Alles over vakanties op én met de fiets

TijdstrijdersCup 2011

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 11 apr 2011 00:12

[quote="ArnoS"][quote="Robbebopper"]Precies 1:00:00 uur. Toen ik binnenkwam wist ik dat er niet meer in had gezeten. Nu, thuis achter de PC, weet ik dat niet meer zo zeker. Maar ja, een voordeel, de gemiddelde snelheid is gemakkelijk uit te rekenen!

Het was inderdaad weer erg gezellig, ook natuurlijk dankzij het schitterende weer, waardoor het voor iedereen prettig was om nog even te blijven rondhangen tot de prijsuitreiking.

Zijn de andere forummers ook tevreden met hun prestatie? Ik in ieder geval wel.[/quote]
Petje af voor die tijd, ik zou willen dat ik het in me had.
Ik ben heel tevreden met 1:02:02 (op het opzetstuurtje wat ik 1,5 jaar geleden nog van je heb gekocht). Maar ik herken wel het gevoel thuis achter de pc. Door de goede omstandigheden was het kapot gaan misschien ook iets minder dan vorig jaar. Maar ik reed 4 slagen boven mijn omslagpunt de hele rit. Meer mag ik niet verwachten.
[/quote]

Nou, zoveel scheelt dat nou ook weer niet. Als jij nou dat stuurtje weer aan een ander verkoopt, en in plaats daarvan een tijdritfiets koopt, dan ben je al een heel eind :)

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 11 apr 2011 00:36

Dat was me het weekend weer wel zeg: gister een lange dag slenteren op Zolder (circuit), vandaag de tijdstrijderscup gereden, bij thuiskomst P-R teruggekeken en de F1 race gezien.
Een tevreden gevoel overheerst;
Gisteren mooie plaatjes geschoten, vandaag onder het uur gereden en mooie wedstrijden gezien.
Het weer verdiende vandaag een absolute voldoende door de deelnemers van een goed evenement als de Tijdstrijderscup flink te behagen met aangename temperaturen en een briesje.
De wind kwam wederom uit dezelfde richting als vorig jaar, maar was aanzienlijk zwakker, wat toch een stuk gunstiger bleek voor de tijden / gemiddelde snelheden.
De klok stopte voor mij uiteindelijk bij 59min 37sec over 40,7km met een gemiddelde van ruim 41 km/h.
Tijd vorig jaar in kou en met heel veel wind: 1uur 2min 20sec, dus ik ben tevreden met de verbetering.
Onderweg heb 1 fotograaf gezien, die was dan ook echt niet te missen: liggend op de weg op het meewind rechte stuk bij het knikje in de weg, k ben benieuwd naar het resultaat daarvan . . .
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

pizzi
Forum-lid

pizzi 11 apr 2011 03:34

Gewone koersfiets zonder opzetstuur, wél snelpak + overschoenen. Gem. hartslag: 3 slagen onder omslag. Tijd: 1:03:01 (38,8 gem.). Wel tevreden.

arnos
Forum-lid

arnos 11 apr 2011 10:05

[quote="Robbebopper"]
Nou, zoveel scheelt dat nou ook weer niet. Als jij nou dat stuurtje weer aan een ander verkoopt, en in plaats daarvan een tijdritfiets koopt, dan ben je al een heel eind :)[/quote]

Hoeveel schat jij dat het tijdsvoordeel van zo'n frame en een dicht achterwiel is (reed nu met 50mm shimano wielen)?

vincentvis
Forum-lid

vincentvis 11 apr 2011 10:39

Mooi binnen het uur gereden (59:26), dus met de tijd ben ik zeker tevreden en ik heb mijn doelstelling gehaald. Vanwege een blessure heb ik de laatste 3 weken nauwelijks kunnen trainen, anders had er zeker meer in gezeten. Dus het gevoel is dubbel. Zeker ook omdat de omstandigheden nu ideaal waren. Gelukkig hebben we straks de MTR nog;-)

surplomb
Forum-lid

surplomb 11 apr 2011 12:16

Hier nog wat "gekke bekken".

Tijdstrijders Cup 2011
Zo en nu eerst een bavaria

gbjhillman
Forum-lid

gbjhillman 11 apr 2011 12:23

[quote="ArnoS"][quote="Robbebopper"]
Nou, zoveel scheelt dat nou ook weer niet. Als jij nou dat stuurtje weer aan een ander verkoopt, en in plaats daarvan een tijdritfiets koopt, dan ben je al een heel eind :)[/quote]

Hoeveel schat jij dat het tijdsvoordeel van zo'n frame en een dicht achterwiel is (reed nu met 50mm shimano wielen)?[/quote]

Weinig

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
� De toestand in de bergen *

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 11 apr 2011 12:34

[quote="ArnoS"][quote="Robbebopper"]

Hoeveel schat jij dat het tijdsvoordeel van zo'n frame en een dicht achterwiel is (reed nu met 50mm shimano wielen)?[/quote]

Nou, precies kan ik dat niet zeggen, maar ik rijd al jaren met enige regelmaat een uurtijdrit. Met mijn "kale" racefiets was 37,7 km/h mijn record. Met opzetstuurtje kwam er een km/h bij, en nu rijd ik op hetzelfde rondje met mijn TT-fiets nog eens een ruime kilometer per uur meer. Natuurlijk ben ik wel wat specifieker gaan trainen, maar toch, al met al schat ik het voordeel op een uur toch wel op twee kilometer. Dus voor jou, ten opzichte van je huidige fiets, is nog wel een kilometer per uur winst te behalen.

surplomb
Forum-lid

surplomb 11 apr 2011 12:48

[quote="Robbebopper"][quote="ArnoS"][quote="Robbebopper"]

Nou, precies kan ik dat niet zeggen, maar ik rijd al jaren met enige regelmaat een uurtijdrit. Met mijn "kale" racefiets was 37,7 km/h mijn record. Met opzetstuurtje kwam er een km/h bij, en nu rijd ik op hetzelfde rondje met mijn TT-fiets nog eens een ruime kilometer per uur meer. Natuurlijk ben ik wel wat specifieker gaan trainen, maar toch, al met al schat ik het voordeel op een uur toch wel op twee kilometer. Dus voor jou, ten opzichte van je huidige fiets, is nog wel een kilometer per uur winst te behalen.[/quote]

Als je een tijdritframe/fiets heb, die goed opmaat/afgesteld is denk ik, zoals Robbehopper zegt, je nog iets sneller kan rijden, omdat je als het goed is je je kracht beter kwijt kunt.

Ook eens met de stelling "specifieker" trainen, daar kan je m.i. veel uit halen.
Dicht achterwiel; ik weet het niet. Hoor zie bij tijdritten toch veel twijfel ivm weersomstandigheden "wel of niet met disc?", maar ja disc wielen maken weer zo'n mooi geluid.
Zo en nu eerst een bavaria

mispoes
Forum-lid

mispoes 11 apr 2011 14:44

Dit was m'n eerste tijdrit ooit en omdat ik aanstaand weekend m'n eerste marathon ooit ga lopen, heb ik echt schandalig weinig fietskilometers gemaakt.

Ik heb er uiteindelijk 1:10:07 over gedaan, met een gemiddelde van 34,91.
Vergeleken met de meeste piloten hier stelt dat geen drol voor maar ik ben er wel tevreden mee. Aan de andere kant baal ik ook een beetje, want boven de 35 had er misschien ook wel ingezeten (of boven de 36, 37 enzovoort...., eigenlijk wil ik net zo hard kunnen fietsen als jullie!)

Corniel & co iig super bedankt voor een top-evenement in topomstandigheden!
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 11 apr 2011 15:01

Zo hee, je bent wel veeleisend voor jezelf he mispoes! Eerste tijdrit meteen 34.9, daar zou ik voor tekenen hoor :) Potverdorie!

mispoes
Forum-lid

mispoes 11 apr 2011 15:05

Hahaha, als jij nou niet vergeet dat je een wedstrijdje aan 't rijden bent, haal je dat vast ook.
Met gemak :D
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie