Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant TCR Composite 2

matthijsk
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 feb 2011 23:11
Locatie: Wolvega

matthijsk 11 jul 2011 19:10

Ik heb even een vraagje / wat advies nodig.

Ik overweeg om een Giant TCR Composite 2 racefiets aan te schaffen. Standaard is deze afgemonteerd met een Shimano 105 groep, echter wil ik hem laten afmonteren met een Shimano Ultegra (triple) groep.

Mijn doel is om volgend jaar echt wedstrijden mee te gaan rijden, en ik ben daarvoor nogal fanatiek aan het trainen. Ik train nu vier keer in de week en ik merk nu gewoon dat mijn huidige fiets eigenlijk niet zo rijd als dat ik dat graag zou willen. Deze is afgemonteerd met een Shimano Tiagra groep. Heb deze fiets nu bijna een jaar maar door enerzijds slecht advies door de firma Jan Terpstra en daarbij slechte service wat betreft onderhoud. De reden dat ik nu besluit om een andere fiets aan te gaan schaffen is dat ik afgelopen winter met die pekel bende heb gefietst en daar heeft mijn fiets (met name de groep) behoorlijk onder geleden.

Nadat ik bij verschillende personen advies heb ingewonnen heb ik besloten om nu toch maar voor een andere fiets te gaan. Zoals gezegd wil ik wedstrijden gaan rijden en mijn doel is om dit op steeds hoger niveau te gaan doen. Vandaar nu aan jullie ook de vraag is dit een fiets waarmee ik even vooruit kan.

Dus op de standaard configuratie komt dan nog een Ultegra groep (triple speed) en de ultegra PD-6700. En nu de laatste vraag wat mag deze fiets met deze configuratie ongeveer kosten.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Matthijs Koopman

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 11 jul 2011 20:17

Waarom dan niet gewoon een TCR Composite 1??
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

matthijsk
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 05 feb 2011 23:11
Locatie: Wolvega

matthijsk 11 jul 2011 20:35

Omdat ik dat zwarte frame veel mooier vind.

Gebruikersavatar
hans_Vanleerdam
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 aug 2011 19:13

Gebruikersavatar hans_Vanleerdam 14 aug 2011 11:29

Ik heb dezelfde fiets maar ipv het geld in een nieuwe groep steken, heb ik een nieuwe wielset gekocht met banden. Ik denk dat dat een groter verschil geeft dan de groep veranderen. Heb nu de Dura Ace 7900 c4 wielset onder de fiets zitten met Cont. GP4000s en de fiets rijdt beduidend beter/soepeler. De standaard wielen zijn naar mijn inziens vrij matig en de groep Shimano 105 is niet slecht. Waarschijnlijk zal ik deze in de toekomst ook wel eens veranderen maar dan alleen als de huidige groep versleten is.
Race: Giant TCR Composite 2
MTB: Cannondale Scalpel 1
CX: Fort Storm

Gebruikersavatar
Daantje92
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 02 aug 2011 22:12

Gebruikersavatar Daantje92 14 aug 2011 15:00

Ik heb bij de fietsenmaker met een composite 2 een klein ritje gemaakt, rijd wel goed maar ik heb uiteindelijk toch de composite 1 gekocht omdat daar al ultegra op stond. Als je in Belgie of Nederland koerst vind ik een triple overbodig. Ik heb zelf in Frankrijk gekoers men een 39 en achteraan kon ik tot 25 gaan.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)

Gebruikersavatar
npjri
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 jun 2010 17:24
Locatie: Tilburg
Contact

Gebruikersavatar npjri 15 aug 2011 13:08

80 voor de pedalen
1250 voor de fiets
upgrade van 105 naar ultegra van 450 naar 625 (dus 175 erbij ongeveer)
rond de 1500 euro. Kan iets meer zijn kan iets minder.
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie