Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized Roubaix Comp Ultegra 2012

polly
Forum-lid

polly 18 aug 2011 23:12

Ik heb een Roubaix comp 2011 (105 triple). Inderdaad niet licht, maar heel comfortabel en stabiel. Heb er Vlaamse klassieker (Roubaix, Oudenaerden, Roubaix), kasseien en 185 km en Elfstedentocht 235 km meegereden. Wielen nu na 4500 km nog kaarsrecht en prima. In de vakantie oa de Alpe gereden en fietste redelijk wat racemodellen voorbij.(Voor ons toerfietsers maakt een kilo meer of minder echt niet uit) Door de meer rechtop positie vind ik het lekkerder klimmen. Afdalen alleen maar gevoel van controle. Hoogste snelheid 69 en had nog sneller gekund als de auto's niet in de weg hadden gezeten. Op de site van Tour staat ergens een vergelijking tussen de Cannondale synapse, de Roubaix en de Scott CR1. Scott het lichst, Cannondale nog meest racy en Roubaix comfortabelst.
Fietsen,schaatsen en skeeleren. Als je maar buiten bent.

swoosh
Forum-lid

swoosh 19 aug 2011 03:21

Heb je de Roubaix wel eens gezien in de grootste maat? (TS is 1,97m)
Dan ben je volgens mij snel genezen.

Hoe kan een ontwerper zo dom zijn denk ik dan. Het ziet er werkelijk niet uit.
Een designer /ontwerper kijkt vooral naar verhoudingen. Althans dat dacht ik.
Alleen als je paddestoelen rookt kun je de Roubaix mooi vinden in een grote maat.
Afbeelding

bontempi
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi 19 aug 2011 19:10

swoosh schreef:Heb je de Roubaix wel eens gezien in de grootste maat? (TS is 1,97m)
Dan ben je volgens mij snel genezen.

Hoe kan een ontwerper zo dom zijn denk ik dan. Het ziet er werkelijk niet uit.
Een designer /ontwerper kijkt vooral naar verhoudingen. Althans dat dacht ik.
Alleen als je paddestoelen rookt kun je de Roubaix mooi vinden in een grote maat.
Dat is vooral wat jij vindt. Roubaix is waarschijnlijk niet de mooiste, wel de comfortabelste. TS zal een 61er moeten hebben, die is redelijk groot. Heb zelf een 58er en daar kloppen de verhoudingen prima. Zeker met hoge velgen ziet het er prima uit.

r21
Forum-lid

r21 19 aug 2011 20:48

Fiets in 61cm gezien en het ziet er echt niet uit! Die voorbouw is wel zo hoog... Nee, ben voor een racer gegaan, in mijn maat is een racer bijna net zo hoog/helemaal zo hoog als een comfortbike. Met mijn lengte en afmetingen is een racer absoluut geen probleem voor mij gebleken. Heb een Scott FOIL r2 gekocht.

Plaats reactie