Reken maar dat SRAM ook bezig is.Carrinthe schreef:edit: Ik kwam dit artikel tegen,.... oef,... klinkt alsof SRAM nog in de ontkenningsfase zit.
Ultegra DI2
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
What makes the boat go faster?
matijs schreef:Een andere vraag over Di2;
als je een 2012-model racefiets koopt met mechanische Ultegra, kan je dan na een paar jaar 'upgraden' naar electrisch? En dan bedoel ik uiteraard keurig met de kabels binnendoor etc.
Ik snap dat er sowieso 'Di2-compatible' bij het frame vermeld dient te zijn, maar het is mij niet duidelijk of je dan later ook nog kan switchen.
Iemand hier antwoord op? Als het niet kan dan ga ik nog voor een 2011-model, zo wel dan wacht ik op een 2012-Di2-compatible
fietsen is gezond..... zeggen ze!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5542
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Campagnolo zit ten minste nog op 11speed als voordeel t.o.v de concurrentie. De electrische campa ziet er nu volledig werkbaar uit. Dus dat zit er behoorlijk snel aan te komen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Snel aan te komen, laat me niet lachen, ze zijn al sinds 2003 bezig
Als het frame compatibel is kun je uiteraard later de groep vervangen door DI2. Wel wat prijzig, maar het kan.matijs schreef:matijs schreef:Een andere vraag over Di2;
als je een 2012-model racefiets koopt met mechanische Ultegra, kan je dan na een paar jaar 'upgraden' naar electrisch? En dan bedoel ik uiteraard keurig met de kabels binnendoor etc.
Ik snap dat er sowieso 'Di2-compatible' bij het frame vermeld dient te zijn, maar het is mij niet duidelijk of je dan later ook nog kan switchen.
Iemand hier antwoord op? Als het niet kan dan ga ik nog voor een 2011-model, zo wel dan wacht ik op een 2012-Di2-compatible
Misschien wel, maar SRAM is wel de kleinste van de grote drie. De vraag is of ze wel het geld hebben om zoiets te ontwikkelen? Als je het geld niet hebt kun je als fabrikant misschien beter zeggen dat je er niets in zietliviolivius schreef:Reken maar dat SRAM ook bezig is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40197
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom denk je dat SRAM de kleinste is??
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40197
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Niet persoon bedoeld, maar dit is een van de grootste problemen hier op het forum; iets roepen zonder de echte achtergrond te kennen. En vergeet even niet de totale SRAM-groep die er achter zit. Die doet "iets" meer dan alleen die paar groepjes.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat SRAM de enige fabrikant is die zicht toelegt op fietsonderdelen met vorken, groepen, remmen, etc. Shimano doet veel meer er naast oa hengelsport. Campa is eigenlijk een nich met racefiets groepen.
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
In de fiest van afgelopen week stond: "Je mag de bekabeling van een DI2 (ultegra) groep nooit inkorten"
Jammer dat er niet bij stond waarom.
Ik kan me namelijk niets verzinnen, behalve een slecht garantie verhaal.
iemand die het wel weet
Jammer dat er niet bij stond waarom.
Ik kan me namelijk niets verzinnen, behalve een slecht garantie verhaal.
iemand die het wel weet
Mag, mag, ik neem aan dat die kabeltjes tamelijk meeraderig zijn, en er aan het uiteinde van de kabeltjes 'proprietary' stekkertjes zitten.
Logisch dat Shimano liever heeft dat je voor veel €€€ speciale nieuwe kabeltjes koopt, maar er zullen echt wel mensen zijn die de striptang en soldeerbout pakken en de foto's daarvan op Weightweenies of bikeforums plaatsen
Logisch dat Shimano liever heeft dat je voor veel €€€ speciale nieuwe kabeltjes koopt, maar er zullen echt wel mensen zijn die de striptang en soldeerbout pakken en de foto's daarvan op Weightweenies of bikeforums plaatsen
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"