Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

waarom zo moe?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 24 jul 2011 12:58

Toen ik net fietste had ik dat ook bij kleine afstanden, eigenlijk heb ik het nu ook bij langere afstanden of intensievere trainingen, dat is toch ontspannen. Ik vind het lekker om na het sporten in slaap te soezen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
plantagenet
Forum-lid
Berichten: 2227
Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
Locatie: Purmerend

Gebruikersavatar plantagenet 24 jul 2011 22:08

superrose schreef: Ik vind het lekker om na het sporten in slaap te soezen.
Idd. voelt geweldig :)
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Gebruikersavatar
Trainslim.nu
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 jul 2011 10:33
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar Trainslim.nu 26 jul 2011 12:44

Heel herkenbaar! :)

Vaak genoeg gehad: 's Ochtends trainen op de fiets en 's middags na/tijdens een stevige lunch koers kijken. Als de lunch achter de kiezen is, na een frisse douche, knikkebollend achter de tv en nét de finish missen omdat je een kussentje achter je hoofd hebt gelegd!

Buiten dat het herkenbaar is voor meerdere hier na een training, bij twijfel de huisarts raadplegen!
Bewegingswetenschapper, inspanningsfysioloog maar vooral: liefhebber! :)

Gebruikersavatar
npjri
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 jun 2010 17:24
Locatie: Tilburg
Contact

Gebruikersavatar npjri 03 aug 2011 16:05

Ik heb het ook een tijdje gehad. Ik heb het opgelost door ijzer en magnesiumtabletten te slikken.
http://www.wix.com/markihuana/allstars" onclick="window.open(this.href);return false;

joppnl
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 10 mei 2009 19:45

joppnl 05 aug 2011 21:51

Veel hier al gezegd, maar ik zou 2 dingen adviseren:

1: huisarts en wat primaire tests laten doen

2.: als hier geen gekke dingen uit komen ga dan een keer naar een SportMedischAdviescentrum en laat je zones bepalen. Koop en rij met een hartslagmeter zodat je weet wat en waarin je traint. Kosten voor deze keuring werden bij mij (met (normale) uitgebreide ziektekostenverzekering vergoed))
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!

deharrie
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 20 jan 2010 17:55

deharrie 27 aug 2011 22:43

Waarschijnlijk niets aan de hand. Zware baan, druk gezinsleven, regelmatig te laat naar bed of een combinatie van deze? Dan volgt er een voldaan ontspannen gevoel na de physieke inspanning.....en daar ga je!
Cube is good for you!

Focus
Forum-lid
Berichten: 735
Lid geworden op: 21 aug 2011 21:48
Locatie: Krimpenerwaard
Contact

Focus 28 aug 2011 00:40

Het zou ook aan een lage bloedsuikerspiegel kunnen liggen. Nuttig tijdens- maar vooral ook na het fietsen wat suikers. Boterham met jam of zo.

catscanner
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 23 sep 2010 22:14
Locatie: 's Hertogenbosch
Contact

catscanner 08 sep 2011 15:24

Trainslim.nu schreef:Heel herkenbaar! :)

Vaak genoeg gehad: 's Ochtends trainen op de fiets en 's middags na/tijdens een stevige lunch koers kijken. Als de lunch achter de kiezen is, na een frisse douche, knikkebollend achter de tv en nét de finish missen omdat je een kussentje achter je hoofd hebt gelegd!

Buiten dat het herkenbaar is voor meerdere hier na een training, bij twijfel de huisarts raadplegen!
Ik herken me hier volledig in.

Maar ter zake.

Ik krijg vaak een flinke terugval als ik te weinig eet na een flinke training. Het is wellicht verstand om na een training goed te eten of een hersteldrank te nuttigen.
Mijn Alpe d'HuZes Facebookpagina: Facebook.com/Jordy-van-Baal-fietst-Alpe-Dhuzes-2014. Like & Share!
Fiets jij ook voor het goede doel? Kijk snel hier.

tomg88
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 mei 2011 15:55

tomg88 09 sep 2011 16:42

Heel herkendbaar! Na een ochtendzwemtraining (6u-7u) ook fit, maar in de middag terugval moment en wordt slaperig.

Als je op het eind van de middag sport en daarna goed gaat avondeten val je ook sneller in slaap. Je lichaam heeft namelijk nog de gewoonte, evolutionair gezien, om na een flinke maaltijd en inspanning energie te sparen door in slaapmodus te gaan. Je ervaart dit door na het eten een 'inkak momentje' te hebben. Is heel natuurlijk dus.

Plaats reactie