Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

mrogge
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 aug 2011 11:18

mrogge 13 aug 2011 16:28

Mijn pinarello is eindelijk binnen in België na 3 maand wachten.
Wel een zeer forse rekening van de douane gekregen, denk dat dit het maximum is wat ik kon krijgen.
Maar bon, zal tevreden zijn als het pakje hier voor mn deur ligt dinsdag
ik hou jullie op de hoogte

gregory
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 sep 2009 13:28

gregory 13 aug 2011 16:48

Hoeveel douane kosten waren dat dan??

hildefuego
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 jun 2011 18:51

hildefuego 13 aug 2011 17:20

@mrogge

pinarello?
zit je dan niet in het verkeerde topic?
wel vaag dan met die douane..

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 13 aug 2011 17:36

japiecarbon schreef:99 procent van de dure merkfietsen komt uit China! Alleen de ontwikkeling gebeurt in het westen. En dat is maar goed ook!
Een Chinees moet je niet alleen zn gang laten gaan, dan komt het niet goed vrees ik.
Er weleens bij stilgestaan dat er per jaar meer Chinezen van een universiteit komen dan Europeanen en dat de Chinezen al een mens in een baan rond de aarde gebracht hebben waar wij nog meeliften met Russen en Amerikanen?

Zullen dus best wel een fietsje kunnen maken als ze van het juiste uitgangspunt vertrekken......
Twitter: @rbruijns

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 13 aug 2011 17:49

Dat klopt, alleen willen de meeaste alleen maar veel geld verdienen en intresseert het ze niet of ze een slecht produkt maken.
Er zijn legio voorbeelden te noemen, kijk maar naar die baby melk van vorig jaar bijvoorbeeld.

En met ons bedrijf hebben we ook dat soort ervaringen. Je moet er altijd zelf bovenop blijven zitten!

Gebruikersavatar
rbr
Forum-lid
Berichten: 814
Lid geworden op: 24 mei 2008 10:35

Gebruikersavatar rbr 13 aug 2011 18:24

Exact zoals een hoop westerse bedrijven.....
Twitter: @rbruijns

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 13 aug 2011 18:27

Hebben jullie ervaring met de wielen van:

- Yishun
- Xiamen Far Sports Co.,Ltd
- Fuzhou Youknow Import & Export Co., Ltd

Zo ja? Hoe zijn deze wielen?
Of hebben jullie nog andere opties ik wil namelijk het liefst dit weekend een wielsetje gaan bestellen.

Groeten

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 aug 2011 18:41

mrogge schreef:Mijn pinarello is eindelijk binnen in België na 3 maand wachten.
Dan zit je hier inderdaad in het verkeerde topic. Daar hebben we dit topic voor: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=40122" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor nep china-pina's biedt Fiets geen podium.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16417
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 aug 2011 18:55

Voor alle info over China frames en andere onderdelen:
http://forums.roadbikereview.com/bikes- ... 41785.html

Ze zitten daar ondertussen al aan deel 5.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 14 aug 2011 09:35

japiecarbon schreef:99 procent van de dure merkfietsen komt uit China! Alleen de ontwikkeling gebeurt in het westen. En dat is maar goed ook!
Een Chinees moet je niet alleen zn gang laten gaan, dan komt het niet goed vrees ik.
Ik bespeur hier een (lichte) vorm van racistisch etnocentrisme.
Overigens werd ook dit ooit gezegd over Japan.

En ik vraag mij af wanneer de eerste fietsen uit India komen.

Wat China betreft, steeds meer techniek en patenten komen in Chinese handen (Kijk maar in de auto-industrie), en dan is het een kwestie van tijd totdat ze de volgende stappen zetten:
Van slechte namaak naar goede namaak
van Goede namaak naar slecht eigen productie
van slechte eigen productie naar goede eigen productie.

Gewoon een kwestie van tijd en van verschuiving van productie en kennis.
Ik geef toe, het is even wennen.

Om even terug te keren naar het topic, ik weet redelijk zeker dat er veel meer producten uit China komen dan wij denken. Een heleboel onderdelen voor Shimano worden in China gemaakt. Staat de controle en het ontwerpen en het eigendom nu nog op naam van Shimano, kwestie van tijd voordat de Chinezen met hun eigen merken komen zoals Chinalello, Bontlagel en Lotol Q-lings

Gebruikersavatar
Snuf
Forum-lid
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 jul 2011 12:32
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar Snuf 14 aug 2011 12:10

lior63 schreef:
Snuf schreef:
daniel1975 schreef:Leuk dat Fiets nu 2 china-frames heeft geimporteerd, maar wat mij betreft hebben ze een enorme kans laten liggen; om de echte kopieen eens te vergelijken met een neppert. Fiets mag altijd bellen om mijn Dogma te vergelijken met een Chinarello-Dogma, ben echt heel erg nieuwsgierig naar de verschillen (of overeenkomsten.....)
Ik denk dat Fiets in het magazine (net als op dit forum) geen ruimte moet geven aan Chinarello's. Gaat alleen maar een verkeerd signaal van uit als dat wel zou gebeuren.
Grappig dat dit soort commentaar zo'n 8 a 10 jaar geleden ook werd gegeven toen de eerste Cube en Focus fietsen op de markt kwamen... nu zijn het geaccepteerde merken.
Om nog verder terug te gaan, ik heb nog een Shimano achterderaillieur liggen die ooit verkocht werd als nep-campa-voor-als-je-geen-geld-voor-echt had. Zo is Shimano ooit begonnen in de fietsenwereld: het maken van goedkope copien van Campa...daar ga je toch , als fatsoenlijk fietsblad, geen aandacht aan besteden.

Oftewel, niet zo krampachtig doen, over 10 jaar komen de beste fietsen uit China.
Misschien heb ik de definitie van Chinarello-Dogma verkeerd begrepen, maar ik zie Chinarello's als de namaak Pinarellos etc. De frames van fabriekjes als Dengfu etc heb ik persoonlijk geen problemen mee, sterker nog mijn FM028 staat as we speak bij de douane op Schiphol :) Hopelijk werken de heren/dames douane een beetje snel!

eelcoz

eelcoz 14 aug 2011 12:30

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie