Het grote woon-werk topic
Mijn woon-werk verkeer met de fiets, 2 x 20km, doe ik het laatste jaar wel vaker, nu bijna altijd als het droog is. Maar eens de eerste foto's:
Mijn negatieve wekker: na amper 2km, 750m (in lengte) bij 10% wakker worden...
Alternatieven zijn de Oude Huls of de Eyserbosweg bij gelijkblijvende kilometers... Meestal niet dus.
Uitzicht naar links (zelfde plek) is mooier. Wordt vervolgd.
Mijn negatieve wekker: na amper 2km, 750m (in lengte) bij 10% wakker worden...
Alternatieven zijn de Oude Huls of de Eyserbosweg bij gelijkblijvende kilometers... Meestal niet dus.
Uitzicht naar links (zelfde plek) is mooier. Wordt vervolgd.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ben benieuwd naar het vervolg, ziet er boeiend uit.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Amper geschreven reeds spijt, hoe kun je woon-werk door de oostelijke mijnstreek fotogeniek documenteren....depoldertoerist schreef:Ben benieuwd naar het vervolg, ziet er boeiend uit.
Toch vandaag nog eens geprobeerd:
Na de beklimming (hierboven), op duits grondgebied, voordat je Vlengendaal/Bocholtz weer binnenvalt, uitzicht op de duitse windmolens
Passage van startplaats Limburgs Mooiste, 51 van de 52 weken... rust
Een van de sluiproute's naar LM, hier 2 nederlands gewiek's
Fietsenstalling op het werk, na vandaag wellicht niet meer...
Terug is mooie plekjes best zoeken, hier ergens tussen SnowWorld, Mondo Verde en Gaiapark in. Geen entreeprijs hier
Grasmaaiers onderweg die niet eens naar benzine stinken (maar naar str#$%).. helaas de windmolens op de achtergrond niet zichtbaar
Grappigste grensovergang van de Mijnstreek? Pannesheide, 20m verder is weer Duitsland
Korte duitse kasseienstrook onderweg. 2e Sluiproute voor LM! Je bent hier amper 150m van de startplaats vandaan. Weet niemand...
In WOII ging deze passage moeilijker: Westwall, andere zeggen Siegfriedlinie
We duiken nu tussen de duitse molens van het verre begin
EEN ervan is uniek & gratis attractie, uitzichtplatform op 63m hoogte! Gratis aanmelden hier. Of op gepubliceerde tijdstippen voorbijfietsen. Wel schoenen meenemen, wenteltrap!
Edit1: spelfoutjes
- KogaKimera
- Forum-lid
Morgenochtend om 04.45 uur in het donker naar Breda. Ik hoop dat m'n lampje het goed doet (en dat het droog blijft natuurlijk )
Koga Kimera alloy ultegra 2011
- robbebopper
- Forum-lid HC
Kauwvot, mooie reportage hoor. Misschien helpt het 's morgens (als je de eerste klim maakt), als je weet dat er velen hier jaloers zullen zijn op zo'n woon-werkrit.
Ik ga morgen ook weer beginnen met werken (basisonderwijs). Eerst een vergadering, en daarna wat rommelen in de klas, om het e.e.a. klaar te leggen voor maandag.
Voor het eerst zonder de mogelijkheid, om bij slecht weer gebruik te maken van een lift van een collega (die helaas voor mij, maar fijn voor hem gestopt is). Betekent dat ik het komende jaar alle werkdagen zal fietsen. Ik heb geen auto, openbaar vervoer is er niet, dus geen escape meer.
Voordeel: Ik hoef 's morgens bij slecht weer niet meer te twijfelen.
Ik ga morgen ook weer beginnen met werken (basisonderwijs). Eerst een vergadering, en daarna wat rommelen in de klas, om het e.e.a. klaar te leggen voor maandag.
Voor het eerst zonder de mogelijkheid, om bij slecht weer gebruik te maken van een lift van een collega (die helaas voor mij, maar fijn voor hem gestopt is). Betekent dat ik het komende jaar alle werkdagen zal fietsen. Ik heb geen auto, openbaar vervoer is er niet, dus geen escape meer.
Voordeel: Ik hoef 's morgens bij slecht weer niet meer te twijfelen.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Je lampje kan niet tegen water?KogaKimera schreef:Morgenochtend om 04.45 uur in het donker naar Breda. Ik hoop dat m'n lampje het goed doet (en dat het droog blijft natuurlijk )
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Na blessureleed (rugklachten na val en vertillen) gaat het langzaam beter.
maandag: Utrecht - huis (Amsterdam): stoempen langs het kanaal
Dinsdag: Delft - huis langs de Vliet en Ringvaart, laagvliegen met strakke rugwind (67km en 34.0/u deur - deur)
Woensdag: A'dam - Hoofddorp vv, rustig aangedaan
Donderdag: Utrecht - huis, wind schuin tegen, ging niet echt lekker, blijkbaar nog moeheid in de benen, wel nét de buien gemist
nog een dikke week tot de Criq. Ben benieuwd...
maandag: Utrecht - huis (Amsterdam): stoempen langs het kanaal
Dinsdag: Delft - huis langs de Vliet en Ringvaart, laagvliegen met strakke rugwind (67km en 34.0/u deur - deur)
Woensdag: A'dam - Hoofddorp vv, rustig aangedaan
Donderdag: Utrecht - huis, wind schuin tegen, ging niet echt lekker, blijkbaar nog moeheid in de benen, wel nét de buien gemist
nog een dikke week tot de Criq. Ben benieuwd...
- mispoes-ext
- Forum-lid
Ik ben laatst verhuisd waardoor m'n woon-werk kilometers nu opgelopen zijn tot 45 km enkele reis (was 30).
Woensdag draaide de wind in de loop vd dag waardoor ik 'm zowel heen als terug tegen had. Vanochtend weer wind tegen, wat de score deze week op 135 km wind tegen en 0 km wind mee brengt.
En vanochtend ook een soort van hongerklop; ik ben weer lekker bezig
Woensdag draaide de wind in de loop vd dag waardoor ik 'm zowel heen als terug tegen had. Vanochtend weer wind tegen, wat de score deze week op 135 km wind tegen en 0 km wind mee brengt.
En vanochtend ook een soort van hongerklop; ik ben weer lekker bezig
http://www.sjaspatat.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Dat is nog eens positief denkenrobbebopper schreef:Voordeel: Ik hoef 's morgens bij slecht weer niet meer te twijfelen.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Thx, er bestaan mooiere manieren van wakker worden... Maar van de andere kant, een event. kater verdwijnt als sneeuw voor de "Sneeuwberg"...!robbebopper schreef:Kauwvot, mooie reportage hoor. Misschien helpt het 's morgens (als je de eerste klim maakt), als je weet dat er velen hier jaloers zullen zijn op zo'n woon-werkrit.
Wow, succes! Denk er zelf serieus over na nog een cycle-cross frame op te bouwen, (2x22 min. auto of 2x40 min. fiets scheelt niets) raceachtige geometrie waar tenminste spatborden onder passen...robbebopper schreef:Betekent dat ik het komende jaar alle werkdagen zal fietsen
- KogaKimera
- Forum-lid
Nee, die is van suiker gemaaktdepoldertoerist schreef:Je lampje kan niet tegen water?KogaKimera schreef:Morgenochtend om 04.45 uur in het donker naar Breda. Ik hoop dat m'n lampje het goed doet (en dat het droog blijft natuurlijk )
En op een paar auto's en een enkele krantenbezorger na, is dat toch heerlijk rustig fietsen zo vroeg in de ochtend
Koga Kimera alloy ultegra 2011