Time Attack Pedalen of Crankbrothers?
-
- Forum-lid
Na een aantal ritten met Look Quartz pedalen wil ik overstappen op een ander merk. De Look's bevallen mij niet, in- en uitklikken gaat, zelfs na alle "spacerplaatjes" gebruikt te hebben nog steeds zeer moeizaam.
Hoor zo hier en daar dat Time Attac er goed is; iemand ervaring met deze pedalen?
Of anders de pedalen van Crankbrothers?
Ik zoek een pedaal wat makkelijk in- en uitklikt want ik gebruik ze op een cyclocrossfiets.
Hoor zo hier en daar dat Time Attac er goed is; iemand ervaring met deze pedalen?
Of anders de pedalen van Crankbrothers?
Ik zoek een pedaal wat makkelijk in- en uitklikt want ik gebruik ze op een cyclocrossfiets.
� De toestand in de bergen *
CB eggbeaters klikken zeer makkelijk in/uit, en ze zijn vrijwel ongevoelig voor modder. Geen instelbare veerspanning, afhankelijk van de schoen kunnen ze ingeklikt erg 'los' aanvoelen. Je kunt een strookje tape om de uiteinden wikkelen voor een wat strakker gevoel.
De mijne, eggbeater sl, zijn na ruim 2 jaar bijna versleten. Ik stap over op SPD, voor meer contactoppervlak. (MTB)
De mijne, eggbeater sl, zijn na ruim 2 jaar bijna versleten. Ik stap over op SPD, voor meer contactoppervlak. (MTB)
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Ik ben zeer te spreken over de Time Atac pedalen. Rijd er nu alweer zo'n 10 jaar met 1 setje zonder een greintje onderhoud. In en uitklikken gaat immer briljant. Alleen afentoe je plaatjes vervangen. Moet er wel aan toevoegen dat ik de pedalen alleen gebruik voor het crossen en vroeger voor het koerieren, geen grof mtb-geweld dus.
-
- Forum-lid
KaWouter schreef:Ik ben zeer te spreken over de Time Atac pedalen. Rijd er nu alweer zo'n 10 jaar met 1 setje zonder een greintje onderhoud. In en uitklikken gaat immer briljant. Alleen afentoe je plaatjes vervangen. Moet er wel aan toevoegen dat ik de pedalen alleen gebruik voor het crossen en vroeger voor het koerieren, geen grof mtb-geweld dus.
met crossen krijgen ze toch ook wel veel te verduren of niet?
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
de nieuwe eggbeaters c zijn nog beter gelagerd. ze klikken inderdaad zeer makkelijk in en zijn ongevoelig voor modder.
de oude eggbeaters slijten volgens mij net so snel als spd van shimano of bbb (was bij mij ook na een jaar (7000km) versleten: mag toch?
het revisiesetje voor een 2 eggbeaters kost 12,50 euro en is een dhz klus.
de oude eggbeaters slijten volgens mij net so snel als spd van shimano of bbb (was bij mij ook na een jaar (7000km) versleten: mag toch?
het revisiesetje voor een 2 eggbeaters kost 12,50 euro en is een dhz klus.
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Look quartz pedalen klikken het makkelijkst uit van allemaal. Het kost echt 0,0 kracht om uit te klikken. Inklikken is even wennen aangezien de veer aan de voorkant zit, maar dan moet je gewoon iets meer naar voren drukken in plaats van de hak naar beneden.
Als ik jouw was zou ik nog even met de spacers aan de gang gaan.
Ik heb voor op de MTB ervaring met spd en Time Atac, voor mij al 10 jaar lang alleen nog Time Atac, werkt perfect, slijtvast, robuust, voor mij niets anders meer. met andere dan atac en spd geen ervaring dus daar zet ik niets over.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
ja, jongens: maar die time attacks zijn toch alleen geschikt als je niet veel modder hebt?
ze verzamelen veel troep lijkt me, maar goed ik ga alleen op de foto af en heb geen ervaring met deze pedalen
ze verzamelen veel troep lijkt me, maar goed ik ga alleen op de foto af en heb geen ervaring met deze pedalen
De Moerasruiter uit het Paradijs http://www.mtblelystad.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
lancer schreef:Look quartz pedalen klikken het makkelijkst uit van allemaal. Het kost echt 0,0 kracht om uit te klikken. Inklikken is even wennen aangezien de veer aan de voorkant zit, maar dan moet je gewoon iets meer naar voren drukken in plaats van de hak naar beneden.
Mijn vorige pedalen waren shimano spd met instelbare veerspanning. Het uit- en inklikken ging erg soepel, zeker bij het vele op- en afspringen bij cyclocross.
Met de looks lag ik meer met de fiets nog in mijn pedalen op de grond, dan dat ik uitklikte. Heb de 0,5, 1 en 2 mm? spacers geprobeerd, en tot op heden gaat het met de 2 mm redelijk. Het wringt nog steeds bij in- en uitklikken.
Nu hoorde ik dat het ook aan het type schoen kan liggen, maar ik neem aan dat er toch een bepaalde standaard is mbt van bevestiging op schoenen.
Ik heb overigens de Quartz rode (goedkope) versie.
� De toestand in de bergen *