Nieuwe bike, Idworx?
Heb nu 2,5 jaar een Idworx Mountainrohler. Fiets bevalt prima. Rohloff naaf vind ik een geweldige uitvinding. Heb wel 2 keer een nieuw frame gekregen omdat er een scheur in de lak/las zat. Een Idworx MTB betekent op dit moment automatisch dat je kiest voor een rohloff naaf. Als je hier geen ervaring mee hebt is het denk ik verstandig om een keer een proefrit te maken.
Behalve Idworx maakt ook Santos fietsen met rohloff naaf. Met deze fietsen is ook niks mis. Heb zelf dik een maand geleden een Van Nicholas Zion 29'er met rohloff naaf gekocht. Deze bevalt nog beter als de Idworx. Dit komt vooral doordat het een 29'er is.
Behalve Idworx maakt ook Santos fietsen met rohloff naaf. Met deze fietsen is ook niks mis. Heb zelf dik een maand geleden een Van Nicholas Zion 29'er met rohloff naaf gekocht. Deze bevalt nog beter als de Idworx. Dit komt vooral doordat het een 29'er is.
Bedankt voor jouw snelle reactie. Ik heb staan kijken naar een Mountain Rohler, maar persoonlijk vind ik de huidige voorvork niet mooi. Daarnaast ben ik eigenlijk best verbaasd over het feit dat jij in twee jaar al twee nieuwe frames hebt gekregen. Uiteraard goede service, maar voor een fiets van een kleine 4000 euro verwacht ik niet dat het frame scheurt.
Scheurtjes waren niet heel dramatisch. In beide gevallen heb ik nog maanden op het frame door kunnen fietsen voordat ik een nieuwe kreeg. Dit laatste was in goed overleg met de winkel waar ik de fiets heb gekocht en Idworx.
Om je een idee van de scheurtjes te geven
Eerste keer
Tweede keer
Frames gaan trouwens bij mij eigenlijk altijd binnen 2 jaar stuk. Heb ook nog een Scott Scale en daarvan was het frame binnen 2 jaar ook gescheurd. Gebruik de fietsen naar verhouding wel veel.
Om je een idee van de scheurtjes te geven
Eerste keer
Tweede keer
Frames gaan trouwens bij mij eigenlijk altijd binnen 2 jaar stuk. Heb ook nog een Scott Scale en daarvan was het frame binnen 2 jaar ook gescheurd. Gebruik de fietsen naar verhouding wel veel.
Kom nooit in de Ardennen. Sterker nog, ben er nog nooit gefietst. Fiets vooral in Drenthe waar ik woon en marathons in Duitsland en de Alpen. Ben alles behalve een lompe fietser.
Dan ben ik zeer verbaasd dat een Idworx, die overkomt als een zeer degelijke klasse fiets, tot twee keer toe scheuren vertoond. Als jij aangeeft geen lompe fietser te zijn dan ga ik toch aan de kwaliteit van het materiaal twijfelen. Ik hoop dat ik nog meerdere reacties krijg van andere Idworx bezitters en ben benieuwd wat hun ervaringen zijn. Faxe bedankt voor jouw eerlijke ervaringen met Idworx.
In de winkel waar ik mijn Idworx heb gekocht was ik de eerste met een gescheurd frame. Denk dat de kans op scheuren in de praktijk wel meevalt. Weet niet hoeveel jij van plan bent om te gaan fietsen maar ik fiets rond de 10.000 km per jaar op mijn MTB. Verder wordt de Mountain Rohler vaker in het zwart gekocht. Bij deze kleur zie je dit soort scheuren minder snel.
Mijn Idworx MR krijgt het aardig voor zijn kiezen, van scheuren in het frame is echter geen sprake. Prima fiets, wel wennen in het begin. Kwam van een volgeveerde NRS af en had in het begin het idee op een tractor te fietsen zwaar maar vooral 'anders'. Positief was achteraf dat ik van de gummi achterbrug bij de NRS af was. Wil sowieso geen achtervering meer, biedt voor mij geen toegevoegde waarde, ook niet bij de duurste oplossingen. NRS scheurde overigens wel consequent bij de eerste lasnaad van de staande buis, heb 2x een nieuw frame gehad. Rohloff voldoet maar geeft veel gewicht achteraan. Dat merk je en went niet. Mij bevalt het totaalplaatie op de MR, en wil geen andere meer.faxe schreef:In de winkel waar ik mijn Idworx heb gekocht was ik de eerste met een gescheurd frame. Denk dat de kans op scheuren in de praktijk wel meevalt. Weet niet hoeveel jij van plan bent om te gaan fietsen maar ik fiets rond de 10.000 km per jaar op mijn MTB. Verder wordt de Mountain Rohler vaker in het zwart gekocht. Bij deze kleur zie je dit soort scheuren minder snel.
gr. Marcel
Bedoel je de Magura Menja voorvork die je niet mooi vindt of de German A Kilo voorvork?eriks. schreef:Bedankt voor jouw snelle reactie. Ik heb staan kijken naar een Mountain Rohler, maar persoonlijk vind ik de huidige voorvork niet mooi. Daarnaast ben ik eigenlijk best verbaasd over het feit dat jij in twee jaar al twee nieuwe frames hebt gekregen. Uiteraard goede service, maar voor een fiets van een kleine 4000 euro verwacht ik niet dat het frame scheurt.
Wat betreft de rij eigenschappen van de MR is het goed om te weten dat het een hele stabiele fiets is die niet zenuwachtig stuurt. Als gevolg hiervan is het wel een fiets die lastig de bocht om wil Een ideale fiets dus voor lange rechte bospaden en marathons in Duitsland. Wil je hard over singletracks met heel veel scherpe bochten erin dan is het niet de meest handige fiets.