Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Koolhydraat arm ,maar eiwitrijk eten

belgiumman
Forum-lid

belgiumman 17 aug 2011 07:38

om sneller gewicht te verliezen raad men " Koolhydraat arm ,maar eiwitrijk eten " aan.

maar hoe ziet men dit dan? mag men dan niks meer eten van kolydraten? Ik dacht dat deze de brandstof voor de motor waren.............

swoosh
Forum-lid

swoosh 17 aug 2011 13:16

Hier kun je bruikbare informatie vinden over gezond afvallen >>
http://www.sport-en-dieet.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

eelcoz

eelcoz 17 aug 2011 13:22

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 21 nov 2011 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

belgiumman
Forum-lid

belgiumman 17 aug 2011 15:35

eelcoz schreef: Wie raadt dat 'koohydraatarm, maar eiwitrijk eten' trouwens aan?
collega wielertoeristen

rikh.
Forum-lid

rikh. 17 aug 2011 16:37

Geduld, discipline en simpelweg minder (vet, suikers en tussendoortjes) eten gaat erg goed weet ik uit ervaring.
Als je nu een dieet volgt moet je later weer een keer je eetpatroon aanpassen, anders vind je de verloren kg's met rente weer terug.

bmwpower
Forum-lid

Gebruikersavatar bmwpower 17 aug 2011 16:41

rikh. schreef:Geduld, discipline en simpelweg minder (vet, suikers en tussendoortjes) eten gaat erg goed weet ik uit ervaring.
Als je nu een dieet volgt moet je later weer een keer je eetpatroon aanpassen, anders vind je de verloren kg's met rente weer terug.
Helemaal mee eens. Denk dat de gemiddelde Nederlander (westerling) al een hoop kilo's kan kwijtraken door gewoon een beetje op te letten en wat meer te bewegen.
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

rikh.
Forum-lid

rikh. 17 aug 2011 16:49

O ja, veel beweging niet te vergeten.
Maar belgiumman is gelukkig al volop aan het fietsen, dus dat komt goed.

pierre92
Forum-lid

pierre92 17 aug 2011 20:07

Wielrenners hebben geen baat bij een hoog-eiwit/laag koolhydraat dieet. (En eigenlijk niemand).

Wil je afvallen? http://www.voedingscentrum.nl/nl/schijf ... chijf.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Eet alleen uit de daar genoemde voedselgroepen, beweeg veel. Mocht het dan niet lukken....nouja, dan weet ik het ook niet meer!

Weet je waarom je het beter op deze manier kunt doen? Dit kun je de rest van je leven volhouden, al die andere dieten met rare voedingsmiddelen en gewoonten niet.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

bmjw
Forum-lid

bmjw 18 aug 2011 11:02

Klinkt als Atkins dieet.
Atkins is niet oud geworden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 aug 2011 11:11

Atkins inderdaad, en daarna oude wijn in nieuwe zakken met Dr. Frank. Ik dacht dat die hype inmiddels wel over was?

Elk dieet is gebaseerd op hetzelfde principe: minder calorieën innemen en dat is tevens de verklaring waarom vrijwel ieder dieet korte tijd een hype is.

Voor de Marmotte ben ik zo'n 8 KG kwijtgeraakt met het oersimpele "3 gezonde maaltijden per dag en verder niks dieet". Succes gegarandeerd, gratis te gebruiken, geen dure kookboeken of shakes voor nodig. Het enige wat je nodig hebt is een gezonde dosis discipline.

giantpeloton
Forum-lid

giantpeloton 18 aug 2011 14:18

havana schreef:Atkins inderdaad, en daarna oude wijn in nieuwe zakken met Dr. Frank. Ik dacht dat die hype inmiddels wel over was?

Elk dieet is gebaseerd op hetzelfde principe: minder calorieën innemen en dat is tevens de verklaring waarom vrijwel ieder dieet korte tijd een hype is.

Voor de Marmotte ben ik zo'n 8 KG kwijtgeraakt met het oersimpele "3 gezonde maaltijden per dag en verder niks dieet". Succes gegarandeerd, gratis te gebruiken, geen dure kookboeken of shakes voor nodig. Het enige wat je nodig hebt is een gezonde dosis discipline.
Op basis van Rust, Reinheid en Regelmaat ben ik ook heel veel kilo's kwijt geraakt. Dus voldoende slapen, daardoor veeeel minder snoepen omdat ik geen behoefte had aan suikers. Gelukkig drink ik mijn koffie zwart, heb niets met alcohol en kan zonder frisdrank bestaan. Daarnaast minder buiten de deur eten, geen lunch halen, etc.

Vorig jaar weer begonnen met fietsen, eetpatroon nog wat aangepast - magere melk :( , becel ipv roomboter :(( en de kilo's gaan er nog steeds vanaf. Let wel dat is zonder dieet en alleen aanpassen van patronen. Dat is, zoals hier ook al gemeld, de enige manier om duurzaam van je kilo's af te komen.

eelcoz

eelcoz 18 aug 2011 14:20

.

Plaats reactie