groepen
.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 21 nov 2011 10:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat bedoelde ik dus... Ik zei ook dat hij "minimum" een 105 aanraadt. Verkooppraatje, misschien wel maar naar mijn gevoel ga je toch wat meer plezier beleven aan een 105 dan aan Sora of Tiagra. Al is het maar bij de verkoop later.eelcoz schreef:Beter aanvoelt en er mooier uitziet dan wat? Dan Tiagra. Juist. En Ultegra voelt weer net iets beter aan en ziet er weer wat mooier uit dan 105. En Dura-Ace.... etc. Zo kun je aan de gang blijven, dus dat is gewoon een verkooppraatje.Dee schreef:Mijn FM raadt momenteel steeds minimum een 105 aan, gewoon omdat die 105 net iets beter aanvoelt en er mooier uitziet.
Cube Aerial - volledige 105 groep
Het enige echt essentiële verschil voor de amateurrijder die niet al teveel fietst (zeg 2/3x per week 50 km) is wat mij betreft de looks. De 105 mist de 'waslijnen' die de Tiagra wel heeft. Daarnaast is het ongetwijfeld allemaal net even wat mooier afgewerkt en werkt het net iets fijner, maar geloof niet dat je dat verschil echt merkt. Mijn vriendin heeft Tiagra en dat vind ik qua shifters bijvoorbeeld echt niet significant onderdoen voor 105.
Je zult altijd een klasse hoger blijven denken. Ik rij nu ook met 105, terwijl al m'n vrienden ed met Ultegra en Dura Ace rijden. Denk weleens: had ik dat ook niet moeten nemen? Maar als ik er puur objectief naar kijk voldoet mijn 105 set meer dan prima! En zou dit ook voor hen het geval zijn geweest. En er blijft wat te wensen over voor een volgende fiets
Je zult altijd een klasse hoger blijven denken. Ik rij nu ook met 105, terwijl al m'n vrienden ed met Ultegra en Dura Ace rijden. Denk weleens: had ik dat ook niet moeten nemen? Maar als ik er puur objectief naar kijk voldoet mijn 105 set meer dan prima! En zou dit ook voor hen het geval zijn geweest. En er blijft wat te wensen over voor een volgende fiets
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11
Giant TCR 1 '11
Ik verwacht wel dat de nieuwe Tiagra groep het goed gaat doen. De nieuwe groep is 10 speed dus dat maakt upgraden naar betere onderdelen (105-Ultegra-Dura Ace) mogelijk.
105 was ook mede populair vanwege de 10 speed upgrade mogelijkheden. Het enige wat jammer blijft zijn de waslijnen maar dat is dan ook het enige minpuntje.
105 was ook mede populair vanwege de 10 speed upgrade mogelijkheden. Het enige wat jammer blijft zijn de waslijnen maar dat is dan ook het enige minpuntje.