Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke fiets: Focus/Kuota of toch Pinarello

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 19 aug 2011 17:22

ponsteen schreef:In de categorie volledig subjectieve tips: voor mij zou het de Focus worden. Met name het frame vind ik bijzonder mooi gevormd. Maar ik begrijp het als je voor een rasitaliaan zou kiezen. Qua exclusiviteit hebben de Kuota en Focus natuurlijk een streepje voor; de Pina's zijn in deze prijsklasse bijzonder goed vertegenwoordigd in het straatbeeld.
Dat zou voor mij precies de reden zijn om nooit een Pinarello te kopen (of een Cervelo). Ik ben al jaren stiekem verliefd op de Rosa, maar hou het nog maar even bij mijn Colnago Dream uit 2003...

@litespeed: ongesteld?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

swoosh
Forum-lid

swoosh 19 aug 2011 18:31

vinylly32 schreef:@ flores: ik ben inderdaad geen beginner,

@ havana: dan heb ik ze naast elkaar gelegd, en dan? Op dit gebied ben ik een leek. Ik was altijd van mening dat elk frame past wanneer je de afmontage goed afstelt etc.

@ Daniel: Thanks! Ik werd bij mijn FM warm gemaakt voor specialized, maar ben meer van van rechte buizen, dus deze viel af, al zal het een prima frame zijn. Als ik de specs zie loop ik toch warm,

Wat betreft de andere opties staat SRam nog op mijn lijstje. Is deze qua duurzaamheid gelijk aan Campa?

Ik heb er even uitgelicht wat ik van belang acht en zie het volgende:
Je bent geen beginner maar kiest wel een nieuwe fiets hoe de gemiddelde beginner dat doet. Op specs/kleur/looks

Definieer eerst eens wat voor soort fiets het beste bij je past.
Zowel kwa doel als ook bij jouw specifieke anatomie. Kijk naar de geometrie en gewenst comfort en handling, etc..
Als je de verschillen niet echt weet moet je daar tijd voor maken, investeren in dat geeft je een betere basis voor een goede keuze en tevredenheid dan "zo maar" op zoek gaan. Je kunt je nooit 100% indekken dat je nieuwe fiets toch beneden verwachting blijkt te zijn maar je kan dat wel beperken. Als je die blauwdruk hebt kun je pas echt op zoek gaan naar een fiets die aan dat profiel voldoet.
Laatst gewijzigd door swoosh op 19 aug 2011 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 19 aug 2011 18:33

53x11 schreef:@litespeed: ongesteld?
Hoezo? Je windt er geen doekjes om. Ik heb echter geen interesse. Sorry, zo kort voor het weekend. Sterkte.

Overigens, jammer dat deze opmerking van je straks door Daniel verwijderd gaat worden. Of doet hij dat alleen met aanstootgevende opmerkingen, die wel enige inhoud hadden, aan zijn eigen adres...?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2011 20:26

Huh????
Less is bore

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 19 aug 2011 20:31

Yep, ongesteld! :-)
baanfiets kopen?

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2011 20:32

Volgens mij verloopt deze discussie heel netjes en is er gewoon geargumenteerd met feiten/persoonlijke veronderstellingen. Zowel van LS kant als mijn kant veel verkeerd woord IMHO. Snap dus deze rare wending totaal niet :S
Less is bore

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 19 aug 2011 20:40

Ik refereer uiteraard op de wat chagrijnige responsen van litespeed op Daniël zijn berichten. Zal wel een persoonlijke vete zijn boeit me ook niet eigenlijk. Aanstootgevend zou ik mijn mini plaagstootje niet willen noemen. 't Is vrijdagavond, drink een biertje zou ik zeggen. Ga ik ook doen.

Vrede op aarde en kusjes voor allemaal
baanfiets kopen?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 19 aug 2011 20:58

Na een glaasje Cava ben ik ook vrolijk, en laat de stekeligheden maar. Ook ik kan beamen dat de Pinarello comfortabel aanvoelt. Dat is wat ik bedoelde met "goed passende jas". Mijn R3 stuurt echter als een mes, en ik vermoed dat de SL3 dit ook doet. Ik ben dan ook wel benieuwd waarom Daniel daar niet aan kon wennen.
Back on topic: ik heb toen ik mijn R3 kocht een Kuota KOM overwogen vanwege de uitstraling en performance (ik heb mijn oude KUOTA KISS altijd met veel plezier bereden, hoewel die de bocht uit zeilde), en het blijft voor mij een mooi merk. De doorslag voor mij gaf vooral het comfort van de R3, de KOM zou veel harder aanvoelen.
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 19 aug 2011 21:13

Loos: rij met een dogma over een slechte klinkerweg en daarna met de sl3. Je zult zonder twijfel het verschil voelen. Dat harde vind ik persoonlijk niet fijn. Verder stuurt de sl3 idd messcherp; soms erg fijn, soms te zenuwachtig. Om het verschil uit te drukken, hoe moeilijk dat ook is: op de sl3 kan ik met grootste moeite met losse handen rijden en een reep open maken en opeten. Bij dogma voel ik mij dan zo zeker dat il tijd en rust heb voor een 3-gangendiner. Die nervositeit en hardheid maken voor MIJ de sl3 niet fijn.
Less is bore

vinylly32
Forum-lid

vinylly32 19 aug 2011 23:40

@ swoosh: het gebruik van mijn fiets is voor een fanatieke creatieveling (7000-8000km per jaar), doe geen wedstrijden, ben 190cm en 74kg. Ik hou hard rijden vlak maar vind klimmen ook geweldig dus de fiets moet eigenlijk op elk terrein fijn aanvoelen (behalve het bos 8-) ).
Wat betreft de manier waarop ik mij orienteer: Je kan het inderdaad doen zoals jij het aan geeft, eerst naar mijn lichaamsbouw kijken en dan het geschikte frame uitzoeken, maar wellicht kom ik dan op fietsen uit met een geschikte geometrie (op papier) maar die mij niet kan bekoren (bijvoorbeeld Cannondale/Cube/Specialized/Giant, dan heb ik het alleen over de looks). Ik draai het liever andersom, ik ga eerst een selectie maken van de fietsen die ik wel mooi vind en ga dan op basis van mijn lichaamsbouw bepalen welke het meest geschikt is. Zo hoop ik op een fiets uit te komen die ik mooi vindt en mij tegemoet komt in geometrische waarden (als dit uberhaupt correct nederlands is :D).

Mijn vriendin heb ik in de kroeg ook op uiterluik beoordeeld en na enkele weken kwamen we er achter dat we ook nog bij elkaar passen ;), zo zie ik het ook met het uitzoeken van mijn fiets! :D

Maar de boodschap is me wel duidelijk, ik moet me meer in de afmetingen van het frame verdiepen, des te meer plezier ga ik er mee hebben.

SuperBull
Forum-lid

Gebruikersavatar SuperBull 20 aug 2011 01:08

Jeetje 6000,- euries dan is dit toch zeker meer voor de wedstrijdrijder bedoeld of uit de hand gelopen hobby. ok ziet er top uit maar voor mij way boven de budget

Mvg. Peter

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 20 aug 2011 07:09

SuperBull schreef:Jeetje 6000,- euries dan is dit toch zeker meer voor de wedstrijdrijder bedoeld of uit de hand gelopen hobby. ok ziet er top uit maar voor mij way boven de budget

Mvg. Peter

en dan nog niet weten welke geometrie bij je past...................

Plaats reactie