Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

betrokkenheid bij de markt?

collina
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 mei 2011 00:02

collina 09 mei 2011 00:20

@amclassicfan, graag zou ik de volgende keer zelf willen beslissen of ik mezelf bekend maak, heel makkelijk via een pm aan mij persoonlijk te vragen...maar dat klopt inderdaad, het is ook helemaal geen geheim dat ik het ben...typisch dat ook niemand ernaar vroeg..

ik heb het topic gestart omdat wij dit erg interessant en leerzaam vinden.

@Daniel1975, ik zie ik erg vaak bij vele onderwerpen die worden gestart, vaak al na de 3e of 4e reactie een winkelnaam, url van een website, of iets dergelijks verschijnen....vandaar.

Laatst stond ik als technische hulp bij een grote tourtocht en heb daar zo'n 100 fietsen door mijn handen laten gaan, daar ontstond mijn interesse in het gestarte topic omdat er ik er 2 diverse stromingen hielp.
1) enorm oude en vaak erg gevaarlijke fietsen waarbij de problemen zo groot waren dat ik ze niet ff snel kon helpen.
2) vrij nieuwe fietsen gekocht via internet sites waarbij de shifters niet vast zaken waarbij het schakel werktuig niet liep..afijn duidelijke factoren.

en natuurlijk vraag ik mezelf af waarbij ik kan verbeteren...dit is een ideale en leerzame manier.
ik stel me vele vragen en dit was er 1 van.

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 09 mei 2011 00:28

@Dalla/Allaplaya/Collina

Je mag best anoniem blijven, maar jezelf als fietsenmaker niet bekend maken én onder meerdere accounts posten wordt over het algemeen niet gezien als netjes. Dan is de vraag terecht wie je bent en waarom je je hier op het forum bevindt.
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 09 mei 2011 09:57

Om een duit in het zakje te doen. Als ik hier lees dat a) de FM alleen nog maar kan verdienen aan uurtjes dus reparaties etc. en b) dat een aantal hun fiets niet naar omliggende FM's ter reparatie/service aan durven te bieden klinkt dit toch wel als een gemiste kans.
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39578
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mei 2011 10:32

dieseltje schreef: dat een aantal hun fiets niet naar omliggende FM's ter reparatie/service aan durven te bieden klinkt dit toch wel als een gemiste kans.


Dat vond ik trouwens in een aantal gevallen onzin...
Als je je fiets zelfs al niet meer bij adressen als Plieger achter durft te laten?
Less is bore

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 mei 2011 10:56

collina schreef:@amclassicfan, graag zou ik de volgende keer zelf willen beslissen of ik mezelf bekend maak, heel makkelijk via een pm aan mij persoonlijk te vragen...maar dat klopt inderdaad, het is ook helemaal geen geheim dat ik het ben...typisch dat ook niemand ernaar vroeg..


Met het 'dalla' account is ook niet heel duidelijk dat je een eigen zaak hebt, dat weten een aantal personen, maar de meeste forumleden niet. Met dat account ben je al eens over de schreef gegaan wat betreft het laten vallen van de naam van je winkel en dergelijke. Ik vraag me nu af waar de vorige 20 posts met bovenstaande account over zijn gegaan. Het is niet voor niets verboden om er meerdere accounts op na te houden.

Buiten het gedoe met de accounts om vind ik dit nogal een zielig topic. Ik zie hier de plaatselijk FM in een X5 rijden, dus ondanks dat er het nodige op internet gekocht wordt kan hij er nog prima van leven.
Ik post nog al eens de url's van goedkope winkels, blijf ik ook gewoon mee door gaan. Dan pas kan iedereen voor zichzelf de afweging maken tussen, prijs-service-gemak, enz.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 09 mei 2011 11:11

haha, best zielig dit
ik had al vanaf het begin de indruk dat het een huilende fietsenmaker was

ik ben het in ieder geval helemaal niet mee eens dat dit forum een doorgeefluik is
ik heb hier al vele nuttige tips en adviezen gelezen en ontvangen over zeer uiteenlopende aspecten

eelcoz

eelcoz 09 mei 2011 12:44

Ik geloof het verder wel met dit topic. Wat een zielige vertoning van de TS. Mensen met meerdere accounts vind ik treurige types.

Verder eens met de 2e alinea van Amclassic-fan. Een fiets kopen is toch geen liefdadigheidswerk, als een FM niet genoeg verdient omdat iedereen op internet koopt, moet ie het anders aanpakken of een andere branche zoeken.

Gebruikersavatar
roos69
Forum-lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:43

Gebruikersavatar roos69 09 mei 2011 13:41

Volgens mij wordt er trouwens op dit forum vaak genoeg gevraagd naar een goed FM in de buurt van (.....).
En ook wordt er regelmatig aangegeven dat als je zelf niet zo handig bent met sleutelen dat het wellicht handiger is om een fiets bij de FM te kopen ipv op internet.
Of mensen die zelf aangeven dat ze liever bij de FM kopen vanwege garantie / onderhoud enz.

Als je als FM de wat meer 'gevorderden' niet in je winkel krijgt, dan is daar vast een reden voor.
Maar dat geldt echt niet alleen voor de fietsbranche. Zo zijn er echt wel meer hoor.
Witgoed/bruingoed is ook een goed bijvoorbeeld.

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 mei 2011 14:03

De TS heeft het duidelijk niet begrepen. Los van het gedoe met accounts (wat voor zeer slechte PR zorgt) is het niet aan de aanbieder maar aan de klant om te kiezen waar hij zijn zaken doet:

Ik ga mezelf maar eens herhalen.
Corniel schreef:(..)

Meer algemeen: de detailhandel zoals wij die kennen heeft denk ik zijn langste tijd (in de huidige vorm) gehad. Een fysieke winkel/showroom hebben heeft zeker nog toegevoegde waarde, ook in de toekomst, maar de moderne consument wil ook kunnen bestellen via een webshop. Slimme FM's spelen daarop in.
En domme FM's gaan failliet...

Als je FM (met een serieuze race-afdeling) bent heden ten dage moet je gewoon zorgen dat je naast je winkel ook een webshop hebt, dat je bedreven bent met Shimano, Campa en met Sram. En uiteraard dat je een breed scala aan producten kan aanbieden van diverse aanbieders. Anders kan je je race-afdeling beter opdoeken...

Plaats reactie