Ervaringen CO2 pomp
Omdat ik dit gezien heb:
en dit:
Zou ik graag jullie ervaringen willen weten t.a.v zo'n CO2 pomp van Taxc en Pro. Zie bijvoorbeeld bij Taxc dat de pomp een bescherming bied om het patroon.
Kortom ben benieuwd naar jullie ervaringen van beide merken (of eventueel ervaring met een ander merk).
De reden dat ik voor deze optie wil gaan is dat ik dan de spullen 'voor onderweg' (binnenband,bandenlichters en CO2 pomp + patroon) wil opslaan in de bidon. En niet meer achter in de m'n shirt (rij zonder tasje op de fiets, vind ik namelijk niet staan. Sorry).
Alvast bedankt voor jullie advies!
en dit:
Zou ik graag jullie ervaringen willen weten t.a.v zo'n CO2 pomp van Taxc en Pro. Zie bijvoorbeeld bij Taxc dat de pomp een bescherming bied om het patroon.
Kortom ben benieuwd naar jullie ervaringen van beide merken (of eventueel ervaring met een ander merk).
De reden dat ik voor deze optie wil gaan is dat ik dan de spullen 'voor onderweg' (binnenband,bandenlichters en CO2 pomp + patroon) wil opslaan in de bidon. En niet meer achter in de m'n shirt (rij zonder tasje op de fiets, vind ik namelijk niet staan. Sorry).
Alvast bedankt voor jullie advies!
-
- Forum-lid HC
Ik heb het CO2 pompje van BBB, werkt perfect. Je kunt met het kraantje goed doseren. Bescherming om patroon is tegen bevriezing, maar heb je niet echt nodig, scheelt weer ruimte in je bidon.Op de foto zie ik dat het pompje van Pro niet zo makkelijk te doseren is, zou dus niet mijn keus zijn. De bandenlichters van Pro zien er wel weer beter uit dan die van Tacx. Koop de spullen los dan kun je de verschillende materialen mixen tot voor jou de beste samenstelling.
Heb de Pro-set. Gebruik de bidon niet want prefereer een zadeltasje.
Voor het patroon heb ik dit ad €1,40 bij Rose gekocht:
Neemt geen ruimte in.
De patronen heb ik nog niet hoeven gebruiken Geen ervaringsdeskundige dus. En dat wil ik graag zo houden.
Voor het patroon heb ik dit ad €1,40 bij Rose gekocht:
Neemt geen ruimte in.
De patronen heb ik nog niet hoeven gebruiken Geen ervaringsdeskundige dus. En dat wil ik graag zo houden.
En toch zou ik thuis eens een keer 1 patroon opofferen om de feel te krijgen van het oppompen met een CO2 patroon. Je wilt toch niet in the middle of nowhere er achter komen dat je eerst een halve patroon inhoud verliest vanwege je onervarenheid met CO2 patronen. En geloof me, er zit veel druk achter zo'n patroon dus veel verliezen is snel gebeurd.farelli schreef:De patronen heb ik nog niet hoeven gebruiken Geen ervaringsdeskundige dus. En dat wil ik graag zo houden.
Verder vind ik het ideaal. Ik heb tevens een zeer klein mini pompje bij waarmee ik de band eventueel eerst vul tot op het moment dat er te veel weerstand komt en dan gaat de CO2 erop.
Just my two cents.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Je hebt natuurlijk gewoon gelijk.
Overigens heb ik het pompje met patroon in mij zak en een reservepatroon in mijn zadeltasje. Daardoor heb ik het idee dat ik er wel uitkom.
Maar je blijft gelijk hebben.
Overigens heb ik het pompje met patroon in mij zak en een reservepatroon in mijn zadeltasje. Daardoor heb ik het idee dat ik er wel uitkom.
Maar je blijft gelijk hebben.
Ik heb al een aantal jaren de SKS airchamp pro, daarbij heb ik net als zorroi ook een klein minipompje bij. Ik ben hier heel tevreden over, laatst voor de zekerheid een keer een nieuw rubbertje erin gestoken. Het blijven wel spullen die noodzakelijk zijn maar die je eigenlijk liever ongebruikt laat.
Zeker thuis een (paar) keer oefenen, voorkom een een genante vertoning mee zoals ik die zelf eens had. Ik reed met mijn vader en een paar maatjes een rondje en mijn vader reed lek. Binnenbandje verwisselen en hij wilde gaan pompen met zijn handpompje. Ik zeg tegen mijn vader, daar heb je tegenwoordig hele handige dingen voor, en haalde mijn CO2 patroon tevoorschijn. Ik schroef hem op het ventiel en draai het kraantje open. Maar in plaats van dat de CO2 in de binnenband kwam, spoot alles er binnen drie seconden naast! Ik een blaar op mijn vinger van de vrieskou, een leeg patroon en een verschrompeld ego.
Mijn vader die al die tijd nog niks gezegd had, haalde zijn schouders op, duwde mij opzij en begon met pompen.
Mijn vader die al die tijd nog niks gezegd had, haalde zijn schouders op, duwde mij opzij en begon met pompen.
'I have too many bikes', said no cyclist ever.
Als bescherming voor bevriezing van je handen.
Knip je thuis een oude biba in stukken en schuif die over de Co2 patroon [en]
Kijk hier voor de Co2 cilinders €0,75
http://www.vaneycksports.com/index.php? ... on&idp=317" onclick="window.open(this.href);return false;
Knip je thuis een oude biba in stukken en schuif die over de Co2 patroon [en]
Kijk hier voor de Co2 cilinders €0,75
http://www.vaneycksports.com/index.php? ... on&idp=317" onclick="window.open(this.href);return false;
Na aanleiding van een ander topic over CO2 pompjes heb ik besloten om te kiezen voor de Lezyne http://www.youtube.com/watch?v=vf1EbnFGBh4" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er goed uit als je kijkt naar het materiaal wat men gebruikt, de bescherming om het patroon en de werkwijze van de pomp.
Nu nog kijken wie hem in de buurt van Gorinchem kan leveren.
Een goed weekend!
Ziet er goed uit als je kijkt naar het materiaal wat men gebruikt, de bescherming om het patroon en de werkwijze van de pomp.
Nu nog kijken wie hem in de buurt van Gorinchem kan leveren.
Een goed weekend!
Ik heb deze
super makkelijk en super licht. je moet zeker wel een keertje oefenen thuis. Ik heb om het patroon geen bescherming oid zitten, gewoon de fietshandschoenen aandoen dan wordt je hand ook niet koud.
super makkelijk en super licht. je moet zeker wel een keertje oefenen thuis. Ik heb om het patroon geen bescherming oid zitten, gewoon de fietshandschoenen aandoen dan wordt je hand ook niet koud.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."