Pffff,... dat is niet echt rap. Op zo'n mooi lopende afdaling met goed asfalt haal ik dat ook makkelijk. Zijn inhaal actie zien er zo op de beelden een beetje riskant uit.skimons schreef:...edit, hij rijdt iets van 7,3 km in een minuut of 8:30, da's gemiddeld 51.5
Mooi Daalwerk
Live fast; die young. mijn blog
Eens, maar tevens het enige stukje beeld dat nog een beetje de moeite van het kijken waard is. First Person daalfilmpjes op de racefiets zijn meestal te saai voor woorden. Een opname vanaf een goede cameramotor (van Cancellara vorig jaar, of Sanchez dit jaar bijvoorbeeld) zie ik veel liever.daniel1975 schreef:Is idd prutswerk; dit heeft niets met daalKUNST te maken, maar is gewoon een idioot die naar beneden gaat. Full speed tussen 2 auto's door is echt niet wijs.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Ik vind de inhaalmanouvres toch wel wat te gortig. Je zult deze 'stoere jongen' maar tegenkomen terwijl je de berg oprijdt, dan schrik je je toch lam! Het inhalen van een langzamere auto is al zo-zo, maar inhalen terwijl er een tegenligger aankomt is ronduit asociaal. Als fietser heb je je ook te houden aan de algemeen gangbare verkeersregels. Verplicht terug naar de verkeerslessen op het basisonderwijs voor deze mafkees
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
-
- Forum-lid
tja....je kunt je afvragen hoe blij je moet zijn met dit gedrag, wij wielrenners worden er allemaal op aangekeken dat er asociaal wordt gereden en dit soort klojo's maakt de publieke opinie tov ons alleen maar slechter. Ik woon zelf in omgeving Groesbeek en Berg en Dal, en daar is de sfeer soms al echt anti-wielrenners en dat moet je gewoon niet willen. Dijken zijn al afgesloten voor motorrijders ivm rijgedrag, straks krijgen we voor afdalingen hetzelfde voor wielrenners.....doodzonde!
Ik ben een paar weken terug ook vanuit Fuchs omhoog (en weer omlaag) gefietst . Ik moet zeggen dat ik hem toch behoorlijk hard naar beneden vindt gaan !! Tis best een lastige afdaling, waarbij de laatste 14 KM zo'n 10 procent gemiddeld is .. ongeacht of het dom is vind ik hem toch lekker naar beneden sturen !
Ach ja, hij is het stereotype waar de meeste tegenstanders van wielrennen het over hebben. Mijn probleem in lange afdalingen is meer dat ik soms nergens langs durf. En dan schiet het ook niet op;-)
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Altijd jammer idd als je achter een auto geplakt zit ! Ik ga er wel gewoon voorbij, maar niet zoals die gast in het filmpje Wacht meestal tot een haarspeld en dan aan de buitenzijde er voorbij.. ff flink aanzetten en hoppa .. gas erop
Deze afdaling ziet er toch niet heel moeilijk uit en kan dus prima met hoge snelheid.
Wat het gevaarlijk maakt is het remmen in de bocht en het erg slechte verkeersinzicht van deze coureur.
#En ja echt goed is het niet voor de reputatie van de wielrenners.
Wat het gevaarlijk maakt is het remmen in de bocht en het erg slechte verkeersinzicht van deze coureur.
#En ja echt goed is het niet voor de reputatie van de wielrenners.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
Dat remmen in de bocht, daar is weinig gevaarlijks aan. Ik doe dat zooo vaak. Geen centje pijn. Gewoon zachtje bijremmen en niet fors knijpen natuurlijk. Remmen in bocht kan echt wel, hoor. Die hoge snelheid kan inderdaad makkelijk op deze zeer mooi lopende afdaling.deijn schreef:Deze afdaling ziet er toch niet heel moeilijk uit en kan dus prima met hoge snelheid.
Zijn inhaal actie zijn op zijn minst gewaagd te noemen
Als diezelfde afdaling was gedaan zonder die inhaal acties, dan viel er gewoon niets over te schrijven. Gewoon een renner die een beetje kan dalen. Niets meer, niets minder
Live fast; die young. mijn blog
Heel herkenbaar. Ik woon in Nijmegen en train daar dus ook geregeld. Er is totaal geen begrip meer voor wielrenners. Het zijn er soms gewoon te veel. Ik kreeg nog niet zolang geleden zelfs een middelvinger toen ik braaf stond te wachten om wat auto's te laten passeren bij een kruising...........maldenees1 schreef:tja....je kunt je afvragen hoe blij je moet zijn met dit gedrag, wij wielrenners worden er allemaal op aangekeken dat er asociaal wordt gereden en dit soort klojo's maakt de publieke opinie tov ons alleen maar slechter. Ik woon zelf in omgeving Groesbeek en Berg en Dal, en daar is de sfeer soms al echt anti-wielrenners en dat moet je gewoon niet willen. Dijken zijn al afgesloten voor motorrijders ivm rijgedrag, straks krijgen we voor afdalingen hetzelfde voor wielrenners.....doodzonde!
Pijn is fijn, toch?
-
- Forum-lid
Off-topicToevallig vandaag van de dijk gereden door een automobilist in de buurt van Bemmel, maar dat is toch voor het eerst in de dik 13.000 trainingskilometers en drie crossseizoenen die ik hier in de omgeving heb gemaakt de laatste drie jaar. Zeker de Duitsers zijn over het algemeen erg soepel met groepen wielrenners. Totaal geen begrip voor wielrenners rond Nijmegen? Onzin. Een rotte appel kan je altijd wel tegenkomen, maar overdrijven en je aanstellen is ook een kunst. Houdt in je achterhoofd dat mensen in de stad niet op zo'n snelheid rekenen (rijd dus lekker uit) en er is echt niks aan de hand. Tenzij je graag met de Wedrenners koerst op de openbare weg, maar goed, dan heb je het echt over jezelf afgeroepen. Zoals die af en toe rijden, dan kan je ook moeilijk wat anders oproepen dan onbegrip van medeweggebruikers.raassie schreef:Heel herkenbaar. Ik woon in Nijmegen en train daar dus ook geregeld. Er is totaal geen begrip meer voor wielrenners. Het zijn er soms gewoon te veel. Ik kreeg nog niet zolang geleden zelfs een middelvinger toen ik braaf stond te wachten om wat auto's te laten passeren bij een kruising...........maldenees1 schreef:tja....je kunt je afvragen hoe blij je moet zijn met dit gedrag, wij wielrenners worden er allemaal op aangekeken dat er asociaal wordt gereden en dit soort klojo's maakt de publieke opinie tov ons alleen maar slechter. Ik woon zelf in omgeving Groesbeek en Berg en Dal, en daar is de sfeer soms al echt anti-wielrenners en dat moet je gewoon niet willen. Dijken zijn al afgesloten voor motorrijders ivm rijgedrag, straks krijgen we voor afdalingen hetzelfde voor wielrenners.....doodzonde!
On topic: die kerel moet nog eens op een cursus dalen.