Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized Secteur Comp X3

montalbano
Forum-lid

montalbano 31 aug 2011 19:32

Ik rijd nu op een Bianchi Via Nirone met Sora afmontage. Gemiddeld 2x per week een ritje van 40-50 km, af en toe een iets langere toer en af en toe naar Limburg en de Vogezen. De echte race-zit bevalt mij niet, mijn lichaam is toch meer voor een comfortabelere zit gebouwd. Daarom viel mijn oog op de Specialized Secteur Comp X3.
Nu zie ik dat deze voor het nieuwe modeljaar 300 euro goedkoper is geworden (€ 1299) dan het model van vorig jaar (€ 1599). Betekent dat 1:1 dat ie daarmee ook slechter is geworden? Het scheelt toch een boel, dat moet ergens in gaan zitten zou je zeggen. Enige opvallende verschil dat ik kan ontdekken is een andere wielset (DT Axis, waar ik verder niks over kan vinden op internet).
Zijn er hier kenners op dit gebied?

SandervdV
Forum-lid

SandervdV 02 sep 2011 12:27

Ik heb toevallig exact deze fiets gekocht afgelopen week. De verkoper had mij het prijsverschil ook verteld ten opzichte van het 2011 model. Ik ben toen vergeten te vragen waar dat verschil door kwam. Ben het dus aan de hand van jouw vraag nog even gaan vragen, was zelf ook wel benieuwd....
Dit is wat hij zei:
"Het grote verschil zit hem in het frame. 2011 was een E5 frame (een vijftal metalen die toegevoegd zijn om de legering beter te maken). Wat overigens het lichtste aluminium frame is. Voor 2012 zit er een A1 aluminium in. Dat is nog steeds een hoogwaardige aluminiumsoort maar iets zwaarder dan de E5 kwaliteit. Afmontage is gelijk."

Mijn gevoel over deze fiets is erg goed. Dus ik zou zeggen dat je met deze fiets niet mis kunt als je inderdaad een comfortabelere zit wilt. Ik had dezelfde wens wat dat betreft.
Ik wens je een leuke zoektocht en koopmoment van je nieuwe fiets.
Sander.

montalbano
Forum-lid

montalbano 06 sep 2011 11:31

Hi Sander,

Dank voor je reactie. Komt de fiets op jou "zwaar" over? Ik lees her en der dat het een behoorlijk zware fiets is, maar lastig in te schatten wat dan precies zwaar is. Vind carbonfietsen over het algemeen belachelijk licht, maar mijn Via Nirone ook niet echt heel zwaar.
Heb je nog zaken veranderd aan de "basis"? Zadel of zo?

SandervdV
Forum-lid

SandervdV 06 sep 2011 12:58

Daar kan ik je niet echt antwoord op geven. De fiets heb ik al wel gekocht, maar de aflevering moet nog plaatsvinden.
Het 2012 model is wel iets zwaarder dan het 2011 model (2012 is ook 300 euro goedkoper geworden tov het 2011 model, voornamelijk vanwege de andere en ietsjes zwaardere aluminium legering van het frame).

De fiets wordt verkocht/staat bekend als eentje met een fijn frame in zijn prijsklasse en uitvoering (comfort). Reageert goed en gaat niet zenuwachtig doen bij welke snelheid dan ook.

En over dat afstellen, de fiets wordt afgesteld op je persoonlijke gegevens. Dus wat ik heb gedaan (of wat zij gaan doen op basis van mijn opmeetgegevens) heeft niets met jou te maken.

Sander.

montalbano
Forum-lid

montalbano 15 mar 2012 15:35

Beetje later dan gepland, maar het is er uiteindelijk dan toch van gekomen :-)
Een dezer dagen wordt de Secteur Comp X3 geleverd.

SandervdV
Forum-lid

SandervdV 15 mar 2012 21:17

Leuk man! Gefeliciteerd.
Je gaat er plezier van hebben. Dat heb ik ook nog steeds.

Plaats reactie