challenge Grifo i.c.m. latex binnenbanden
De Challenge Grifo zijn al zeer soepel. Met latex biba's zijn ze nog soepeler, maar de ervaring leert dat ze dan wel eens te soepel worden en dat de binnenband tussen buitenband en velg kan komen.
Ik gebruik dan ook altijd gewone biba's icm grifo's.
Prima banden trouwens!
Ik gebruik dan ook altijd gewone biba's icm grifo's.
Prima banden trouwens!
Ga het zondag tijdens de koers gewoon proberen, we zien wel. Tubes zijn natuurlijk altijd beter..... Vorig seizoen ook al op die Grifo's gereden, alleen met gewone binnenbanden, maar het zijn inderdaad super bandjes. Thanks!
Ridley X-Fire
Ridley Cross Wind
Bianchi C2C 928 Carbon
Ridley Cross Wind
Bianchi C2C 928 Carbon
-
- Forum-lid
Het word ook afgeraden door de verkoper van deze bandjes. Maargoed het staat je natuurlijk vrij om dat advies in de wind te slaan.
-
- Forum-lid
J.l. zondag met Fango's en Challenge latex cross biba's gereden, rijdt prima. Ik rij niet met superlage bandenspanning ongeveer 2,2 bar.
Misschien dat de race latex biba's tussen de velg komen, deze cross versie (nog?) niet.
Misschien dat de race latex biba's tussen de velg komen, deze cross versie (nog?) niet.
� De toestand in de bergen *
Ik heb een vraagje over de montage van Grifo's. Bij mijn Conti crossbanden moet de voor- en achterband andersom gemonteerd worden. Naar verluidt om het voorwiel meer tractie te verschaffen bij remmen en het achterwiel bij aandrijven. Bij de Grifo's staat geen richting genoemd maar het profiel is a-symmetrisch. Het logo staat maar aan één kant, moet ik ze gewoon met logo rechts monteren (klassieke manier) voor en achter? Het zal waarschijnlijk niet veel uitmaken maar ik ben toch wel benieuwd. Zo ziet het profiel eruit:
Edit: als ik wat plaatjes op zoek van cyclocrossfietsen zie ik voornamelijk het "E"-profiel naar achteren wijzen (voor en achter), dus met de Challenge opdruk links...
Edit: als ik wat plaatjes op zoek van cyclocrossfietsen zie ik voornamelijk het "E"-profiel naar achteren wijzen (voor en achter), dus met de Challenge opdruk links...
Hoi,
De bedoeling is steeds om de punt van een profiel in de looprichting te laten wijzen.
Wat betreft de montage van cyclo-cross banden (en dat geldt ook voor race) gebaseerd op tubes, zorg er steeds voor dat de bead niet op een plaats wordt opgerokken want dan heb je geheid problemen met latex bibas die er willen van onder muizen.
Leg dus die banden altijd handmatig om de velg en vergewis je er van dat er geen stukje biba (vooral bij latex) gekneld raakt.
Ciao,
De bedoeling is steeds om de punt van een profiel in de looprichting te laten wijzen.
Wat betreft de montage van cyclo-cross banden (en dat geldt ook voor race) gebaseerd op tubes, zorg er steeds voor dat de bead niet op een plaats wordt opgerokken want dan heb je geheid problemen met latex bibas die er willen van onder muizen.
Leg dus die banden altijd handmatig om de velg en vergewis je er van dat er geen stukje biba (vooral bij latex) gekneld raakt.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik heb deze winter met Challenge latex binnenbanden en Fango's gereden, geen 1 keer lek gereden terwijl ik toch zeker niet op de harde banden rij. 1 keer zelf zo'n klap gekregen dat 't een deuk in m'n velg opleverde. De latex binnenbandjes houd ik er dus in voor 't crossen, je rijdt ze volgens mij gewoon minder snel stootlek. De Fango's vond ik wel een beetje erg snel slijten. Die zijn nu gewoon afgeschreven terwijl ik deze winter niet bar veel op de CX gereden heb.
IK rijd met deze combinatie en kan stellen dat ik zeer tevreden ben, nog niet lek gereden tijdens een tocht, ondanks het feit dat ik meerdere malen de velg goed heb gevoeld. De enige keer dat ik een lek heb geconstateerd is dat ik onvoorzichtig een buitenband heb gewisseld
-
- Forum-lid
Ik heb nu ruim een jaar met de Tubes van Challenge gefietst, meestal rij ik met de Grifo XS (Slicks) Deze tubes zijn bijzonder goed, bijna zo soepel als Dugast maar een veel betere levensduur.
Voor erbij zit ik te denken aan een setje wielen voor draadbanken, waarop ik ook dan graag de Challenge Grifo's op wil leggen. Nu heb ik tot dusver alleen hele dikke butyl bannen gezien voor de crossfiets, maar er bestaan dus blijkbaar ook Latex binnenbanden voor crossbanden? Suggesties voor merk en type?
Voor erbij zit ik te denken aan een setje wielen voor draadbanken, waarop ik ook dan graag de Challenge Grifo's op wil leggen. Nu heb ik tot dusver alleen hele dikke butyl bannen gezien voor de crossfiets, maar er bestaan dus blijkbaar ook Latex binnenbanden voor crossbanden? Suggesties voor merk en type?
Challenge heeft latex biba's voor crossgebruik.....Maar ik heb absoluut geen idee of dit nu een speciale maat is tov race biba's....Zijn in vergelijk met de latex biba's van Michelin wel veel soepeler lees dunner..
-
- Forum-lid
Ik heb een paar keer de Michelin latex biba's gebruikt maar die willen nogal eens spontaan knallen, waarschijnlijk omdat ze te ver opgerekt worden (naar 34mm) Volgens mij zouden er speciale cross (bredere) biba's moeten zijn.