, en vooral ook of deze de afgelopen jaren niet veranderd is? Aangezien mijn oude slecht-klitteband-plakkende Sidi's aan vervanging toe zijn

"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
ophetkantje
- Forum-lid
ophetkantje
12 aug 2011 12:07
53x11, helemaal met je eens. Dat hij een andere ervaring heeft snap ik helemaal. Snap alleen niet waarom ik gequot werd. Maar idd, het gaat niet echt ergens over.
Ach, ik zeg ook maar wat
-
floris4
- Forum-lid
floris4
12 aug 2011 21:31
Heb je ook al eens gedacht aan een schoen met het BOA sluit systeem?
Ik ben van Shimano via Sidi uiteindelijk terecht gekomen bij Specialized schoenen met de BOA sluiting. En ik moet zeggen dat die mij ook erg goed bevallen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

groeten, Joop
Het is nooit te laat om alsnog te gaan wielrennen.
mijn racefiets en
mijn ATB en lid van WTC de Hellen.
-
jackbrown
- Forum-lid
jackbrown
13 aug 2011 11:17
tinoh schreef:gvt schreef: De Bontrager RXL vind ik ook mooi en die zitten wat breder maar die kosten dan weer net iets teveel (149 bij 123gotrading) of heeft iemand ze goedkoper gezien in de uitverkoop of misschien andere tips ? .
Misschien voldoet de Bontrager RL road 2011 ook aan je eisen? Die is 119,95 bij Bikestudio.nl
De RL (zilver) is nu voor een kleine 80 euro te verkrijgen bij Math Salden:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=53 ... catid=3530" onclick="window.open(this.href);return false;. De RXL is daar echter nagenoeg uitverkocht.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
piccoloprincipe
- Forum-lid
piccoloprincipe
13 aug 2011 15:14
@Floris4, ik heb de specialized s-works met het BOA systeem, maar ik heb ze nu ong. 3 maanden in gebruik en het losser maken werkt niet helemaal lekker. Het systeem lijkt af en toe door te draaien zonder effect. Nu heb ik bij aanschaf een klein schroevendraaiertje erbij gekregen, maar weet jij (of iemand anders met ervaring) misschien hoe ik het moet verstellen?
-
floris4
- Forum-lid
floris4
13 aug 2011 15:26
Je kunt er niet iets aan verstellen, maar die meegeleverde schroevendraaier (torx 6) is er voor om de knop er af te schroeven als je het draadje moet vervangen.
Maar mss zit er wel vuil of een heel klein steentje onder.
Knop er eens afschroeven en bekijken en eventueel reinigen.
groeten, Joop
mijn racefiets en
-
piccoloprincipe
- Forum-lid
piccoloprincipe
13 aug 2011 15:56
Ah dankje, kan dit zonder problemen? Ik bedoel, gaat het draadje niet volledig los oid?
-
floris4
- Forum-lid
floris4
13 aug 2011 16:07
piccoloprincipe schreef:Ah dankje, kan dit zonder problemen? Ik bedoel, gaat het draadje niet volledig los oid?
Nee hoor, dat draadje schiet niet zo vlug los. Er zit geen veer in of iets dergelijks, wat rond je oren springt.

groeten, Joop
mijn racefiets en
-
plantagenet
- Forum-lid
plantagenet
14 aug 2011 16:39
ophetkantje schreef:53x11, Ik snap het quoten hier niet altijd, zo ook in dit geval. Als iemand zijn ervaringen wil delen prima, maar waarom plantagenet mijn post gebruikt snap ik niet, vandaar mijn reactie. Waarom mijn ervaring afvallen met de zinssnede; "deze ervaring deel ik totaal niet", terwijll je een ervaring niet kunt delen als je er niet bij bent geweest. Een mening niet delen is iets heel anders. Maar wellicht ben ik hier wat te kritisch in, omdat ik vind dat hier zo onzinnig gequot wordt. Dus wellicht ligt het meer aan mij dan aan jou dat je het niet snapt.
Even vooropgesteld, jouw ervaring val ik niet af. Mijn
ervaring met klitteband is anders (en ja, uiteraard met een ander merk schoen dan jouw Sidi's). Dus vandaar mijn reactie dat ik jouw ervaring niet deel, maar wellicht kon ik beter zeggen dat ik 'die ervaring niet heb', dat had wellicht weer wat topicregels gescheeld

Weer of geen weer....één van twee is er altijd
-
tiest
- Forum-lid HC
tiest
14 aug 2011 18:10
piccoloprincipe schreef:@Floris4, ik heb de specialized s-works met het BOA systeem, maar ik heb ze nu ong. 3 maanden in gebruik en het losser maken werkt niet helemaal lekker. Het systeem lijkt af en toe door te draaien zonder effect. Nu heb ik bij aanschaf een klein schroevendraaiertje erbij gekregen, maar weet jij (of iemand anders met ervaring) misschien hoe ik het moet verstellen?
Via onderstaande link vind je uitleg van alle 4 de Boa systemen die specialized gebruikt. Als je aanwent de draad volledig uit te draaien wanneer de je schoen niet draag scheelt dat enorm in de werking en levensduur. De draad inkorten scheelt ook een hoop (En hoef je minder te draaien.)