Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 20 aug 2011 21:09

Vandaag eerst een ochtendje gewerkt. Daarna op de fiets gesprongen voor een goede 100 km in de omgeving Nijmegen-Groesbeek. Het nodige klimwerk dus.
Na eerst een paar uur bezig te zijn geweest zijn de benen toch niet zo heel fris meer. De laatste 20 km gingen niet zo soepel meer en de Oude holleweg was een klein drama op t eind;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

rikh.
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 19 mar 2011 20:45
Locatie: Durkum

rikh. 20 aug 2011 21:12

Vanavond op de fiets gestapt met het voornemen om twee rondjes Montferland te gaan fietsen, maar na één rondje en de tweede keer de molenbult in Zeddam vond ik het geklim eigenlijk wel genoeg en ben ik via Azewijn, Netterden, Genderingen, Sinderen en Gaanderen weer naar Doetinchem gefietst.
Uiteindelijk 62 km gefietst, de benen waren na de spinninginspanning van afgelopen donderdagavond en het tuinieren van vanmiddag blijkbaar niet helemaal in staat om nog meer bergop te fietsen.

Gebruikersavatar
kauwvot
Forum-lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 19 okt 2009 23:48

Gebruikersavatar kauwvot 20 aug 2011 21:16

Nette afstand Ingmar elke keer weer.. petje af...

Zelf heb ik me pas tegen 15:30 op weten te rapen om vandaag nog te fietsen... 't was op z'n warmst maar ik hou van warmte...

Afbeelding


Afbeelding
Bij Ulvend/Noorbeek de Voerstreek in... Moet zeggen de mooiste streek om te fietsen, rustig, praktisch geen tegenliggers, top


Afbeelding
Populairste Reunie-band in Belgie, gezien op Pinkpop 1984 BTW, maar ze spelen vandaag de dag werkelijk in elk dorp in Belgie...


Afbeelding
De Rotterdamse forumrijders reden onder deze brug in Aubel, ik prefereer erboven


Afbeelding
Bijna weer thuis als ik dit zie, de "puist" van Hombourg


Afbeelding
Thuis in het late zonnetje, en ik ben consequent... 'o)

Martijn-HK
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jun 2011 13:18

Martijn-HK 20 aug 2011 22:27

Laatst 86km gefietst door de Flevopolder en een stukje Gelderland.
Bianchi Sempre Ultegra Giro d'Italia

Peter94
Forum-lid
Berichten: 294
Lid geworden op: 12 apr 2011 23:01

Peter94 20 aug 2011 22:39

Vandaag de Reichswald Posbanktour (180 km) gereden met heen en terug rijden in totaal 200 km.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 20 aug 2011 23:13

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: @ Raasie::::: toch niet gewandeld op de oude holle ???????????????
cornelli racing cycles Uden

Gebruikersavatar
carel
Forum-lid
Berichten: 455
Lid geworden op: 06 apr 2010 01:33
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar carel 20 aug 2011 23:43

Omdat zoonlief in de zomermaanden wedstrijden zwemt in buitenwater en het vandaag mooi weer zou zijn, had ik hem beloofd te komen kijken in Middelburg. Een tochtje van circa 110km volgens de routeplanner. Voor wat dat waard is want de Fietsersbond heeft twee van die tools. Een met de bekende knooppuntnummers en de ander inclusief overige wegen. Helaas, die is nog niet bruikbaar in Brabant en Zeeland. Dan maar op goed geluk en de reeds bekende routes op naar Middelburg. Om 09:15 vertrokken richting Hoogerheide via de fietsdorpen Sprundel en St. Willebrord. Vanaf Hoogerheide het fietspad langs de Oude Rijksweg gevolgd tot Goes. Dat was tenminste de bedoeling. De ANWB bewegwijzering stuurde mij echter door andere dorpen en na een hoop gezigzag eindelijk in Goes aangeland. De route van Goes naar Middelburg had ik puntsgewijs op papier gezet dus dat kon niet fout gaan. Hoewel het KNMI aangaf dat er zuid-oostenwind (schuin in de rug dus) zou zijn, heb ik het hele stuk de Brabantse en Zeeuwsewind op kop gehad. Het kan toch aardig waaien daar op dat open land. Na een stevig tocht in Middelburg aangekomen en een paar uur naar de zwemwedstrijd gekeken want daar ging ik uiteindelijk voor naar het Zeeuwse. Aanvankelijk zou ik met met auto mee terug gaan naar Breda, maar besloot toch om ook de terugtocht per fiets te doen. Niet eerder heb ik 214km op een dag gereden en ik weet nu ook dat, dat toch wat teveel van het goede is. Morgen dan maar niet fietsen en alleen kijken naar de renners op het Omnium in Etten Leur.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 21 aug 2011 08:43

Misschien even van te voren uitzoeken waar benzinestations in de buurt van je route liggen . In Zeewolde ben je kort in de buurt geweest , Esso Zeewolde
Schepenveld 49, 3891 ZK Zeewolde . In de buurt van Elburg , moet je wel 2,5 km extra rijden . Vrijheidsstraat 20, Elburg , 1,25 km enkel ( voor jou na +/- 105 km )

Doordat je meestal op weggetjes rijdt die wat rustiger zijn zal je daar geen benzinestations aantreffen , het kan dus zijn dat ze niet heel ver van je route af liggen . Maar als je water cq drank nodig hebt zijn er toch diverse mogelijkheden genoeg aan je route te zien . Natuurlijk is het bij benzinestations gemakkelijker om je fiets in de gaten te houden .


bottecchia schreef:Ok, dit was dus echt de laatste keer dat ik een lange duurtraining in Flevoland heb gereden. Het recept is iedere keer hetzelfde. Vol goede moet en met twee gevulde bidons vertrek ik van huis. Lekker langs het water van het Markermeer en de Oostvaardersplassen. Eerst windje mee en al vrij snel passeer ik één of twee snackkarren. Maar ja, die heb je dan nog niet nodig.

En dan begint de ellende. Eerst het traditionele verdwalen in Lelystad. Daar ben ik dus echt nog nooit doorheen gekomen zonder mezelf minimaal één keer vast te rijden. Alles lijkt op elkaar en het loopt ook bijna allemaal dood. Zelfs met Garmin ging het weer mis omdat er weer zonodig een paar nieuwe huizen neergeplempt moesten worden. Na het vinden van de uitgang weer lekker door langs het water. De wind begint zich logischerwijs tegen me te keren. Niks aan de hand al zou het lekker zijn als al die insecten zich eens ergens anders zouden ophouden in plaats van precies boven dat fietspad.

Ter hoogte van het Revebos gaan de bidons op rantsoen want veel zit er niet meer in en er is uiteraard weer geen benzinepomp te ontdekken waar ik even snel kan vullen. Ik meende me te herinneren dat er een mogelijkheid was bij de kruizing ter hoogte van Harderwijk maar daar zat ik mooi naast. Zeewolde dan? Nee, vergeet het maar. Pas bij het verlaten van Flevoland kon ik bij Nijkerk een pomp tegen waar ik m'n bidons kan vullen en een snickers en cola kan wegspelen.

Nu ben ik er wel eindelijk achter waarom mensen in Flevoland wonen. Ik heb het nooit begrepen. Het is er saai, fantasieloos, eentonig en bovendien nog saai ook. Toch wonen er best veel mensen. Die worden gelokt met mooie verhalen over de Batavia werf, Lowlands en de natuur van de Oostvaardersplassen waar je nog een arend kan zien in plaats van een duif. En als je er dan eenmaal bent dan zit je vast want er zijn geen benzinepompen. Sta je toevallig met een lege tank dan ben je de pineut en rest je een toekomst in een rijtjeshuis in een straat die niet van de rest van de stad te onderscheiden is.

:)

Zo, tot zover mijn frustratie over het feit dat ik altijd dezelfde fout maak als ik in Flevoland ga fietsen. En ja, als je dat van te voren weet kun je jezelf beter voorbereiden of er voor kiezen om in een haven op een terras te gaan zitten. Maar daar gaat het nou even niet om!

;)

Voor de liefhebber mijn rondje van vandaag:

Afbeelding

en de Garmin registratie voor de liefhebber.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 21 aug 2011 11:49

neos schreef::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: @ Raasie::::: toch niet gewandeld op de oude holle ???????????????

Haha. Nee wandelen was het niet, maar de teller gaf geen snelheden meer aan boven de 12 km. En dat is zelf voor mijn doen erg matig.......
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
stephan68
Forum-lid
Berichten: 1483
Lid geworden op: 12 jun 2008 22:36

Gebruikersavatar stephan68 21 aug 2011 13:23

Zo net terug van de wekelijkse zondagse "afbeulsessie" met de mannen van de club! Rondje Rottermeren, teruggekomen een frisje drinken op de club.
Nog even een extra lusje naar huis gemaakt om 80+ kilometer te rijden. Uiteindelijk 82 kilometer gereden met een gemiddelde snelheid van 32 km p/u.
Het ging echt hard op sommige stukken. Maar het ging lekker! In het begin voelde ik toch de rot van afgelopen vrijdag nog wel een beetje in de beentjes.
Maar naar mate de rit van vandaag vorderde ging het steeds beter en ik hoefde er niet af!

Route
Afbeelding

wildromance
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 08 okt 2009 10:48

wildromance 21 aug 2011 20:38

Vandaag 94km gefietst mooi rondje vanuit de Zaankant richting Alkmaar,
Berkhout,Hoorn,Oosthuizen,Edam,Monnickendam,Watergang,Amsterdam,Landsmeer,Oostzaan.
Mooie rit...de wind viel mij best tegen!
Als je wint heb je vrienden

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 21 aug 2011 20:42

Verleden week donderdag naar huis vanuit Utrecht en merkte dat ik nog teveel moeheid in de benen had. 2 dagen rust en vandaag ter voorbereiding van de Criq naar Scheveningen op en neer via de duinen. Dat ging perfect. Zat zeker precies op mijn supercompensatie.
uiteindelijk 144km tegen 31.4 deur tot deur.
Was wel weer druk in de duinen, ondanks dat ik om 08u weg ging.

Vanaf Zandvoort kreeg ik een kleine gele fietser in mijn wiel. nog even gevraagd waar hij heenging, ook Den Haag, kwam goed uit. Heeft uiteindelijk een keer op kop gereden, 300 meter of zo. Geen probleem, alleen, we komen bij Scheveningen aan en toe spurt ie me voorbij naar het plaatsnaambordje... kijkt mij even aan, zegt niet eens 'bedankt' of zo. Hoe zielig ben je dan?
Kan er alleen maar om lachen.
BTW: als je ook forumlid bent: ik ben wel benieuwd naar jouw versie ;)

vd week nog paar keer rustig trainen, wellicht woensdag nog één lange tocht en dan maar hopen (MRI wijst uit dat ik een hernia op L4 heb, en merk met klimmen dat dat toch tegen werkt).

Plaats reactie