Ik wil mijn fiets (SRAM Force) omschakelen naar een compact (50 x 34). Dit gaat aangezien de BCD van mijn cranks 100 mm is. Ook de derailleur is hiervoor geschikt.
Als ik de tandwielen wissel, moet ik dan ook sowieso de ketting en cassette wisselen (ingewerkt op mekaar)? Hoe kan ik eigenlijk zien wanneer tandwielen en/of cassette versleten zijn?
Omschakelen naar compact -> cassette + ketting ook vervangen
BCD van 100mm bestaat niet, misschien bedoel je 110mm. voor de rest hoef je niets te doen. Misschien de ketting 2-4 schakels inkorten. Begin eens met 2, maar nodig zal het meestal niet zijn. Tandwielen vooral cassette, kettingbladen gaan wel 20000km mee, zijn versleten als ze puntig zijn. Er zijn zat items hierover te vinden. gewoon even zoeken.
Ik bedoelde inderdaad 110 mm. Typfoutjeklimmer schreef:BCD van 100mm bestaat niet, misschien bedoel je 110mm. voor de rest hoef je niets te doen. Misschien de ketting 2-4 schakels inkorten. Begin eens met 2, maar nodig zal het meestal niet zijn. Tandwielen vooral cassette, kettingbladen gaan wel 20000km mee, zijn versleten als ze puntig zijn. Er zijn zat items hierover te vinden. gewoon even zoeken.
BMC Roadmachine Three 2021
Orbea Alma m20 2020
Orbea Alma m20 2020