Heb je dat polar ding wel eens gezien? In testen viel die nauwkeurigheid nog mee maar hoe het eruit zag vond ik werkelijk verschrikkelijk met al die sensors en kabels, en dan durven ze er ook nog een "wireless" label aan te hangen. Ik ken verschillende personen die geïnteresseerd waren in de Polar vermogensmeter maar allen haakten af bij de knoeiboel die het uiterlijk met zich mee bracht.havana schreef:Ook ik ben sceptisch t.a.v. die 5%. Polar deed in het verleden ook vaak zulke uitspraken, maar dat systeem waarbij power werd gemeten m.b.v. kettingspanning werd desondanks toch een grote flop.
MetriGear/Vector info update
-
- Forum-lid HC
Berichtje van Garmin
Wat betreft de powertap. Ik wil best geloven dat op basis van een regressie-analyse een gemiddelde nauwkeurigheid van 5% behaald wordt (op basis van welke onafhankelijke variabelen, weet iemand dat). Echter: dit zegt helemaal niets over de spreiding. Binnen een persoon is de spreiding in hartslag al gigantisch, zelfs als alle externe omstandigheden exact gelijk zijn. Ga maar eens een paar koppen koffie drinken vlak voor een rustige training
Nee, dan ga ik liever sparen voor de vectors
Dus geen uitgebreide firmware update van de 705 begrijp ik. Beetje flauw.Garmin product support schreef:I can confirm the new Vector pedals will work with the Edge 705 however you will only get basic power information like you would get if you were using a existing power meter, You would not get the left and right power information.
Unfortunately it is not possible to pre-order this product at the moment.
Wat betreft de powertap. Ik wil best geloven dat op basis van een regressie-analyse een gemiddelde nauwkeurigheid van 5% behaald wordt (op basis van welke onafhankelijke variabelen, weet iemand dat). Echter: dit zegt helemaal niets over de spreiding. Binnen een persoon is de spreiding in hartslag al gigantisch, zelfs als alle externe omstandigheden exact gelijk zijn. Ga maar eens een paar koppen koffie drinken vlak voor een rustige training
Nee, dan ga ik liever sparen voor de vectors
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
@ ericpeters
Ja, heb dat ding ooit gezien, bij de Dolomieten Marathon in 2007. Enorm lelijk. Eigenlijk kun je stellen dat Polar de laatste pak 'm beet 5 jaar ontzettend aan het kloten is.
Ja, heb dat ding ooit gezien, bij de Dolomieten Marathon in 2007. Enorm lelijk. Eigenlijk kun je stellen dat Polar de laatste pak 'm beet 5 jaar ontzettend aan het kloten is.
Volgens mij is het grote probleem van Polar nu dat ze niet mee zijn gegaan in de ANT(+) standaard, maar blijven vasthouden aan hun eigen W I N D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Verder hebben ze de GPS boot natuurlijk volledig gemist, terwijl die markt een gigantisch potentieel heeft. Achteraf helemaal jammer, want Garmin heeft jaren kunnen profiteren van z'n heerschappij.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Volgens mij is hij nog niet uit maar die powermeter van polar lijkt wel verdomd veel op die van garmin http://www.dcrainmaker.com/2010/09/pola ... power.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik rijd nu vanaf Februari met Power2max. Bestellen is erg gemakkelijk: Gewoon naar de site, bestellen en binnen een aantal dagen heb je het in huis.
De vermogensmeter werkt bij mij erg goed. Enige nadeel van de vermogensmeter is dat je geregeld de batterij moet vervangen.
Mijn ervaring is dat je op 1 batterij ongeveer 2000 km (misschien 2500km) kan rijden. De batterij is wel erg makkelijk te vervangen.
Verder nog geen problemen gehad. Voor mij een goed systeem voor dat geld.
De vermogensmeter werkt bij mij erg goed. Enige nadeel van de vermogensmeter is dat je geregeld de batterij moet vervangen.
Mijn ervaring is dat je op 1 batterij ongeveer 2000 km (misschien 2500km) kan rijden. De batterij is wel erg makkelijk te vervangen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ach dat ding van Polar moest meer dan €2k gaan kosten, werkt enkel icm Polar horloges. Afgelopen najaar beweerde ze dat de boel klaar zou zijn begin 2011. Inmiddels zijn we al weer hard op weg naar 2012 en ik heb nog nergens een werkend prototype gezien.gaisdergerman schreef:Volgens mij is hij nog niet uit maar die powermeter van polar lijkt wel verdomd veel op die van garmin http://www.dcrainmaker.com/2010/09/pola ... power.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Een groot nadeel van de power2max is ook dat hem niet zelf kan kalibreren.jorn schreef:Ik rijd nu vanaf Februari met Power2max. Bestellen is erg gemakkelijk: Gewoon naar de site, bestellen en binnen een aantal dagen heb je het in huis.
Een voordeel vind ik dat zoiets wel een stuk robuuster is dan het systeem van bv garmin. Als je daar een keer goed mee valt is je pedaal/systeem naar zijn grootjes.