Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2011

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 01 sep 2011 22:13

Het gaat idd gebeuren op de klimmen, bem benieuwd. Het ligt echt open, zowel omhoog maar oom naar beneden in het klassement. Hij oogt wel enorm gretig.
Less is bore

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 sep 2011 22:22

daniel1975 schreef:Gaaf dat ie elke seconde probeert te pakken.
Wat dat betreft laten Kruiswijk en Mollema dit jaar wel een mentaliteit zien die je lang niet zag bij Rabo. (viel in elk geval niet op)
Mwa het heeft ook wel veel met het type renner te maken. Mollema is een stuk explosiever dan bijv een Gesink, dan is de kans dat 't ook lukt om het sprintje te winnen een stuk groter.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2011 08:00

Weet ik wat dat sprinten betreft, maar ik kijk meer naar de totale lichaamstaal. En dan niet alleen in vergelijking met RG. Straalt een stuk gretigheid vanaf, mooi om te zien.
Less is bore

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 sep 2011 08:07

Wel vind ik dat ONZE Bauke niet mooi op z'n fiets zit. Benen gaan alle kanten op. Dat doet niets af aan z'n prestaties, natuurlijk.

pinkman
Forum-lid

pinkman 02 sep 2011 08:31

Zou de stijl van Bauke niet te maken hebben met zijn achtergrond. Laat met wielrennen begonnen en hardfietsen geleerd door op een schoolfiets te stoempen tegen de wind ?

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 02 sep 2011 09:42

Het zou echt fantastisch zijn als Mollema dit weet vast te houden en daarmee in zijn eerste ronde waarin hij rijdt voor het klassement op het podium komt, laten we er nog maar niet van uit gaan dat hij hem weet te winnen. Wat voor sensatie zou dat zijn.
Een podium zou geweldig zijn, maar ik hoop voor m dat ie gewoon een goede derde week kan rijden. Vergeet niet dat hij nog jong is en (hopelijk) nog veel progressie kan boeken.
Ik vind dat ze volgend seizoen bij Rabo in alle drie de grote rondes voor de eindoverwinning moeten gaan, met Kruijswijk voor de Giro, Gesink in de Tour en Mollema in de Vuelta denk ik dat ze een grote kans maken om in ieder geval een van deze rondes te kunnen winnen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 02 sep 2011 10:04

Ik denk dat je nu het onmogelijke vraagt. Mannen als Andy Schleck en Contador zijn gewoon van een ander kaliber. Contador rijdt volgend jaar (mits hij niet geschorst wordt) de Tour en de Vuelta. Een podium in alle drie de rondes is al heel wat realistischer, maar ook dat lijkt me behoorlijk ambitieus.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 sep 2011 10:07

Ach, twee jaar geleden was Gesink op weg naar het podium in de Vuelta en na een stevige valpartij werd hij toch nog zesde. Nu wordt Mollema geprezen als zoveel "gretiger" dan Gesink, maar als hij morgen valt en z'n rug blesseert wordt hij ook alweer afgeschreven door de Nederlandse goegemeente.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 02 sep 2011 10:44

Gesink in goede doen zou hier ook gewoon om de overwinning strijden.

Maar goed, het is niet zo interessant om het te hebben over renners die hier niet rijden. Het gaat om de mannen die daar wel actief zijn en aan het strijden zijn om de eindzege. Vandaag een lastige klim maar het is daarna nog ver naar de finish. Er zal, zeker met de komende twee dagen in het gedachten, wel niet zoveel gebeuren. Of heeft Rabo nog een plannetje?

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 02 sep 2011 10:47

havana schreef:Wel vind ik dat ONZE Bauke niet mooi op z'n fiets zit. Benen gaan alle kanten op. Dat doet niets af aan z'n prestaties, natuurlijk.
Klopt, maar duizend maal liever naar Mollema kijken, dan naar Dan Martin; dat is mijn zappmoment. :lol: :oops:

Ik denk echter dat Mollema nog heel veel kan verbeteren in de toekomst.
Juist vanwege zijn houding en tijdrit. Daar zal vast nog aan geschaafd worden.
Als ik moet kiezen tussen Mollema, Kruiswijk & Gesink, dan kies ik voor Mollema.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 02 sep 2011 16:22

Mollema is iig erg actief vandaag
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

em
Forum-lid

em 02 sep 2011 16:27

bottecchia schreef:Gesink in goede doen zou hier ook gewoon om de overwinning strijden.
Volgens mij kan Gesink zich volgend jaar beter richten op de Vuelta en de Tour lekker laten schieten, maar dat is weer een andere discussie...

Plaats reactie